تبلور صداقت و شرافت در مدیران تراز انقلاب

وقتی فرماندار سابق برای تائید جایگزینش جان فرزندش را قسم خورد

وقتی فرماندار سابق برای تائید جایگزینش جان فرزندش را قسم خورد

بلک بلاگ: گلستان در جریان تکریم و معارفه فرماندار شهرستان کلاله در اتفاقی جالب فرماندار سابق با رفتاری تحسین برانگیز و برگرفته از اخلاق اسلامی برای تائید جایگزین خود جان بچه اش را قسم خورد.


در ایام اخیر بازار تکریم و معارفه های سیاسی در سطح استان گلستان همچون سراسر کشور داغ است و کم کم دولت مردمی با انتخاب نیروهای مد نظرش برای کار کردن در جهت اهداف این دولت، مدیران جدید را منصوب و معرفی می کند.
در همین راستا در ایام گذشته شاهد تغییرات در 6 فرمانداری استان گلستان بوده ایم و امروز هم با تغییر در راس مدیریت شهرستان گالیکش تعداد شهرستان های استان گلستان که فرماندار جدید به خود دیده اند نصف خواهد شد.
اما نکته ای که در نظام و جامعه اسلامی مهم تر از اصل تغییرات و جابه جایی در مدیران است، نوع نگاه و نگرش مدیران به جابه جایی بعنوان یک اصل مدیریتی و انکارناپذیر برای پیشرفت و تعالی مبتنی بر چرخش نخبگان و بهره مندی از همه ظرفیت های موجود است. این نگاه هم دلبستگی انسان به پست ها را از بین برده و هم فرد را از همان لحظه پذیرش مسئولیت آماده خداحافظی از جایگاه و مقام می کند.
در همین راستا در جریان آئین تکریم و معارفه فرماندار شهرستان کلاله که با حضور معاون سیاسی و امنیتی استاندار گلستان برگزار شد، فرماندار سابق این شهرستان در اقدامی تحسین برانگیز و با روحیه ای بسیار بالغانه و سرشار از عزت نفس بیشتر از دو سوم زمان سخنرانی خویش را به تعریف، تمجید و تائید فرد جایگزین خود اختصاص داد.
محمد ابراهیمی تودرواری که 17 ماه سکاندار دولت در این شهرستان بود در سخنان خود فرهاد شیبک فرماندار جدید این شهرستان را فردی دانست که بوی صداقت، سلامت و پاکی از وجودش استشمام شده و به علت برنامه محور بودن می تواند مسیر توسعه شهرستان را تسریع کند.
اما نقطه عطف این مراسم آنجا بود که محمد ابراهیمی تودرواری در بخشی از سخنرانی خود با اشاره به اینکه فرزندم «امیرحسین» که برای معارفه من در مراسم حاضر نبوده امروز برای معارفه جایگزین من آمده و گفته است آمده ام به عمو فرهاد تبریک بگویم. اما آنچه همه افراد حاضر در سالن را در این آئین تحت تأثیر قرار داد این جمله فرماندار سابق کلاله بود که من حاضرم به جان عزیزترین فرد زندگی ام، فرزندم امیرحسین قسم بخورم که فرهاد بهترین انتخاب برای فرمانداری کلاله بود.
این اقدام او که با صلوات مردم به نشانه تشویق و تحسین روحیه ازخودگذشتگی وی همراه شده بود پس از اتمام مراسم هم نقل محافل دو و چند نفره افراد حاضر در سالن شد.
فارغ از شخصی کردن ماجرا و گفت و گو پیرامون مصادیق این رفتار برآمده از تربیت اسلامی و دستورات دین مبین اسلام در خصوص خودساختگی مدیران به نظر می آید توسعه این نگاه بالغانه در میان مدیران و تبدیل مراسمات تکریم و معارفه به آئین مهربانی و صداقت به جای دلخوری و رقابت می تواند به همدلی و پیشبرد امور در تمامی سطوح کمک نماید.




منبع:

1400/10/07
11:12:28
0.0 / 5
420
تگهای خبر: برنامه , رمان , مراسم
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۲