با اعلام نتایج ارزیابی های متقاضیان؛

۶۶ استودیوی بازی سازی به عضویت ساختار حمایتی همگرا درآمدند

۶۶ استودیوی بازی سازی به عضویت ساختار حمایتی همگرا درآمدند

بلک بلاگ: با جمع بندی ارزیابی متقاضیان عضویت در ساختار حمایتی همگرا در نهایت 66 استودیوی بازی سازی، اعضای جدید ساختار حمایتی همگرا در سال 1400 خواهند بود.



به گزارش بلک بلاگ به نقل از روابط عمومی بنیاد ملی بازی های کامپیوتری، سید محمدعلی سید حسینی معاون حمایت بنیاد با بیان این که ۱۵۱ استودیوی بازی سازی در اسفندماه ۱۳۹۹ درخواست عضویت خودرا در ساختار حمایتی همگرا ثبت کردند، اظهار داشت: در فروردین ماه ۱۴۰۰، پرونده ۱۳۱ استودیو تکمیل شد و امتیازدهی در شاخص مخاطب و بازار با همراهی همکاران حمایتی همگرا، یعنی کافه بازار و تپسل انجام گرفت.
سیدحسینی اضافه کرد: ارزیابی های فنی و فرهنگی متقاضیان عضویت در ساختار حمایتی همگرا سال ۱۴۰۰ با حضور کارشناسان خبره و متخصص این دو حوزه انجام و بعد از تکمیل ارزیابی ها از منظر فنی، مخاطب و بازار و فرهنگی، امتیاز استودیوها محاسبه و جمع بندی شده است. برمبنای شیوه نامه بهره مندی از حمایت های ساختار همگرا ۴۰ درصد امتیاز هر استودیو مربوط به شاخص فنی، ۳۰ درصد فرهنگی و ۳۰ درصد نیز مربوط به شاخص مخاطب و بازار است.
معاون حمایت بنیاد با اشاره به این که در نهایت ۶۶ استودیوی بازی سازی حائزشرایط عضویت در دوره سوم حمایتی همگرا شدند، اشاره کرد: برمبنای نتایج کلی ارزیابی، ۲۶ استودیو (شامل ۱۶ شرکت و ۱۰ تیم) در سطح یک و ۴۰ استودیو (شامل ۱۶ شرکت و ۲۴ تیم) در سطح دوم همگرا می توانند از حمایت های این ساختار بهره مند شوند.
بر این اساس و با بیان سید محمدعلی سیدحسینی، بازی سازان رشد یافته شامل ۱۶ استودیو در قالب شرکت (رتبه ققنوس) و ۱۰ استودیو در قالب تیم (رتبه شیردال) هستند. همین طور بازی سازان سطح دو شامل ۱۶ شرکت (رتبه هدیوش) و ۲۴ تیم (رتبه یوز) هستند که در ساختار همگرا مورد حمایت قرار خواهند گرفت. سطح چهار (رتبه غزال) نیز به تیم های مستعدی اختصاص یافته است که بوسیله مبادی به ساختار همگرا معرفی می گردند. هم اکنون رویداد کژوال کمپ (کافه بازار) و بازی جدی مبادی عضویت همگرا در این رتبه هستند.
به گفته معاون حمایت بنیاد برای اعضای دوره سوم نیز مانند دو دوره گذشته، اعتبارنامه حمایتی بصورت الکترونیکی به آدرس ایمیل مدیر استودیو ارسال شده است. همین طور حمایت ها برمبنای رتبه دریافتی در پنل اعضا قرار گرفته است و با ورود به سامانه همگرا به آدرس my.hamgara.ircg.ir می توانند تنوع حمایتی مخصوص به رتبه خودرا مشاهده و ثبت درخواست کنند.
سیدحسینی این نکته را نیز اشاره کرد که ۶۵ استودیویی که متقاضی عضویت در ساختار حمایتی همگرا بوده اند اما نتوانستند حائز امتیاز مناسب برای ورود به این ساختار باشند نیز تحت عنوان نو همگرا از تخفیف همکاران حمایتی این ساختار بهره مند می شوند.
با استقبال اعضای ساختار حمایتی همگرا در دوره پیش از اعتبار صادراتی، امسال نیز با همکاری مرکز تعاملات بین المللی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تمهیدات بهره مندی از خدمات صادراتی برای اعضا در نظر گرفته شده است.
به گفته معاون حمایت بنیاد همچون دوره گذشته، درصورتی که اعضا متقاضی استفاده از خدمات حمایتی صادراتی باشند، اعتبار تشویقی بیش از یک برابر به اعتبار آنها اضافه می شود. همین طور مانند گذشته اعضای حقوقی همگرا می توانند با ثبت درخواست، به عضویت برنامه توسعه زیست بوم شرکت های خلاق درآمده و از حمایت های مربوط به این برنامه نیز بهره مند شوند.


منبع:

1400/07/03
18:05:21
0.0 / 5
986
تگهای خبر: الكترونیكی , برنامه , حقوقی , خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳