پیشگویی فرعون منتشر گردید

پیشگویی فرعون منتشر گردید

بلک بلاگ: کتاب پیشگویی فرعون نوشته میسلون هادی برنده ی جایزه ادبیِ رمان نویسی بوکر با ترجمه مریم رحمتی و عزیز قادری از جانب انتشارات یار دانش منتشر گردید.



به گزارش بلک بلاگ به نقل از مهر، کتاب «پیشگویی فرعون» ترجمه ی رمان «نبوءة فرعون» درباره ماجراهای خانواده ای عراقی در بحبوحه ی حوادث حمله ی آمریکا به عراق (۲۰۰۳ میلادی) است.
رمان «پیشگویی فرعون» ترجمه ی «نبوءة فرعون» اثر نویسنده نامدار جهان عرب، خانم میسلون هادی برنده ی جایزه ادبیِ رمان نویسی «بوکر» در سال ۲۰۱۸ است. این رمان با ۵ فصل و ۳۰ بخش توسط مریم رحمتی و عزیز قادری ترجمه و از جانب انتشارات یار دانش انتشار یافته است.
روایت ترجمه شده، همچون داستان های مشهور وی در زمینة ادبیّات جنگ و مقاومت است. خانم هادی با قلم توانا و حیرت انگیزش در این داستان توانسته است ضمن نمایش تصویری غم آلود از حملات آمریکا ضد عراق در خلال سالهای (۱۹۹۰ تا ۲۰۰۳. میلادی)، پرده ای بسیار زیبا و کم نظیر را از آمیزش تضادها برای مخاطبین آن به منصه ی نمایش بگذارد: «تولد و مرگ»، «بیم و امید»، «نفرت و عشق و دلداگی» «تراژدی و کمدی»، «باران و خشکسالی»، «تاریکی و نور»، «خرافه و حقیقت»، «سنت گرایی و مدرنیته»، «جنگ و صلح»، «ویرانی و آبادانی»، «شادی و شیون» و...
سحر کلماتِ این اثر ماندگار، چنان در روح خواننده اثر می گذارد که انگار در جای جای صحنه های آن، حاضر و با چشمان خویش آنها را می بینی. تا جایی که با تولد «یحیی» غنچه ی لبخند بر وری لبانت نقش بسته و یا در اثر گرد و غبار متراکم ناشی از بمباران هواپیماها، در حیاط خانه ی بلقیس به سرفه می افتی و نفس کشیدن برائت سخت خواهد بود … در عشق دخترک ساده ی عاشق، دلت به تپش می افتد و از لابلای پنجره ی باز اتوبوس «خط»، رقص گیسوانش را در بین دست های باد نظاره گر خواهی بود…در سوگ مرگ عزیزان، زانوی غم به بغل می گیری… اصلاً انگار دارد تو و جامعه ات را که از آن غافل بوده ای به تصویر می کشاند...
این کتاب در ۲۰۹ صفحه، با قیمت ۷۵۰۰۰ هزار تومان، توسط انتشارات یار دانش روانه ی بازار نشر شده است.

1400/06/09
10:27:03
0.0 / 5
837
تگهای خبر: جایزه , داستان , رمان , كتاب
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۱