به انگیزه معرفی ۲ معاون پیمان جبلی

پازل معاونان صداوسیما همچنان با جوان ها تکمیل می شود؟

پازل معاونان صداوسیما همچنان با جوان ها تکمیل می شود؟

بلک بلاگ: با انتخاب دومین معاون رئیس صداوسیما، پازل مدیران ارشد این رسانه همچنان درحال تکمیل شدن است؛ پازلی که بنظر می رسد چیدمان آن در دوره جدید، با نیروهای جوان تری شکل بگیرد.


به گزارش بلک بلاگ به نقل از ایسنا، پیمان جبلی شامگاه پنجشنبه ـ ۲۲ مهرماه ـ دومین معاونش را هم معرفی کرد؛ علیرضا خدابخشی ـ ۴۵ ساله ـ معاون جدید و نسبتا جوان جبلی در معاونت سیاسی است. معاونتی که البته در این سال ها مدیران چندان متنوعی را هم به خود ندیده است. مجید آخوندی، چهره ای که جای خودرا به خدابخشی داده، از بازنشسته های صداوسیماست که در دوره سیدعزت الله ضرغامی حدود ۱۰ سال در این معاونت بر سر کار بود، در دوره دوساله ریاست محمد سرافراز برکنار شد و خود پیمان جبلی جای او آمد و در دوره پنج ساله عبدالعلی علی عسکری بار دیگر به معاونت سیاسی بازگشت.
حالا پیمان جبلی ترجیح داده است، چهره ای جوان تر را بر این مسند بنشاند؛ رویه ای که البته چند روز قبل در معاونت برون مرزی هم صورت گرفت و رئیس صداوسیما احمد نوروزیِ ۳۴ ساله را بر جای خود نشاند.
اما علیرضا خدابخشی که از این پس بعنوان معاون سیاسی صداوسیما از او یاد می شود، علاوه بر کار در این سازمان، در رسانه های مکتوب هم فعالیت داشته است. عمده کارهای او در زمینه های سیاسی و اقتصادی بوده، چنانچه سردبیری برنامه ای مانند «پایش» را در شبکه اول برعهده داشته است. او سال ۷۸ کارش را از گروه سیاسی شبکه دو شروع کرد و در ادامه کارشناسی، نویسندگی، پژوهشگری و تهیه کنندگی برنامه های سیاسی را بر عهده گرفت. دبیری خبر سراسری و جوان، مدیر گروه اجتماعی و مدیر گروه سیاسی و تاسیس پیک بامدادی در اخبار صدا همچون سوابق خبری وی در صداوسیماست.
خدابخشی زمانی بعنوان خبرنگار مجلس در روزنامه ابرار فعالیت می کرده است و در ادامه معاونت سردبیر روزنامه همشهری و مدیریت نشریات سروش همچون سوابق وی در رسانه های مکتوب شمرده می شود.
در حکم پیمان جبلی خطاب به معاون سیاسی جدید، سرفصل های مختلفی بعنوان الزامات کار در این عرصه برشمرده شده است که در این میان، «افزایش سرعت در تامین نیازهای خبری مخاطبان»، «هم افزایی با ظرفیت های مردمی و نخبگانی در امتداد توسعه کیفی و کمی آگاهی بخشی و اطلاع رسانی»، «توجه ویژه به حوزه فرهنگی ـ هنری و اجتماعی» و «هم افزایی با دیگر بخش های رسانه ملی و نیز فضای رسانه ای کشور» همچون بندهای قابل تامل در این حکم است که پیش تر عملکرد رسانه ملی در این بخش ها از طرف برخی مخاطبان، کارشناسان و اهالی رسانه با انتقادهایی همراه بوده است.
به هر طریق با انتخاب دو معاون رئیس ۵۵ ساله صداوسیما، گمانه زنی ها برای معاونت مهم سیما، معاونت صدا، معاونت امور استانها، قائم مقام رئیس صداوسیما و... ادامه دارد و باید دید آیا پیمان جبلی همانند دو معاونت «برون مرزی» و «سیاسی»، همچنان ترجیحش بر انتخاب جوان ترهاست یا اینطور صلاح می داند که هدایت سکان رسانه ملی را با تلفیقی از مدیران جوان و باتجربه ها پیش ببرد.




منبع:

1400/07/23
09:51:25
0.0 / 5
971
تگهای خبر: برنامه , رسانه , روزنامه , فرهنگی
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۳