با ارسال یك نامه انجام شد؛

مخالفت کمیته کهنه سربازان آمریکا با انتشار یک بازی کامپیوتری

مخالفت کمیته کهنه سربازان آمریکا با انتشار یک بازی کامپیوتری

به گزارش بلک بلاگ شورای روابط اسلامی آمریکا و کمیته کهنه سربازان برای صلح، با انتشار بازی شش روز در فلوجه مخالفت کرده و خواهان پیشگیری از انتشار آن شدند.



به گزارش بلک بلاگ به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، رایزنی فرهنگی ایران در عراق و شورای روابط اسلامی آمریکا و کمیته کهنه سربازان برای صلح از شرکتهای بزرگ سازنده بازی های کامپیوتری (والف استریم، اکس بوکس وسونی پلی استیشن) درخواست نمودند از دریافت و انتشار بازی "شش روز در فلوجه" که توسط شرکت آمریکایی "وکترا" ساخته شده اجتناب کنند.
نهاد عوض مدیر اجرایی شورای روابط اسلامی و گرت ریبنهاگن رئیس کمینه کهنه سربازان برای صلح، با ارسال نامه ای به فیل اسپنسر، نایب رییس اجرایی شرکت ماکروسافت وجیم رایان مدیر اجرایی شرکت سونی خواهان پیشگیری از انتشار بازی شدند که مقرر است بزودی منتشر شود.
در این نامه علت مخالفت با انتشار این بازی این گونه ارزیابی شده است که این بازی «شبیه سازی قتل عرب ها» را نمایش می دهد و خشونت هایی را تحسین می کند که در جریان آن بیشتر از ۸۰۰ غیرنظامی عراقی کشته شدند و در عین حال به شکلی توجیهی برای جنگ غیرقانونی آمریکا ضد عراق است. همچنانکه روایت های اسلام ستیزی را تقویت و تشویق می کند. در بخش دیگری از این نامه آمده است: بازی هایی مثل بازی شش روز در فلوجه تقویت کننده فرهنگی است که خشونت و کشتار غیرنظامیان عراقی را تشویق می کند.
این بازی برای نخستین بار در سال ۲۰۰۹ توسط شرکت "اوتومک کیم" عرضه شد. اما مخالفت گسترده مردمی و سازمان های ضد جنگ سبب شد تا شرکت منتشر کننده این بازی از برنامه خود عقب نشینی کند. اما در سال ۲۰۱۶ بار دیگر پیتر تامتی مدیر شرکت اوتومک کیم با راه اندازی استودیوی خود، به نام وکترا، برای انتشار این بازی در سال ۲۰۲۱ برنامه ریزی نمود.

1400/08/11
08:31:28
0.0 / 5
750
تگهای خبر: برنامه , شركت , فرهنگی
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۳