مدیر انجمن سینمای جوان اردبیل خبر داد

حمایت 500 میلیون تومانی از فیلمسازان اردبیلی

حمایت 500 میلیون تومانی از فیلمسازان اردبیلی

اردبیل مدیر انجمن سینمای جوان استان اردبیل اظهار داشت: در سال قبل پانصد میلیون تومان پشتیبانی دولتی از فیلمسازان استان اردبیل با حمایت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام شد.


میردولت موسوی روز دوشنبه ۲۲ شهریورماه در مراسم گرامیداشت روز سینما در انجمن سینمای اردبیل اظهار نمود: با فراگیر شدن بیماری کرونا بخش عظیمی از کارهای سینمایی با مشکلات و چالش هایی روبه رو شد و در این بین اهالی سینما خصوصاً سینماداران لطمه های جدی را دیدند.
وی با قدردانی از حمایت های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با کارت های حمایتی از هنرمندان و سینماگران اشاره کرد: به رغم همه تنگناها علاقمندان به حوزه فیلمسازی در استان اردبیل با حضور در جشنواره ها و فستیوال های گوناگون در یک سال اخیر خوب درخشیده و رتبه های ممتازی را کسب کرده اند.
مدیر انجمن سینمای جوان استان اردبیل اظهار داشت: 14 حضور بین المللی و کسب سه جایزه از این رویدادهای بین المللی را در یک سال اخیر توسط فیلمسازان استان اردبیل شاهد بودیم که این نشان از توانمندی و قابلیت بی نظیر هنرمندان در این حوزه است.
موسوی اضافه کرد: یک سوم جوایز بین المللی کسب شده در کشور مربوط به سینماگران و فیلمسازان استان اردبیل است که در خانه سینما به استان اردبیل به دید یک استان حرفه ای در این عرصه نگاه می شود و انجمن سینمای جوان اردبیل جز دفاتر ویژه در کشور شمرده می شود.
وی درخشش فیلمسازانی همچون رضا جمالی را در عرصه بین المللی تصریح کرد و اشاره کرد: بتازگی بانو مرادی توانست بالاترین جایزه جشن خانه سینما را دریافت کرده و به مجموع افتخارات استان در این عرصه بیفزاید.
موسوی با اعلان اینکه صنعت سینما یک صنعت گرانقیمت و در عین حال پیچیده است، افزود: تفاهمنامه ای بین فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان سینمایی به امضا رسید تا برمبنای آن در حمایت و پشتیبانی از اهالی سینما 500 میلیون تومان اعتبار جذب و بین فعالان این عرصه تزریق شد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: در کنار این حمایت ها ما کوشیدیم در سینما جوان با تجهیزات و امکاناتی که در اختیار داریم به فعالان این عرصه کمک نماییم که در این باب شاهد رویش استعدادهای برتر استانی در مسابقات ملی و بین المللی هستیم.
موسوی افزود: در تولید فیلم های هشت و 16 میلیمتری فیلمسازان استان اردبیل خوش درخشیدند و حتی حضور کریم عظیمی و مهدی خروشی در جشنواره های بین المللی بعنوان داور جز افتخارات سینمای اردبیل است.
مدیر انجمن سینمای جوان استان اردبیل با قدردانی از حمایت همه جانبه رسانه ها خصوصاً صدا و سیما از سینماگران جوان و حرفه ای در انجمن سینمای جوان استان اردبیل اظهار داشت: حضور اساتیدی همچون فرهاد قائمیان بعنوان مدرس انجمن زمینه ای را فراهم نموده تا استعدادهای نابی در سالهای اخیر شناسایی و عرصه سینما و تلویزیون معرفی گردید.



1400/06/23
10:47:07
0.0 / 5
903
تگهای خبر: اساتید , جایزه , جشنواره , رسانه
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۱