بیانیه وزارت ارشاد به مناسبت ۲۲ بهمن؛

انقلاب اسلامی رستاخیزی فرهنگی بود که کاخ استبداد را به لرزه افکند

انقلاب اسلامی رستاخیزی فرهنگی بود که کاخ استبداد را به لرزه افکند

بلک بلاگ: انقلاب اسلامی ایران یک رستاخیز فرهنگی بود که کاخ استبداد و بی هویتی فرهنگی را به لرزه انداخت و بنایی باارزش بر مدار هویت ایرانی اسلامی را برپا کرد.



به گزارش بلک بلاگ به نقل از مهر، در آستانه طلیعه ۲۲ بهمن ماه و چهل و سومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اطلاعیه ای به شرح زیر صادر کرد:
و قل جاء الحق و زهق الباطل ان الباطل کان زهوقا
بیست و دوم بهمن ماه سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی یادآور به ثمر نشستن مجاهدت ها و جان فشانی های نسلی است که با اقتدا به رهبر خویش، نظام سلطه و ستم را بر انداختند و با آرمان استقلال و آزادی و بنیان نهادن نظام جمهوری اسلامی، طرحی نو در انداختند.
آرمان های انقلاب اسلامی ایران برگرفته از آموزه های دینی و معنوی یک ملت و برخاسته از فرهنگی غنی و تمدنی دیرپا بود که چهل و سه سال قبل با رهبری بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و در پی نهضت مردمی به پیروزی رسید.
انقلاب اسلامی ایران یک رستاخیز فرهنگی بود که کاخ استبداد و بی هویتی فرهنگی را به لرزه انداخت و بنایی باارزش بر مدار هویت ایرانی اسلامی را برپا کرد.
اکنون بعد از گذشت بیش از چهار دهه از آن روزهای خاطره انگیز و دوران ساز و در طلیعه سالهای آغازین گام دوم انقلاب اسلامی به زعامت ولی امر مسلمین جهان، حضرت آیت الله العظمی خامنه ای (مدظله العالی) و در دولت مردمی و انقلابی، دستگاه بزرگ فرهنگی کشور بر آنست تا با لبیک به ندای رهبر انقلاب اسلامی و تحقق منویات معظم له در خصوص «بازسازی انقلابی ساختار فرهنگی کشور» با حضور متعهدانه جوانان مؤمن و انقلابی، برای ارتقای فرهنگ غنی ایرانی اسلامی و تحقق تمدن نوین اسلامی از هیچ تلاشی فروگذار نکند. همچنان که وظیفه خود می داند برای مقابله با تحریف دستاوردها و اقدامات حماسه آمیز نظام اسلامی، تمام ظرفیت فرهنگی و هنر متعهد و انقلابی را در عرصه «جهاد تبیین» به کار گیرد.
پیمودن این مسیر خطیر، جز با همراهی نخبگان و اصحاب گرانمایه و فرهیخته فرهنگ، هنر و رسانه و دغدغه مندان این عرصه ممکن نخواهد بود.
مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در آستانه سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره حضرت امام خمینی (ره) و شهیدان انقلاب و دوران دفاع مقدس و همین طور شهدای هسته ای و مدافعان حرم، از عموم هموطنان به ویژه اهالی فرهنگ و هنر و رسانه و فعالان قرآن و عترت دعوت می کند تا در قالب شیوه نامه های ابلاغی ستاد ملی مقابله با کرونا و رعایت دستورالعمل های بهداشتی در سراسر میهن اسلامی، یوم الله ۲۲ بهمن را گرامی بدارند و بر عظمت بزرگداشت این روز ملی بیفزایند.


منبع:

1400/11/22
12:31:56
0.0 / 5
755
تگهای خبر: رسانه , رمان , فرهنگ و ارشاد اسلامی , فرهنگی
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۴