سخنان مولوی اسحاق مدنی در وبینار گرامی داشت منزلت حضرت محمد (ص)

سخنان مولوی اسحاق مدنی در وبینار گرامی داشت منزلت حضرت محمد (ص)

به گزارش بلک بلاگ عضو شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی اظهار داشت: زمان آن حضرت برای زنان و برای انسان های ضعیف حق و حقوقی نبود، اگر کسی از قوم ضعیفی کسی را از قوم دیگری می کشت، در عوض آن از همان قوم ضعیف ده، بیست نفر را می کشتند، اما پس از آمدن رسول اکرم (ص) این رسم شنیع و زشت از دنیا برچیده شد.


به گزارش بلک بلاگ به نقل از ایسنا، مولوی اسحاق مدنی عضو شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، در وبینار گرامی داشت منزلت حضرت محمد (ص) با عنوان «پیامبر اعظم(ص) محور وحدت که عصر امروز و به همت معاونت امور ایران مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی برگزار شد، با اشاره به آیه «ما ارسلناک الا رحمه للعالمین» اظهار داشت: معنای آیه این است که خداوند به پیامبر می گوید «ما تو را رحمت برای کل جهانیان آفریدیم که شامل انسان و غیرانسان و مرد و زن و... می شود». این چگونه ممکن است؟ وقتی به احادیث نگاه می نماییم می بینیم که رهنمودها و دستورهایی برای کل جهانیان دارد. وقتی انسان آن تحولی را می بیند که پس از آمدن آن حضرت(ص) در جهان رخ داد متوجه می شود که پیامبر(ص) واقعا رحمت برای کل جهانیان است.
وی با بیان این مطلب اضافه کرد: پیش از آمدن آن حضرت دختران را زنده به گور می کردند و افتخاری برای برخی کوردلان بود؛ انسانهای سیاه دل و شقی القلبی که دختر را عار می دانستند. غافل از این که اگر همین دختران نبودند خودشان هم به دنیا نمی آمدند.
مولوی اسحاق مدنی افزود: پس از آمدن رسول اکرم (ص) این رسم شنیع و زشت از دنیا برچیده شد در زمان آن حضرت زنان ارث نمی بردند ولی آن حضرت آمد و ارث برای آنها تامین کرد. اگر شوهر زنی فوت می کرد، این زن تحت تکفل پدرشوهر و برادر شوهر بود و اجازه نمی دادند به کسی شوهر کند.
وی افزود: زمان آن حضرت برای زنان و برای انسان های ضعیف حق و حقوقی نبود، اگر کسی از قوم ضعیفی کسی را از قوم دیگری می کشت، در عوض آن از همان قوم ضعیف ده، بیست نفر را می کشتند.
عضو شورای عالی مجمع اظهار داشت: در زمان پیامبر(ص) رباخواری در حدی بود که اگر مبلغ کمی با سود از کسی می گرفتند و بموقع برگردانده نمی شد؛ برای پرداخت چند برابر به آن اضافه می کردند که برایش غیر قابل پرداخت می شد و آن طرف را از هستی ساقط می کردند. بزرگترین تجارت آنها همین ربا خواری بود. در آن زمان برای انسان های قوی میدان برای هر کاری باز بود ولی انسانهای ضعیف نباید هیچ کاری می کردند، عده ای هم برده بودند که هیچ حق و حقوقی در آن جامعه برایشان وجود نداشت.
مولوی اسحاق مدنی اشاره کرد: وقتی اسلام آمد آن حضرت بسیاری از این رسم و رسومات بد را از بین برد و در حجة الوداع فرمود که از این به بعد هر قتل و غارتی که قبلا بوده نادیده بگیرید. در آن زمان از طایفه بنی عبدالمطلب فردی به نام ربیعه کشته شده بود و هنوز انتقام از آن قاتلین نگرفته بودند. پیامبر(ص) فرمود من قتل ربیعه را نادیده می گیرم. در مورد سودی که عموی او عباس از دیگران طلب داشت هم گفت، از امروز سودی که عباس طلب دارد را از بدهکاران او نمی گیرم و عباس حق ندارد از آنهایی که بدهکار سود هستند چیزی دریافت کند و فقط اصل مال حق اوست.
عضو شورای عالی مجمع اظهار داشت: پیامبر(ص) نسبت به کشاورزی می فرمود اگر درختی بکارید، حتی اگر پرنده ای از میوه آن چیزی را بخورد برای شما اجر و پاداش دارد. با آمدن آن حضرت یک قوم وحشی بی سواد که به جز قتل و غارت هم کاری نداشتند و بزرگترین افتخارشان مشروب خوری و کشت و کشتار بود، به قومی متمدن تبدیل شدند. همان هایی که بی سواد بودند یک روز معلم دنیا گشتند، بزرگترین فرماندهان جنگی شدند و در آینده بزرگترین دانشگاه ها در کشورهای اسلامی تأسیس شد.
وی ادامه داد: پزشکانی که همین امروز نام شان در دنیا مطرح است و کتاب های شان تدریس می شود از مسلمانان به وجود آمدند، بزرگترین مؤلفان از مسلمانان بودند که کتاب های زیادی از آنها تألیف شد. مسلمانی که نوشتن و خواندن را بلد نبود اما امروز اگر نگاه کنید در هر کشوری اسلامی تألیفاتی بی حد و مرز از آنها را شاهد می باشیم. اما این مسأله دیگری است که امروز ما از همه اینها محروم هستیم و تحت تأثیر تبلیغات سوء دشمنان خود قرار گرفته ایم و داریم کم کم از این نعمت های بزرگ و از تحولی که آن حضرت در دنیا به وجود آورد، محروم می شویم.
مولوی اسحاق مدنی در آخر اظهار داشت: امیدواریم که ان شاء الله مسلمانان به فکر آن روزهای اول اسلام باشند و ببینند که چه سروری و عزتی داشتند و امروز به چه روزی افتاده اند و خدای نخواسته اگر برنگردند شاید وضع بدتر از اینها هم شود.




منبع:

1400/12/11
21:12:22
0.0 / 5
746
تگهای خبر: تدریس , حقوقی , رمان , سرور
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۵