رییس بنیاد شهید:

دنیای بدون قهرمان مجبور است قهرمان وهمی بسازد

دنیای بدون قهرمان مجبور است قهرمان وهمی بسازد

به گزارش بلک بلاگ رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار داشت: امروز شهید حاج قاسم سلیمانی چهره ای واقعی و حقیقی است و دنیای بدون قهرمان مجبور است قهرمان وهمی بسازد برای اینکه دستشان خالی است اما دستان ما پر است و حاج قاسم را داریم.


به گزارش بلک بلاگ به نقل از ایسنا، دکتر سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی که در ویژه برنامه پاسداشت مقام سردار شهید قاسم سلیمانی و تقدیر از فعالان حوزه موسیقی در تولید آثار مرتبط روز سه شنبه ۲۶ بهمن ماه در تالار رودکی سخن می گفت، با تبریک ولادت حضرت علی (ع) و گرامیداشت روز پدر، اظهار نمود: خداوند رحمان به امیرالمومنان (ع) عظمت ویژه ای در تاریخ دادند که پس از ۱۴۰۰ سال هنوز نام حضرت علی (ع) و امام حسین (ع) بلندآوازه است برای اینکه امیرالمومنان (ع) محو در خدا شدند و در این دنیا هر چه داشتند ایثار کردند و ذره ای را برای خودشان نخواستند و همه چیز را در طول عمرشان فدای راه خدا کردند.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: امام خمینی (ره) فرمودند «بسیج مدرسه عشق است». یعنی این که عشق جایگاهی است که به انسان چگونه رسیدن به خدا را می آموزد و این عشق ایثار همه جانبه است این که هیچ چیز را برای خودت نخواهی و همین عشق موجب شد نام حضرت علی (ع) بلند آوازه شود برای اینکه همه چیز خودرا در راه خدا ایثار کرد.
دکتر قاضی زاده هاشمی با اعلان اینکه حضرت علی (ع) با ذکر خدا به این مقام رسیدند افزود: در دوران حاضر نیز شهید حاج قاسم سلیمانی چهره ای از حضرت امیرالمومنان (ع) است و اگر شهید سلیمانی امروز می درخشد بدین سبب است که نشانه ای از مکتب حضرت علی (ع) در خود دارد. شهید سلیمانی برای مطرح شدن نیازی به هنر سینما، موسیقی و تئاتر ندارد و این ما هستیم که به شخصیت ایشان نیاز داریم تا مثل او شویم و جامعه ما پر از حاج قاسم ها شود پس هرچقدر از این منظر ایشان را وصف نماییم کم است برای اینکه طرح ایثار ایشان در جامعه موجب خودسازی و جامعه سازی می شود.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار داشت: امروز شهید حاج قاسم سلیمانی چهره ای واقعی و حقیقی است و دنیای بدون قهرمان مجبور است قهرمان وهمی بسازد برای اینکه دستشان خالی است اما دستان ما پر است و حاج قاسم را داریم.
معاون رییس جمهور خطاب به هنرمندان عرصه موسیقی اظهار داشت: هنر بیان عشق است و مقدس ترین چیزی که خدا برای انسان آفرید عشق است و شما عزیزان و هنرمندان این ابزار را در اختیار دارید و خدا این وسیله را برای شما قرار داده است. امروز روز پاسداشت شخصیت های بزرگی است که به خوبی مسئله جامعه را مثل شهید حاج قاسم سلیمانی درک کرده اند و جا دارد به همین خاطر از بصیرت شما تشکر و قدردانی شود.
محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این مراسم اظهار داشت: برای جامعه ما که در معرض لطمه های مختلف است و بیگانگان هویت آنرا نشانه گرفته اند تجلیل از شهید حاج قاسم سلیمانی بعنوان هویت ملی ما لازم است زیر شهید سلیمانی قهرمان و پهلوان ایران و جهان اسلام است و کمتر شخصیتی مانند ایشان را سراغ داریم که هویت ملی ایرانی و اسلامی ما را به هم پیوند داد. عشق به ایران و اسلام در شخصیت شهید سلیمانی موج می زند و پیوند این دو مؤلفه به فرموده رهبر معظم انقلاب که از مکتب شهید سلیمانی نام بردند بی سابقه بوده است و این به سبب هویتی است که شهید حاج قاسم سلیمانی به جامعه ما داد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر نقش زبان هنر برای نشان دادن چهره و شخصیت ملی شهید حاج قاسم سلیمانی، اظهار داشت: هیچ زبانی مثل هنر نمی تواند این هویت را نشان دهد. هنر موسیقی هنرمندان در مورد شهید حاج قاسم سلیمانی به جان همه مردم نشست. شعر و موسیقی موجب می شود به دل ها نورانیت بخشیده شود و از همه عزیزان در صدا و سیما، موسسه اوج، سازمان فرهنگی و هنری شهرداری و سازمان موسیقایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که کمک کردند تا آثار ماندگاری در مورد شهید سلیمانی خلق شود تشکر و قدردانی می کنم.
پخش نماهنگ «فصل پریشانی» با صدای علی زندوکیلی از تولیدات سازمان هنری رسانه اوج، اجرای قطعه «حاج قاسم هنوز زنده است» با خوانندگی غلامرضا صنعتگر با شعر میلاد عرفانپور و آهنگسازی محمدرضا چراغعلی، مدیحه سرایی به مناسبت فرا رسیدن سالروز ولادت حضرت علی (ع) توسط حاج صادق آهنگران، پخش نماهنگی به خوانندگی علی چراغی و شعر عبدالجبار کاکایی، از تولیدات دفتر موسیقی و سرود سازمان صدا و سیما، پخش نماهنگ «مرد نبرد» از تولیدات مرکز موسیقی مأوا، همچون بخش های مختلف این مراسم را تشکیل می دادند.
بخش بعدی مراسم قدردانی از فعالان حوزه موسیقی در تولید آثار در رابطه با سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بود که در این بخش صادق آهنگران، علیرضا افتخاری، علی محمد مؤدب شاعر، غلامرضا صنعتگر خواننده، قاسم صرافان شاعر، علیرضا قزوه شاعر، امیرحسین سمیعی خواننده، محمدرضا چراغعلی آهنگساز، عبدالجبار کاکایی شاعر، میلاد عرفانپور شاعر، امیر مهدی حکیمی، محمد مهدی سیار شاعر، محمد حشمتی، آرش امینی رهبر ارکستر، آرمان مهربان آهنگساز، امیر حقیقت خواننده، سید محسن حسینی خواننده، حسین ستاری فر خواننده، علی چراغی خواننده، حسین صیامی شاعر، محمد رسولی شاعر، میلاد هارونی خواننده، بهرام پاییز خواننده، امیرحسین زاده خواننده، سعید اسلامی آهنگساز و تنظیم کننده، احسان جوادی آهنگساز و تنظیم کننده، طاها چوگان باز آهنگساز و تنظیم کننده، علی زند وکیلی خواننده، امید روشن بین آهنگساز و تنظیم کننده، بلال حسنی دهنوی آهنگساز و تنظیم کننده همچون هنرمندانی بودند که مورد قدردانی قرار گرفتند.




منبع:

1400/11/26
22:17:01
0.0 / 5
813
تگهای خبر: برنامه , تئاتر , رسانه , رمان
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۳