طریقی با بلك بلاگ مطرح كرد؛

داوری های جایزه جلال به اتمام رسید

داوری های جایزه جلال به اتمام رسید

به گزارش بلک بلاگ دبیر اجرائی چهاردهمین دوره جایزه جلال آل احمد اظهار داشت: داوری های این دوره تمام شده و اختتامیه جایزه احیانا اوایل بهمن انجام می شود.



به گزارش بلک بلاگ به نقل از مهر، جایزه جلال آل احمد که از سال ۱۳۸۷ کار خودرا آغاز نموده یکی از معتبرترین جوایز ادبی کشور است. این جایزه با هدف «ارتقای زبان و ادبیات ملی- دینی» از رهگذر بزرگداشت پدید آورندگان آثار برجسته، بدیع و پیشرو هر سال آذرماه برگزار شده و جوایز را در چهار گروه داستان بلند و رمان، مجموعه داستان کوتاه، نقد ادبی و مستندنگاری به برگزیدگان اهدا می کند. آئین اختتامیه دوره پیشین این جایزه (سیزدهم) به سبب شیوع ویروس کرونا دی ماه اجرا شد.
برگزاری چهاردهمین دوره جایزه جلال آل احمد اما با تاخیر همراه بوده است. اعضای هیات علمی این دوره آبان ماه انتخاب شدند. غلامرضا طریقی، سرپرست دفتر توسعه شعر و ادبیات داستانی و دبیر اجرائی چهاردهمین جایزه جلال آل احمد درباره روند اجرائی این دوره به مهر اظهار داشت: به سبب تغییر دولت در ابتدای آبان ماه گذشته اعضای هیات علمی دوره چهاردهمین انتخاب شده و آنها کار خودرا از نیمه اول آبان شروع کردند. در این دو ماه هفته ای سه جلسه داشتیم و تعدادی از داورها هم البته در شهرستان ها سکونت دارند. به هر حال مدام خواهش می کردیم که داوران عزیز کار را به انتها برسانند و البته ظرفیت کتابخوانی افراد هم حدی دارد.
طریقی افزود: در هر صورت کار داوری به پایان رسید و احیانا هفته آتی نشست خبری این دوره را برگزار نماییم و اگر خدا بخواهد و شرایط فراهم گردد، نیمه اول بهمن جایزه را برگزار نماییم. برگزاری اختتامیه مستلزم هماهنگی های اجرائی است. از نظر شان اجرا هم آقای علی رمضانی مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران اصرار و تاکید دارند که در آیین اختتامیه هم شان و اعتبار جایزه رعایت شود.
دبیر اجرائی چهاردهمین جایزه جلال آل احمد در ادامه با اشاره به این نکته که طبیعی بود که جایزه جلال از تقویم خود عقب بیفتد، اظهار داشت: برای عقب نیفتادن از تقویم جایزه جلال باید کارهایی که آبان انجام شد، در تیرماه انجام می گرفت تا در نهایت در دوم آذر اختتامیه جایزه جلال اجرا شود. به هر حال حالا دیگر وارد مراحل اجرائی شده ایم، چونکه داوری های ظرف دو ماه به اتمام رسید و دوستان داور با سختی هرچه تمامتر کار را به پایان رساندند و امید داریم که در اوایل بهمن اختتامیه را برگزار نماییم.


منبع:

1400/10/20
13:15:34
0.0 / 5
625
تگهای خبر: جایزه , داستان , رمان , كتاب
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۳