در جلسه ستاد بزرگداشت شهید سلیمانی مطرح شد؛

ظرفیت رسانه های خارجی را برای بزرگداشت سردارسلیمانی به کار بگیریم

ظرفیت رسانه های خارجی را برای بزرگداشت سردارسلیمانی به کار بگیریم

بلک بلاگ: رییس ستاد بزرگداشت شهید قاسم سلیمانی گفت از ظرفیت های مطبوعات و رسانه های داخلی برای بزرگداشت سردار قاسم سلیمانی استفاده شده اما نباید از ظرفیت رسانه های خارجی غافل شد.



به گزارش بلک بلاگ به نقل از مهر، دومین جلسه «ستاد بزرگداشت شهید قاسم سلیمانی» با حضور یاسر احمدوند معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس ستاد و نمایندگان معاونت ها و موسسات وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز دوشنبه ۱۰ آبان در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اجرا شد.
در این جلسه نمایندگانی از دفتر امور ایثارگران، سازمان فرهنگ و ارتباطات، شورای فرهنگ عمومی، معاونت مطبوعاتی، معاونت هنری، سازمان سینمایی، سازمان اوقاف و امور خیریه و معاونت مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی حضور داشتند.
احمدوند در این نشست با اشاره به محورهای اولین جلسه ستاد اظهار داشت: در اولین جلسه بر مردمی بودن، توجه به ابعاد بین المللی، فضایل و خاصیت های اخلاقی شخصیت این شهید بزرگوار در برنامه ها تاکید گردید. همین طور توجه به بُعد قهرمان بودن که در فرمایشات مقام معظم رهبری چندین بار تاکید گردیده است، یکی دیگر از محورهای برنامه ریزی اعلام گردید برای اینکه این شخصیت می تواند نماد قهرمانی باشد.
وی اضافه کرد: خاصیت مشترک برنامه هایی که از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می گردد تاکید بر بالا بودن سطح کیفی و ارزشمندی آنهاست. از همکاران در بخش های مختلف وزارتخانه خواسته ایم تا کارگروهی در مجموعه خود تشکیل دهند و خروجی آن جلسات را در ستاد مطرح کنند تا بعد از بررسی برنامه ها بتوانیم به برنامه هایی باارزش دست یابیم. تا حالا ۱۵ استان برنامه های خودرا مطرح کرده اند و از بخش های وزارتخانه نیز برنامه هایی دریافت شده است.
رئیس «ستاد بزرگداشت شهید قاسم سلیمانی» در ادامه اظهار داشت: در دو سال قبل تلاش هایی از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دراین زمینه انجام شده است و امسال باید تلاش شود برنامه ها باکیفیت بالاتری برگزار شوند. خوشبختانه در قالب و شکل برگزاری برنامه ها شامل مسابقات کتابخوانی، برگزاری جلسات یا حضور در فضای مجازی تنوع و امکان زیادی وجود دارد و اصل مهم جهت دهی به این برنامه ها برای کیفیت بخشی به آنهاست. در زمینه برگزاری مسابقات کتابخوانی که از طرف چند بخش اعلام شده است باید تلاش شود تا هم افزایی صورت گیرد.
احمدوند با تاکید بر استفاده از ظرفیت فضای مجازی اظهار داشت: باید تلاش شود در این عرصه نیز کارهای جدی محتوایی انجام دهیم و به محتوای پیام هایی که برای مخاطبان می فرستیم دقت نماییم برای اینکه تاثیرگذاری پیام بسیار مهم می باشد. باید واکنش گسترده ای به اقدام اینستاگرام صورت گیرد و تلاش شود با بهره گیری از ظرفیت های موجود نسبت به این اقدام اعتراض شود و به این مساله پاسخ دهیم و حتی ایجاد کارگروهی برای این مساله ضرورت دارد و یکی از کارویژه های امسال ما این مساله است.
وی در ادامه اظهار داشت: پیامی که در ایران برای مخاطبان تولید می شود مطمئناً با پیامی که برای مخاطبی در کشوری دیگر تولید می شود متفاوت است. باید کوشید دراین زمینه برنامه ریزی شود و حتی از هنرمندان و یا فعالان بومی کشور مقصد برای تولید این محتواها استفاده گردد. همین طور در حوزه ترجمه کتاب نیز باید به این سمت حرکت نماییم که با ارتباط با ناشران کشور مقصد و مذاکره با آنها نسبت به ترجمه کتاب اقدام نماییم تا آثار بوسیله آن ناشران تولید و ارائه شود.
معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: در دو سال اخیر از ظرفیت های مطبوعات و رسانه های داخلی برای بزرگداشت سردار قاسم سلیمانی استفاده شده است اما نباید از ظرفیت رسانه های خارجی غافل شد و باید کار جدی و مهمی هم در آن زمینه انجام دهیم. در زمینه کارهای هنری و ساخت موسیقی و فیلم نیز باید به سمت تولید آثار فاخر و ماندگار حرکت نماییم. همین طور می توانیم از ظرفیت انجمن های سینما یا موسیقی نیز در این عرصه کمک بگیریم.


منبع:

1400/08/10
22:57:39
0.0 / 5
914
تگهای خبر: اینستاگرام , برنامه , رسانه , رمان
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۱