در شماره جدید مجله قلك مطرح شد؛

آشنایی بچه ها با شغل پستچی و بیماری سرطان

آشنایی بچه ها با شغل پستچی و بیماری سرطان

شماره 91 ماهنامه قلک ویژه بهمن ماه علاوه بر گرامیداشت روز مادر و پدر به آشنایی کودکان با شغل پستچی پرداخته و همراه با یک داستان به نحوه برخورد با مبتلایان به سرطان اشاره نموده است.



به گزارش بلک بلاگ به نقل از مهر، نود و یکمین شماره نشریه قلک که به آموزش مفاهیم اجتماعی، اقتصادی و سبک زندگی به کودکان سه تا هفت سال می پردازد، بتازگی برای بهمن ماه سال ۱۴۰۰ انتشار یافته و روی پیشخان مطبوعات آمده است.
در این شماره از مجله مذکور، کودکان با داستان «شای شای» برای روز مادر یک هدیه آماده می کنند، به آرژانتین سفر می کنند و با فرهنگ و اقتصاد این کشور آشنا می شوند، همراه با «بیجو و جیبو و موشغول جون» به معرفی شغل پستچی می پردازند و با جوجه کوچولو از بیماری سرطان آگاهی پیدا می کنند.
در هر شماره قلک مطالب و بازی هایی برای بالا بردن خلاقیت، دقت و سرگرم کردن بچه ها نیز وجود دارد. در این شماره بچه ها در بخش اخبار «قِل قُلَکی» نوشته زهرا جلایی فر و تصویرگری میثم موسوی با عنوان «با تشکر از مامان ها و باباها» اخبار کوتاه طنزی درباره اتفاقات روز می خوانند و در بخش بگرد و پیدا کن از درون یک راه پر پیچ و خم شنل قرمزی را باید به خانه شنگول و منگول برسانند.
شعر «دودست» سروده زهرا موسوی و تصویرگری نازنین ارزه گر، داستان «مامان شای شای و هدیه روز مادر» نوشته شهرزاد شهرجردی و تصویرگری ویدا کریمی، «بچه های دنیا: آخر ماه چی بخوریم؟» نوشته جویا میرزاده، داستان «قصه های قورومبی: مامان، از اینجا تا آنجا چقدر راه است؟» نوشته لاله جعفری و تصویرگری گلنار ثروتیان، داستان «بدوید که نامه ها رو برسونیم!» نوشته نسترن فتحی و تصویرگری میثم موسوی، اخبار قِل قُلّکی «با تشکر از مامان ها و باباها» نوشته زهرا جلایی فر و تصویرگری میثم موسوی، داستان «پرهای مامانم کجاست؟» نوشته الهه ایرانفرد و تصویرگری سمیه رویایی و بازی «بگرد و پیدا کن» همچون مطالبی هستند که در ۹۱ شماره نشریه قلک جمع آوری شده است.

1400/11/12
12:53:00
0.0 / 5
754
تگهای خبر: داستان , سفر , طنز , مطبوعات
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۱