شروع کار آکادمی شعر معاصر

شروع کار آکادمی شعر معاصر

بلک بلاگ: آکادمی شعر معاصر انجمن ترویج زبان و ادب فارسی شروع به کار رسمی خودرا با هفت عضو اصلی اعلام نمود.


به گزارش بلک بلاگ به نقل از ایسنا، در بیانیه این آکادمی آمده است: "آکادمی شعر معاصر که از مهرماه سال ۱۳۹۹ به معرفی جریان های شعری معاصر و شناسایی شاعران نوپرداز و منتقدین شعر پرداخته بود، اعضای اصلی خودرا از میان هفت تن از شعرپژوهان و ایده پردازان برگزید.
در این جلسه، فرخ لطیف نژاد بعنوان مدیر آکادمی و مهدی خبازی کناری، سینا جهاندیده، حبیب پیام، سعید محمدحسنی، سعید جهانپولاد و محمد آزرم بعنوان اعضای اصلی اعلام شدند. این افراد از رشته های مختلف فلسفه، زبان و ادبیات فارسی و انگلیسی و حتی روانپزشکی انتخاب شده اند تا ابعاد مختلف شعر معاصر و جریان های نوپدید آنرا در زمینه های مختلف فلسفه، نقد ادبی و شعرپژوهی و تاثیرگذاری بر مخاطب در قالب پروژه های طولانی مدت در تیم تحقیقاتی بررسی و تدوین کنند. این گروه پژوهشگر از ماه آتی به تدوین درسنامه دانشگاهی از جریان های نوپدید شعر معاصر خواهند پرداخت.
هدف از تشکیل آکادمی شعر معاصر ایجاد فضایی برای هم اندیشی شاعران در همه شاخه های شعر معاصر و معرفی، نقد و تثبیت ایده ها و جریان های نوین شعری است. بدین منظور همایش های ماهانه ایده پردازی در شعر معاصر، در سال ۱۴۰۰ طراحی شده است که در پنج محور نقدی بر شعر معطوف به نظریه و مانیفست، پیشنهاد فدراسیون ادبی، جریان های خلاق ایرانی، جریان های تلفیقی، بازنمایی جریان های نوین شعر جهان و نوآوری در شعر محلی اقوام ایرانی برگزار می گردد.
طرح تشکیل فدراسیون ادبی به زودی در آکادمی شعر معاصر اجرا خواهد شد و ایده های مذکور بعد از اصلاح و ویرایش و اعمال اصلاحات داوران بصورت مجموعه مقالاتی منتشر می شود.
لازم است از همراهی مدیر محترم انجمن ترویج زبان و ادب فارسی خراسان آقای دکتر محمدجعفر یاحقی و همراهی و حمایت جناب هرمز علی پور شاعر پیشکسوت شعر ناب سپاسگزاری شود.
همین طور به این وسیله از کوشش های مشاور پیشین گروه، مراد قلی پور در جذب شاعران و شعرپژوهان مطرح و خلاق در سطح کشور برای تشکیل گروه گسترده شعرپژوهان قدردانی شود."



1400/07/08
11:16:33
0.0 / 5
898
تگهای خبر: طراحی , همایش
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۳