چهارم آذر روی آنتن می رود؛

بررسی آثار خولیو کورتازار در رادیو نمایش

بررسی آثار خولیو کورتازار در رادیو نمایش

آثار خولیو کورتازار داستان نویس آرژانتینی تبار متولد بلژیک در تازه ترین برنامه رادیویی هزارتوی داستان رادیو نمایش مورد تحلیل و بررسی قرار می گیرد.



به گزارش بلک بلاگ به نقل از روابط عمومی رادیو نمایش، در تازه ترین برنامه رادیویی «هزار توی داستان» رادیو نمایش که پنجشنبه چهارم آذرماه روی آنتن می رود، آثار خولیو کورتازار داستان نویس بلژیکی آرژانتینی تبار مورد بررسی و کنکاش قرار گرفته است.
خولیو کورتازار، نویسنده ای آرژانتینی تبار که در بلژیک متولد شد و ملیت فرانسوی گرفت ولی برای نوشتن همواره روح و خون سرزمین آبا و اجدادی اش درآثارش متجلی شد. کورتازار یکی از تاثیرگذارترین نویسندگان آمریکای لاتین و در ردیف غول های این سرزمین پرافسانه قرار می گیرد. کورتازار در دهه شصت همراه دیگر هم نسلانش همچون فوئنتس، مارکز و یوسا با ادبیاتی معلق بین حقیقت و فراواقعیت جریانی به نام بوم را رقم زدند. بوم اشاره به صدایی می کند که از انفجار برمی خیزد و به ادبیات گروهی اطلاق می شود که در امریکای لاتین انفجاری ادبی و جهانی به وجود آوردند. کورتازار با رمان لی لی بازی آغازگر دوره ای بود که به شکوفایی رمان آمریکای لاتین مشهور شد.
کورتازار عمده شهرت خویش را به خاطر داستان کوتاه و رمان کسب کرده است، ولی شاعر و مترجم هم بود. مشت زنی، عکاسی و جاز از سرگرمی های مورد علاقه او بودند. به صورتی که نوازنده آماتور جاز بود.
پنجشنبه ۴ آذر و در بازپخش دوشنبه ۸ آذر ساعت ۲۱ در برنامه «هزارتوی داستان» بهناز بستاندوست داستان «رو به آسمان شبانگاه» نوشته کورتازار را روایت کرده و در بخش کارشناسی همراه با کیهان بهمنی به تحلیل و بررسی این اثر خواهند پرداخت.
گویندگی زندگینامه را رضا عمرانی روایت کرده و تهیه کنندگی آن بر عهده ژاله محمدعلی است.


منبع:

1400/09/04
20:31:35
0.0 / 5
511
تگهای خبر: برنامه , داستان , رمان , نویسنده
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۱