وزیر ارشاد عنوان كرد؛

نقش برجسته علامه طباطبایی در شکل گیری اندیشه دینی در دنیای معاصر

نقش برجسته علامه طباطبایی در شکل گیری اندیشه دینی در دنیای معاصر

به گزارش بلک بلاگ، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به تاثیر افکار علامه طباطبایی در جریانات فکری کشور اظهار داشت: ایشان نقش بزرگی در شکل گیری اندیشه دینی در دنیای معاصر و حکمرانی دینی در انقلاب اسلامی داشت.



به گزارش بلک بلاگ به نقل از مهر، محمدمهدی اسماعیلی قبل از ظهر دوشنبه در مراسم چهلمین سالگرد ارتحال علامه طباطبایی اظهار داشت: خیلی از جریانات فکری و بزرگان دینی کشور، مدیون و مرهون اندیشه های فکری و دینی علامه طباطبایی هستند و ایشان نقش بزرگی در شکل گیری اندیشه دینی در دنیای معاصر و حکمرانی دینی در انقلاب اسلامی داشت.
وی اضافه کرد: وقایع انقلاب اسلامی از مهرماه سال ۴۱ شمسی شروع شد و اما شکل گیری انقلاب نیازمند یک اندیشه و معرفت دینی بود که بخش مهمی از این نظریه توسط علامه طباطبایی تولید شد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: علامه طباطبایی در دوره جدید حوزه های علمیه در طول یک قرن گذشته نقش بزرگی در شکل گیری مکتب فکری شهر قم و رونق علوم عقلی و نوآوری در تفسیر قرآن کریم ایفا کرد.
اسماعیلی ضمن اشاره به دوگانگی های دوگانگی های غلط بین دین و علم اظهار داشت: اشتباه و کاذب بین دین و علم در اندیشه علامه طباطبایی یک آرایش جدید پیدا کرد که کتاب شیعه در اسلام، نمونه شاخصی از نگاه اصولی شیعه به اصل دین و علم است.
وی ضمن اشاره به جایگاه ممتاز علامه طباطبایی در پایه گذاری اندیشه انقلاب اسلامی افزود: نسل های دوم و سوم انقلاب امروز عقبه فکری علامه طباطبایی را در داخل و خارج از کشور گسترش می دهند.

1400/08/25
10:02:48
0.0 / 5
783
تگهای خبر: فرهنگ و ارشاد اسلامی , كتاب , مراسم
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۳