انتشار یک گفتگوی رسمی از سازمان سینمایی درباره یک نامه و بیانیه

انتشار یک گفتگوی رسمی از سازمان سینمایی درباره یک نامه و بیانیه

به گزارش بلک بلاگ معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی در ارتباط با بعضی از مسایل مطرح شده و نامه یکی از تهیه کنندگان در چند روز گذشته اظهار داشت: سخت ترین و تلخ ترین موقعیت برای من وهمکارانم بوجود امدن مشکل حتی در پایین ترین سطح ممکن برای پروژه ها و عوامل سینماست. اما طبیعی است که این تاسف مانع از اجرای قانون و ضوابط نمی گردد و برپایه تاکید صریح رئیس سازمان این امر استثنا بردار وگزینشی هم نخواهد بود.


به گزارش بلک بلاگ به نقل از ایسنا، روابط عمومی سازمان سینمایی کشور، گفتگوی را به صورت رسمی برای رسانه ها پیرامون نامه منوچهر محمدی تهیه کننده فیلم سینمایی «چپ، راست» منتشر نموده است، فیلمی که با وجود پروانه نمایش فعلاً اکران آن محقق نشده است و اتحادیه تهیه کنندگان سینما هم نسبت به این "اقدام فراقانونی" در چارچوب یک بیانیه واکنش داشته است.
این گفتگو رسمی در حالی منتشر می شود که ایسنا طبق وظیفه حرفه ای اش طی چند روز گذشته بعد از انتشار نامه تهیه کننده از معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی در این حوزه درخواست، مصاحبه داشت اما این مدیر ترجیح داد، سکوت کند تا این که سرانجام یک مصاحبه رسمی و تنظیم شده به تمامی رسانه ارسال شد که طبیعتا جای برخی سوالات خالی است.

متن این گفتگو بدین شرح است:
معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی در ارتباط با بعضی از مسایل مطرح شده و نامه یکی از تهیه کنندگان در چند روز گذشته اظهار داشت: سخت ترین و تلخ ترین موقعیت برای من وهمکارانم بوجود امدن مشکل حتی در پایین ترین سطح ممکن برای پروژه ها و عوامل سینماست. اما طبیعی است که این تاسف مانع از اجرای قانون و ضوابط نمی گردد و برپایه تاکید صریح رئیس سازمان این امر استثنا بردار وگزینشی هم نخواهد بود.
حبیب ایل بیگی ضمن گلایه از لحن ناشکیبا و عجولانه بیانیه اخیر اتحادیه تهیه کنندگان در ارتباط با مشکل اکران یکی از فیلم ها عنوان کرد: به غیر از آن تعجب من از عدم توجه عزیزان با تجربه سالیان متمادی به عنوان بزرگ ونماینده تشکل های تهیه کنندگی به آئین نامه و دستور العمل هایی است که سالیان سال با انها زیست کرده اند و بدان اشنا هستند.
وی اضافه کرد: برپایه ماده ۴ ایین نامه و ماده ۶ دستورالعمل پروانه نمایش، سازمان سینمایی می تواند در موارد خاص باوجود دارا بودن پروانه نمایش از اکران یک فیلم تا رفع حساسیت ها و یا رفع اشکالات مورد نظرش جلوگیری نماید و این مطلب باآنکه گاها به طور موردی و نه فراگیر رخ می دهد اما در طول دو سه دهه گذشته رخ داده و برای فیلمهایی اعمال شده است که علاقمندان حرفه ای سینما و بویژه عزیزان تهیه کننده بدان کاملا آشنا هستند.
ایل بیگی با طرح این که چرا در مورد فیلم "چپ راست" با وجود اعلام آن به تهیه کننده محترم و جلسه حضوری با وی، تحت تأثیر برخی ملاحظات شخصی و تعصبات خاص بدان توجه نکرده و با صدور اطلاعیه ای غیر حساب شده بر مشکلات و سو تفاهم ها می افزایند و سبب نگرانی اهالی سینما و دست اندر کاران و مهم تر ازهمه دوستداران سینما می شوند ابراز تاسف کرد.
وی در ادامه تصریح کرد: سازمان سینمایی ومعاونت ارزشیابی ونظارت بطور قطع خویش را مجری رویه های قانونی ومتعهد به حقوق حقه سینما گران، مخاطبان و آحاد مردمی می داند که صیانت از حقوق و آرامش ذهنی و روحی شان در استفاده از فیلمهای سینمایی، امری با اولویت و واجب است.
معاون نظارت و ارزشیابی همینطور در مورد انتشار خبری در خصوص یک شورای سه نفره خاص در ارتباط با بازنگری فیلمها اظهار داشت: با اهتمام مقام محترم وزارت و تاکید ریاست سازمان در خصوص رسیدگی و حل مشکل و یا تعیین تکلیف آثاری که در شورای پروانه نمایش قبلی گرفتار اصلاحات مختلف شده بودند و یا نمایش عمومی انها بدلایل نظارتی معطل مانده بود، شورایی سه نفره به صورت فشرده تشکیل وباز بینی این دسته از فیلم ها اهتمام نمود که اکران فیلمهای "گشت ۳" و "بند در بند" در ماه گذشته بخشی از خروجی این شورا بود که عزبزان تهیه کننده کاملا در جریان هستند وازاین رویه استقبال نمودند.
ایل بیگی در انتها اظهار داشت: بدیهی است روند صدور پروانه نمایش برای سایر آثار متقاضی و در صف اکران بر عهده شورای ۹ نفره صدور پروانه نمایش است که از ماه گذشته برپایه انتصاب وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی مشغول بکار شدند و بحمدالله جلسات ان به طور منظم هم در سازمان تشکیل می شود.




منبع:

1400/10/01
11:51:10
0.0 / 5
471
تگهای خبر: رسانه , سینما , فیلم
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۳