وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

80درصد نیاز کاغذ کشور تا یکسال ونیم آینده از داخل تأمین می شود

80درصد نیاز کاغذ کشور تا یکسال ونیم آینده از داخل تأمین می شود

به گزارش بلک بلاگ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیاز سالانه کشور به کاغذ چاپ و تحریر را ۳۰۰ هزار تن ذکر کرد و اظهار داشت: تا یکسال و نیم آینده ۸۰ درصد این نیازها را از داخل تأمین خواهیم کرد.



به گزارش بلک بلاگ به نقل از مهر، محمد مهدی اسماعیلی بامداد پنجشنبه در حاشیه بازدید از صنایع کاغذسازی مازندران با اشاره به اینکه رویکرد دولت حرکت به سمت خودکفایی است، اضافه کرد: سالانه حدود ۳۰۰ هزار تن کاغذ برای چاپ ونشر و روزنامه نیاز است.
وی اضافه کرد: هم اکنون و ماه های اخیر با مشکلاتی روبرو شدیم و دولت مجبور شد کارهایی برای حل مسائل فرهنگ انجام دهد و در سال آینده دنبال آن هستیم که مجموعه های داخلی را حمایت نماییم چونکه آنها می توانند نیازهای داخلی را تأمین کنند.
اسماعیلی خاطرنشان کرد: صنایع کاغذسازی مازندران دارای توانمندی های زیادی است و امیدواریم با همت مجموعه و بخش های مختلف دولت همچون آموزش و پرورش، صمت وفرهنگ و ارشاد بتوانیم نیازهای خویش را از کارخانه های داخلی نظیر مازندران تأمین نماییم.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: برای چاپ روزنامه ۳۰ هزار تن و برای چاپ و نشر حدود ۲۷۰ هزار تن کاغذ نیاز داریم و آموزش و پرورش هم به ۴۰ هزار تن کاغذ نیازمند است و باید جدولی تهیه نماییم و ببینیم چه میزان از کاغذ را میتوان در داخل تأمین کرد.
وی اظهار داشت: با عنایت به ظرفیت های موجود در استانهای کشور میتوان تا ۸۰ درصد نیاز کشور به کاغذ چاپ وتحریر را در داخل تولید و تأمین کرد و امیدواریم تا یکسال و نیم آینده این کار صورت گیرد.


منبع:

1400/09/25
12:09:31
0.0 / 5
534
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۱