آغاز باردیگر گردشگری با چه شاخص هایی امکان پذیر است؟

آغاز باردیگر گردشگری با چه شاخص هایی امکان پذیر است؟

خراسان رضوی سال ۲۰۲۱ یک سال چالش برانگیز دیگر برای جوامع، اقتصاد و گردشگری بوده است چونکه علیرغم این بیماری همه گیر میلیونها شغل و کسب و کار در معرض خطر قرار دارد؛ با این وجود ما به هیچ وجه در همان جایی نیستیم که در زمان اعلام همه گیری در مارس ۲۰۲۰ بودیم. در واقع ما موفق شده ایم پایه های راه اندازی مجدد گردشگری را حول محورهای پایداری، نوآوری، مردم و سرمایه گذاری برای آینده ای انعطاف پذیر بنا نماییم.



به نقل از سازمان جهانی گردشگری، سال قبل پیشرفت های زیادی برای عرضه واکسن، تشخیص و درمان بیماری کووید ۱۹ انجام شد. همینطور شاهد پیشرفت قابل توجهی در زمینه تعادل مناسب بین ایمنی افراد و حفظ محیط زیست بودیم.

مهمترین مبحث کنونی استفاده از درس هایی است که در این فاصله زمانی آموخته ایم. همینطور رعایت دستورالعمل های بهداشتی در مسافرت همچنان اهمیت ویژه ای دارد.

سازمان جهانی گردشگری اظهار داشت: راه اندازی مجدد گردشگری بدون سرمایه گذاری سبز غیرقابل تصور است و باید با موسساتی مانند شرکت مالی بین المللی بانک جهانی همکاری نماییم. تا امروز بیشتر از ۲۰۰ سرمایه گذار بخشی از شبکه سرمایه گذاری جهانی سازمان جهانی گردشگری هستند که کارهای مهمی مانند پشتیبانی از هتل های زنجیره ای از ۵۰ کشور را برای پایدارتر شدن پیش می برند.

گردشگری آماده انجام کارهای دشوار می باشد و مسئولیت های آن در برابر مردم، سیاره زمین، تعهدات کاهش انتشار گازهای گلخانه ای تا سال ۲۰۳۰ و رسیدن به انتشار صفر تا سال ۲۰۵۰ افزایش پیدا کرده است.

همانند گذشته همه گیری ارتباط گردشگری را با اقتصاد و جوامع ما روشن کرده است. گردشگری هم اکنون بخشی از گفت وگوهای جهانی و در قلب برنامه های اقدام ملی و بین المللی برای بهبود است.

با توجه به شیوع باردیگر بیماری همه گیر کووید در این روزها این نگرانی مطرح می شود که سلامت عمومی بالاتر از همه مسائل است و تحولات اخیر نشان داده است تنها راه پیش رو از راه همکاری و اقداماتی است که بر مبنای شواهد و نه حدس و گمان یا راهبردهای سیاسی باشد.

سازمان جهانی گردشگری در وضعیت خوبی جهت استفاده از دستاوردهای سال ۲۰۲۱ برای ایجاد گردشگری بهتر در سالهای آینده قرار دارد و در صورت فراهم شدن شرایط آماده بازگشت به شرایط عادی است.





منبع:

1400/11/27
19:37:26
0.0 / 5
510
تگهای خبر: برنامه , رمان , سرمایه گذاری , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۵