رایزنی فرهنگی ایران خبر داد؛

جایزه ادبی قصه بزرگ در روسیه به دومین دوره رسید

جایزه ادبی قصه بزرگ در روسیه به دومین دوره رسید

بلک بلاگ: کتابخانه دولتی کودکان روسیه از برگزاری دومین دوره جشنواره ای به نام قصه بزرگ آگاهی داد که به نام ادوارد اوسپنسکی نامگذاری شده است.



به گزارش بلک بلاگ به نقل از مهر، کتابخانه دولتی کودکان روسیه از برگزاری دومین دوره جشنواره ای به نام قصه بزرگ آگاهی داد که به نام ادوارد اوسپنسکی نامگذاری شده است. یکی از اهداف اصلی این طرح حمایت و گسترش ادبیات معاصر کودک در قالب انتشار آثار باارزش هنری، علمی و پرطرفدار در میان جوان ترین و کوچکترین مخاطبان کتاب است. وزارت فرهنگ فدارسیون روسیه، اتحادیه «به رشد خواننده کمک می کنیم» و شرکت «چیبوراشکا» از این طرح حمایت کرده اند و مسابقه «قصه بزرگ» کتاب کودک انجام می شود.
ماریا ودِنیاپینا رییس کتابخانه دولتی ادبیات کودک روسیه در باره این طرح اظهار داشت: این مسابقه سبک داستان پردازی خیال پردازی را بصورت سنتی و معاصر در برمی گیرد. آنچه در مسابقه اهمیت دارد این است که در داستان، رویاپردازی و سحر و جادو وجود داشته باشد.
به گفته وی، در این دوره توجه اصلی داوران به منحصر به فرد بودن داستان است و سه فاکتور اهمیت دارد: تکرار نکردن سوژه ها، قهرمان ها و موضوعات کلیشه ای، چرخش های غیرمنتظره نویسنده در جریان داستان و بازگذاشتن اختتام داستان برای مخاطب. از طرف دیگر، سازماندهی کنندگان این مسابقه به دنبال آن هستند که موضوعات علمی و پرطرفدار در ادبیات کودک مطرح شوند. به همین خاطر بخش دوم مسابقه را «کتاب درسی شاد» نامگذاری کرده اند.
روز یازدهم اکتبر آخرین مهلت دریافت آثار است. مارینا آرومشتام برنده دور اول مسابقه «قصه بزرگ» اطمینان دارد که برگزاری مسابقه هایی از این دست می تواند به وقوع یک رویداد مهم در زندگی فرهنگی و سیاست کتاب بی انجامد. این جوایز کمک می کنند تا جریان ادبی و گرایش های جدید آنرا دنبال کرده و مخاطب همگام با آنها حرکت نماید. جایزه «قصه بزرگ» در دو بخش «داستان» و «کتاب درسی شاد» با آثار ادبی کودکان زیر ۱۲ سال انجام می شود. بیش از یک و نیم میلیون روبل بودجه به جوایز این جشنواره تخصیص داده شده است و برندگان در ماه دسامبر ۲۰۲۱ معرفی می گردند.


منبع:

1400/08/05
17:42:07
0.0 / 5
838
تگهای خبر: جایزه , جشنواره , داستان , رمان
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۳