مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مركزی:

نقشه راه فرهنگی استان مرکزی تا سال آینده تدوین و منتشر می شود

نقشه راه فرهنگی استان مرکزی تا سال آینده تدوین و منتشر می شود

به گزارش بلک بلاگ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی اظهار داشت: نقشه راه فرهنگی استان مرکزی بر مبنای زیست بوم و ظرفیت های فرهنگی و هنری و رسانه ای استان تدوین و سال آینده منتشر می شود.



سینا دلشادی در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن اشاره به ضرورت تدوین نقشه راه فرهنگی استان مرکزی اظهار نمود: اگر ندانیم در چه نقطه و وضعیتی قرار گرفته ایم و به چه نقطه و وضعیتی مقرر است برسیم تلاشهای ما هدفمند نخواهد بود.
وی افزود: تابحال حدود ۲۰۰ الی ۳۰۰ صفحه سند مرتبط را مطالعه و ۲۰ گروه را شناسایی کردیم. تلاش ما این بوده که هیچ گروهی را فراموش نکنیم و از هفته آینده اتاق های فکر ما در گرایش های مختلف فرهنگی، هنری و رسانه ای شروع به کار خواهد نمود.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی بیان نمود: اتاق های فکر جداگانه با نخبگان دانشگاهی و رسانه ای به تفکیک مطبوعات و خبرگزاری ها و انجمن های تخصصی هنری و تمامی کسانی که می توانند به این مورد ورود داشته باشند تشکیل می شود.
سینا دلشادی بیان نمود: برای سال آینده نسخه اولیه نقشه راه فرهنگی استان بر مبنای زیست بوم و ظرفیت های فرهنگی و هنری و رسانه ای تدوین می شود.
نقشه راه فرهنگی استان داری سه بعد علمی، دینی و انقلابی است
وی اظهار داشت: با تدوین نقشه راه فرهنگی که بنیادش داری سه بعد هویتی علمی، دینی و انقلابی باشد دیگر سلیقه ای و شخصی عمل نمی گردد و هر مسئولی موظف است که بر طبق این نقشه عمل کند.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی با اشاره به اینکه سیر حرکتی ما در این راه مساله یابی و حل مساله است اظهار داشت: در فرهنگ و ارشاد اسلامی با مسائل مختلفی مواجه هستیم که باید این مسائل و مشکلات را با اولویت بندی و به ترتیب حل کرد و نقشه راه فرهنگی یکی از مهم ترین کارهای فرهنگ و ارشاد اسلامی است که از اسفندماه شروع می نماییم و پیش نویس اولیه آنرا در تابستان سال آینده عرضه می دهیم.
شورای فرهنگی عمومی باید در جایگاه و نقش اصلی و اساسی خود قرار بگیرد
سینا دلشادی اضافه کرد: مساله دیگر شورای فرهنگی عمومی است که باید به آن بپردازیم تا در جایگاه و نقش اصلی و اساسی خود قرار بگیرد و بتواند نقش آفرین باشد و ما باید از مناسبت گرایی به مسائل اساسی حوزه فرهنگ تغیر رویه بدهیم.
وی بیان نمود: کارخانجات و صنایع بزرگی در استان قرار دادرند که هر یک علاوه بر اعاد اقتصادی تبعات فرهنگی و اجتماعی را هم برای استان ایجاد می کنند باید این تبعات را شورای فرهنگ عمومی احصا کند.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی اظهار داشت: نخستین استانی هستیم که در شورای فرهنگ عمومی اجبار پیوست فرهنگی را مطرح می نماییم و مهم تر از طرح مساله، مصوباتی لازم داریم که ضمانت اجرایی داشته باشد و توسط شورای فرهنگ عمومی ابلاغ و مورد پیگیری قرار|گرفت.
سینا دلشادی افزود: تمام دستگاه هایی که در استان فعالیت می نمایند وظیفه دارند نسبت به حوزه فرهنگ حساسیت داشته باشند و سو کارکردها را مدیریت کنند.
وی افزود: حوزه های مختلف سیاسی اقتصادی و اجتماعی و حوزه ای که مسلط بر سایر حوزه ها در برنامه ریزی ها و حرکت جامعه است باید زیر چتر فرهنگ باشد ولی ما به غیر از نظام فرهنگ، سه نظام اصلی دیگر همچون نظام های اجتماعی، سیاسی و اقتصادی داریم که کارکرد خویش را دارند و باید به تبع کاری که انجام می دهند متوجه پیوست فرهنگی خودشان باشند.
نقشه راه و قرارگاه فرهنگی مقتدر مانع موازی کاری می شود
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی اضافه کرد: نبودن نقشه راه و قرارگاه فرهنگی مقتدر یکی از دلایلی است که در ۱۷ دستگاه مختلف اثرگذار در حوزه فرهنگ و هنر و رسانه موازی کاری بوجود آورده است ازاین رو قرارگاه فرهنگی باید برای فرماندهی واحد و مشخص ایجاد شود.
سینا دلشادی بیان نمود: متولی اصلی هنر و رسانه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی است ولی چون در سالهای گذشته این نقش را درست ایفا نکرده پس نمی تواند مدعی فرمانده قرارگاه فرهنگی باشد.
وی افزود: اگر فرهنگ و ارشاد اسلامی تقویت شود و جایگاه اصلی خودش را بعنوان نهاد اصلی حکومت در نقش فرهنگ پیدا کند باید به قرارگاه مدیریت فرهنگی در استان تبدیل گردد و این نقش قرارگاهی لازمه حرکت های منسجم و هم افزا است.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی اضافه کرد: قرارگاه مدیریت فرهنگی انقلابی یعنی جایگاه و وضعیت خودمان و دشمن را به دقت بشناسیم و بدانیم کدام جبهه را باید حفظ نماییم تا از پراکنده کاری به کارهای منسجم برسیم.
سینا دلشادی در انتها بیان نمود: یکی از نقص های مدیرانی که منتسب به ارزش های اسلامی و انقلابی هستند این است که در کارهای جبهه ای و تشکلی عملکرد خوبی نداشته ازاین رو به کارهای سازمان یافته و شبکه ای نیاز داریم چونکه با خود محوری به نتیجه نخواهیم رسید.


منبع:

1400/12/01
12:45:45
0.0 / 5
431
تگهای خبر: برنامه , رسانه , رمان , فرهنگ و ارشاد اسلامی
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۱