گزارش مهر

ماجرای تحریم کتاب فروشی اسم چه بود؟

ماجرای تحریم کتاب فروشی اسم چه بود؟

به گزارش بلک بلاگ در صورتی که کاربری مجازی خواسته بود کتابفروشی اسم به علت تزیین ویترینش با تصویر حاح قاسم تحریم شود این ماجرا جنبه معکوس پیدا کرد و مردم اعلام نمودند با حضور خود این فروشگاه را تقویت می کنند.


به گزارش بلک بلاگ به نقل از مهر در روزهای سالگرد شهادت شهیدقاسم سلیمانی فضای فرهنگی فرهنگی کشور متاثر و در تکاپوی یاد این سردار شهید بود. کتاب فروشی اسم در خیابان انقلاب هم تصویری از سردار شهید را در ویترین خود قرار داده بود. با این وجود یکی از کاربران فضای مجازی با انتشار تصویر این ویترین خواهان تحریم این کتابفروشی به علت تزیین کتابفروشی با تصویر حاج قاسم سلیمانی شد.
این مسئله با واکنش منفی کاربران مواجه گردید به نحوی که در مدتی کوتاه تعداد زیادی از مردم اعلام نمودند بنابراین این کتابفروشی را در صدر فهرست خریدهای کتابی و اقلام فرهنگی خود قرار می دهند. در همین رابطه حساب کاربری نشر اسم هم به این مسئله این گونه واکنش نشان داد: «ما ایرانی ایم و به قهرمان ایران، افتخار می نماییم و این روزها یادمان کوچکی برای تسلی گذاشته ایم. ما همیشه میزبان کلمه هاییم و کارمان آگاهی بخشی است و هیچوقت بر سر در کتابفروشی نزدیم ورود مخالف ممنوع! فکر می نماییم اگر قهرمان مان کتابفروش بود، همین کار را میکرد. قدم همه تان روی چشم»
علی رکاب مسول این فروشگاه هم با انتشار تصویر فرزندش و حاج قاسم سلیمانی این طور نوشت: «ایشون پسر منه پست راستی خانه و چپی محل کار منه درون و بیرونمون همین که می بینی هم اکنون هم حدود یک دهه است که در کتابفروشی میزبان تمام سلیقه ها و طرفین قطب ها هستیم چیزی که از حاج قاسم یاد گرفتیم»این مسئله به جایی رسید که علاوه بر کاربران نمایندگان مجلس هم به آن واکنش نشان دادند. مجتبی توانگر نماینده مردم تهران هم اعلام نمود امروز ساعت ۱۵ به این کتابفروشی خواهد رفت تا علاوه بر خرید کتاب از این پاتوق فرهنگی دیدار و با مسولان آن گفتگو کند.



1400/10/15
20:56:59
0.0 / 5
421
تگهای خبر: خرید , رمان , فرهنگی , كتاب
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۴