مسئول امور بین الملل دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) تأكید كرد:

لزوم همکاری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برای جذب نخبگان خارجی

لزوم همکاری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برای جذب نخبگان خارجی

بلک بلاگ: علی بختیاری، رییس نمایندگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در خراسان رضوی با مرتضی رجوعی، رییس دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) و اکبری، مسئول امور بین الملل این دانشگاه دیدار و گفت و گو کرد.


به گزارش بلک بلاگ به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در این دیدار، درباره همکاری میان نمایندگی و دانشگاه در زمینه ارتباطات و تعاملات علمی و دانشگاهی بحث و تبادل نظر شد.
بختیاری در سخنانی، همه گیری بیماری کرونا را از این حیث که منجر به رو آوردن به فضای مجازی و استفاده از ظرفیت های آن شد، یک نعمت دانست که می بایست بعد از رفع شدن این بیماری نیز از آن غفلت نشود.
رییس نمایندگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در خراسان رضوی، رایزنان فرهنگی ایران در خارج از کشور را سفیران فرهنگی بین الملل نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خواند که باید دستگاه های داخلی از این ظرفیت به بهترین وجه استفاده کنند.
راه اندازی کرسی الهیات تطبیقی با دانشگاه های آلمان
رجوعی با بیان توضیحاتی درباره کارهای دانشگاه امام رضا(ع) در زمینه بین الملل، به ارتباطات گسترده این دانشگاه با دانشگاه های عراق و انعقاد تفاهمنامه با آنها، جذب بیش از ۱۷۰۰ دانشجوی خارجی از کشورهای عراق، افغانستان، پاکستان، سوریه، نیجریه و تانزانیا اشاره نمود.
وی به طرح بورسیه دانشجویان نخبه افغانستانی اشاره نمود و اظهار داشت: تا کنون ۶۰ دانشجوی نخبه از این کشور جذب شده اند. دانشگاه امام رضا(ع) برای افزایش جذب دانشجو از کشورهای بیشتر هدف گذاری سه ساله کرده تا تعداد این کشورها را به ده کشور برساند.
رسول اکبری، مسئول امور بین الملل دانشگاه امام رضا(ع) درباره دیگر کارهای بخش بین الملل این دانشگاه اظهار داشت: طرح هایی نظیر راه اندازی کرسی الهیات تطبیقی با دانشگاه های آلمان در دست اقدام است. علاوه بر این، کیفی سازی جذب دانشجو نیز از دیگر اهداف این دانشگاه بشمار می رود.
وی خواهان همکاری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برای معرفی افراد نخبه برای بورسیه و همکاریهای فرهنگی و علمی این دانشگاه با سایر دانشگاه ها در خارج از کشور شد.
در آخر این دیدار، طرفین بر ادامه این ارتباط بمنظور همکاریهای آینده تاکید کردند.




منبع:

1400/08/29
20:36:47
0.0 / 5
552
تگهای خبر: فرهنگی
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۱