توسط انتشارات راه یار؛

سلیمانی ها به چاپ دوم رسید

سلیمانی ها به چاپ دوم رسید

بلک بلاگ: کتاب سلیمانی ها شامل روایت هایی از بازتاب شهادت حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس در زندگی مردم بتازگی توسط انتشارات راه یار به چاپ دوم رسید.



به گزارش بلک بلاگ به نقل از مهر، کتاب «سلیمانی ها» شامل روایت هایی از بازتاب شهادت حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس در زندگی مردم بتازگی توسط انتشارات راه یار به چاپ دوم رسیده است.
تحقیق و مصاحبه های این کتاب به عهده مهدی خلیلیان موحد، زینب ناجی جمال و مرضیه هاشمی بوده و تدوین آن هم توسط فریده الیاسی فرد، سمیرا چوبداری، مرضیه ذاکری و لطیفه نجاتی انجام شده است.
در قسمتی از مقدمه کتاب «سلیمانی ها» آمده است:
«کتاب پیشِ رو افزون بر بیان خاطرات در غم فراق حاج قاسم و یارانش، روایتی است از عزم ها و تحول ها که کمترین اثر ثبت و ضبط آنها، کمک به تاریخ برای به یاد سپردن آن رویداد بزرگ است؛ اما کاربرد اصلی اش، در استخراج روش ها و تکنیک های فرهنگی و تربیتی جوشیده از میان زندگی مردم است. رفتن به سراغ تجارب مردمی، کشف واستخراج این روش ها و تکنیک ها، مداقه کردن در آنها و تشخیص سره از ناسره، غنی سازی و بازگویی آنها موجب می شود این جریان مبارک کوثر شود.
همچنین، ثبت این بازتاب های اجتماعی، به خوبی حاج قاسم را در آینه ادراک مردمی روایت می کند و خود مانع تحریف روایت حاج قاسم در طول زمان می شود. در ذهن مردم، حاج قاسم با مبارزه و مجاهده و قیام مستمر، با همراهی با ولایت، با اخلاص، با سازش نکردن با فساد، با سازش نکردن با آمریکا، با ساده زیستی، با تدبیر در رأی، با نشست و برخاست با مستضعفان و محرومان، با خدمت بی منت و بدون تکبر، نقش بسته است و نمی توان به سهل اندیشی و سازشکاری و ریاست طلبی مصادره اش کرد.»
این کتاب، خاطرات و روایت های مردمی درباره شهادت حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس را در سه فصل «قهرمان خانه ما؛ اثر شهادت در فضای تربیتی و قهرمان سازی در خانواده»، «ملت قهرمان؛ اثر شهادت بر تصمیمات و اقدامات مردم جامعه ی ایران» و «سردار امت؛ اثر شهادت بر مردم دیگرکشورها و بارتاب آن در فضای بین الملل روایت کرده است.
در بخش دیگری از این مقدمه آمده است:
«تجربه نگاریِ بررسی بازتاب شهادت حاج قاسم و ابومهدی المهندس در زندگی ما، در آبان ۱۳۹۹ با همراهی نیروهای جهادی مردمی و با انجام مصاحبه های تلفنی و مجازی ناظر به دو محور اصلی شروع شد. این دو محور عبارت اند از: ۱. ثبت رویدادها و احوال مردم در دی و بهمن ۱۳۹۸ (شهادت و چهلم) و تحولات درونی و تصمیمات ناشی از آن تحت تأثیر این واقعه؛ ۲. نشان دادن استمرار کارهای انجام شده و درحال انجام با یاد سردار و الگوسازی هایی که افراد از شخصیت سردار سلیمانی برای خود و دیگران در عرصه های مختلف صورت داده اند. براین اساس، با بیش از ۵ هزار نفر از اقشار مختلف جامعه، شامل مادران، معلمان، طلاب، دانشجویان و دانش آموزان، اصحاب رسانه، اصناف وکسبه بازار، نیروهای مدافع حرم زینبیون و فاطمیون، مادران شهدا، شعرا، غیرایرانی ها و... ارتباط گرفتیم و خاطراتشان را دریافت کردیم و ۹۲ خاطره را برای انتشار در این کتاب برگزیدیم.»
چاپ دوم این کتاب با ۲۰۰ صفحه، شمارگان هزار نسخه و قیمت ۴۲ هزار تومان عرضه شده است.


منبع:

0.0 از 5
1400/10/02
10:58:30
819
تگهای خبر: رسانه , رمان , فرهنگی , كتاب
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۴