آیا سفر برای بهبودیافتگان از امیکرون بی خطر است؟

آیا سفر برای بهبودیافتگان از امیکرون بی خطر است؟

خراسان رضوی هم اکنون، میلیونها نفر از سویه اُمیکرون بهبود یافتند همینطور به صورت کامل واکسینه شده اند، این افراد معمولاً ایمنی فوق العاده دارند که سبب شروع باردیگر گردشگری در جهان خواهد شد.


به نقل از سی ان بی سی، هر چند افراد بهبود یافته و واکسینه شده تا حدودی در مقابل مبتلا شدن به کووید مصونیت دارند، اما متخصصان درباره میزان و مدت زمان حفاظت در مقابل ویروس کرونا اختلاف نظر دارند.
محققان در دانشگاه ملی سنگاپور اظهار کردند: خطر مبتلا شدن به بیماری شدید برای افراد واکسینه شده و بهبودیافته اندک است اما همچنان خطر وجود دارد و این افراد در معرض احتمال ابتلاء مجدد قرار خواهند گرفت چونکه خطر مبتلا شدن به بیماری کووید در همه جا هست البته امکان دارد این بیماری برای افراد بسیاری، تنها یک بیماری خفیف و احیانا بدون علامت خواهد بود.
نتایج بررسی ها نشان داده است، با عنایت به جهش سریع این ویروس، افراد باید همیشه از خود محافظت کنند چونکه هنوز به پایان همه گیری نرسیده ایم و باید برای سفر واکسیناسیون کامل (سه دوز)، پوشیدن ماسک، رعایت فاصله فیزیکی و تهویه را در نظر گرفت.
افراد با نقص ایمنی همینطور اطرافیان آنان باید احتیاط بیشتری داشته باشند چونکه این ویروس بسیار حیله گر است.
پیش از سفر باید همیشه خطر سویه دیگر بیماری همینطور کووید طولانی بعد از موارد خفیف را در نظر داشت.
نکته مهم این است که این بیماری هیچگاه به پایان نخواهد رسید و همچنان سویه های دیگر بروز خواهند کرد و گردشگران امکان دارد با سویه جدید بیماری مواجه شوند.




منبع:

1400/12/12
12:16:31
0.0 / 5
670
تگهای خبر: سفر , متخصص
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۱