رئیس هیئت مدیره انجمن دفاتر خدمات مسافرتی فارس:

متولیان کشاورزی و کمیته امداد به داد گردشگری برسند!

متولیان کشاورزی و کمیته امداد به داد گردشگری برسند!

بلک بلاگ: فارس رییس هیئت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی استان فارس با گلایه از کم توجهی متولیان میراث فرهنگی به صنعت توریسم، که دیدار نداشتن وزیر ما متولیان این بخش در مسافرت به شیراز نمونه ای از آنست، اضافه کرد که گویی نباید به خیر متولی این بخش امید داشته باشیم، کاش سایر وزرا به داد فعالان صنعت گردشگری برسند.


محمود فخری در گفت و گو با ایسنا در ارتباط با شرایط فعلی دفاتر آژانس های مسافرتی اظهار نمود: از زمان شروع پاندمی کرونا، حال فعالان بخش گردشگری، خصوصا دفاتر خدمات مسافرتی به هیچ عنوان خوب نیست و هر روز هم وضعیت بدتر شده است.
او با اعلان اینکه در میان صنوف مختلف بخش گردشگری، وضعیت دارندگان دفاتر خدمات مسافرتی از همه بدتر بوده و کسی هم به شکل شایسته به آنها رسیدگی نکرده است، اظهار داشت: فعالان بخش گردشگری خصوصا دفاتر خدمات مسافرتی ایران درحالی به این وضع گرفتار شدند که در تمام جهان مسئولین کشورها به هر طریقی گردشگری خودرا مستحکم نگه داشتند.
رییس هیئت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی استان فارس، در ادامه اظهار داشت: حدود ۶۰ درصد از دفاتر خدمات مسافرتی تعطیل و فقط ۴۰ درصد از آنها باز بوده که آنها هم نیمه فعال با یک پنجم نیرو و ظرفیت و بصورت پاره وقت عمل می کنند.
وی افزود: نخستین ضررهای وارده به دفاتر خدمات مسافرتی از دست رفتن نیروهای با سواد و مجرب در این حوزه بود، نیروهایی که بواسطه تعطیلی دفاتر و توقف فعالیت حوزه گردشگری مجبور به تغییر شغل شده یا گاهی بیکار شدند.
فخر افزود: دسترسی به تسهیلات با وجود سنگ اندازی های اداری برای خیلی از دفاتر خدمات مسافرتی محقق نشده و از آن جایی که بدهی های وام های پیش از شیوع کرونای این صنف نیز باقی مانده بود، تعدادی از بانکها وام دریافتی افراد را بجای اقساط وام های قبلی آنها نگاه داشته و نه فقط این خدمات و تسهیلات دولتی به رونق دفاتر آژانس های مسافرتی منجر نشد بلکه بدهکاری باردیگر ای بر دوش آنها محول کرد.
وی با تاکید بر این که توسعه و سرمایه گذاری بر بخش گردشگری در وضعیت اقتصادی فعلی می توانست اشتغال زایی و درآمدزایی پایداری را به جامعه الحاق کند، اضافه کرد: متاسفانه متولیان امر کشور توجهی به گردشگری نداشته و ندارند.
وی با تاکید بر لزوم هم اندیشی با مدیران بالادستی گردشگری کشور، اضافه کرد: آینده گردشگری با وجود ذهنیت حاشیه ای و بی ثبات مسئولین دوره ی جدید کشور رضایت بخش نخواهد بود.
رییس هیئت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی استان فارس، اضافه کرد: هفته گذشته وزیر میراث به شیراز سفر کرد و بجای هم اندیشی و برگزاری اجلاس با فعالین لطمه دیده خود به بازدید و حل مشکلات کارخانه بیسکویت سازی پرداخت.
فخری با ابراز گلایه از این که وزیر میراث فرهنگی در مسافرت به استان فارس، دیدار با فعالان این بخش را در برنامه های خود نگنجانده بود، اظهار داشت: گویی نباید به خیر وزیر محترم، بعنوان متولی اصلی بخش گردشگری امید داشت؛ در این شرایط کاش وزرای تعاون، جهادکشاورزی یا مسئولان کمیته امداد و بهزیستی، به فریاد صنعت گردشگری برسند.
رییس هیئت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی استان فارس با تاکید بر لزوم هم اندیشی با مدیران بالادستی گردشگری کشور، اضافه کرد: آینده گردشگری با وجود ذهنیت حاشیه ای و سردرگمی مسئولیت های اداره کشور، آینده گردشگری رضایت بخش نخواهد بود.




منبع:

1400/07/30
11:58:50
0.0 / 5
942
تگهای خبر: برنامه , خدمات , سرمایه گذاری , سفر
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۲