در شماره جدید مدیریت ارتباطات منتشر شد؛

پرونده ویژه طرح صیانت تا برند شخصی بهرام بیضایی و بی آبی

پرونده ویژه طرح صیانت تا برند شخصی بهرام بیضایی و بی آبی

بلک بلاگ: شماره جدید ماهنامه مدیریت ارتباطات، با پرونده ویژه طرح صیانت تا برند شخصی بهرام بیضایی و بی آبی منتشر گردید و روی پیشخوان مطبوعات آمد.



به گزارش بلک بلاگ به نقل از روابط عمومی مجله مدیریت ارتباطات، صدوسی پنجمین شماره ماهنامه مدیریت ارتباطات با پرونده ویژه بررسی طرح صیانت از کاربران در فضای مجازی و مشکلات و حواشی این طرح، آداب تنظیم گری، رسانه ها، وضعیت خوزستان و... اخیرا انتشار یافته و روی پیشخوان مطبوعات کشور آمده است.
پرونده ویژه این شماره مجله مذکور درباره طرح جدید مجلس برای محدود کردن اینترنت، مشکلات وحواشی آن است و از منظرهای متعدد این طرح بررسی شده که طرح جلد این شماره هم به همین مبحث اختصاص پیدا کرده است.
از جمله مطالب این پرونده، یادداشت «شکار سایه» نوشته محسن آزموده است که به دنبال پاسخ این سوال است: «این طرح از چه کسانی و در مقابل چه چیزی صیانت می کند؟» کامبیز نوروزی، حقوقدان و روزنامه نگار هم این مورد را از زاویه حقوقی بررسی نموده است. حامد بیدی، بنیانگذار پلت فرم کارزار، از تجربه جمع آوری یک میلیون امضا ضد این طرح گفته و مسعود سپهر، جامعه شناس سیاسی، در یادداشتی از ضرورت عقلانی و اجرایی بودن قوانین جهت ضربه نخوردن به اعتبار قانون گفته است.
در ادامه رضا قربانی عضو هیئت مدیره سازمان نظام صنفی کامپیوتری کشور به لحاظ فنی این طرح را مورد بررسی قرار داده و رضا جمیلی، روزنامه نگار فناوری از ضربه خوردن کسب و کارها به دنبال تصویب این طرح گفته و پژوهشگران اندیشکده حکمرانی شریف در مقاله و یادداشتی از تجربه ملی شدن اینترنت در چین نوشته اند. همینطور امیرعباس تقی پور مدیرمسئول این مجله و علی ورامینی سردبیر هم یادداشت های این ماه خویش را به همین مبحث اختصاص داده اند. تقی پور، در سرمقاله خود ضمن اشاره به این طرح، در نظر گرفتن زمان مناسب برای تصویب قوانین جدید و همینطور اولویت بندی مسائل و مشکلات را از اصول حکمرانی خوب می داند و اعتقاد دارد این موارد در اجرای طرح صیانت درنظرگرفته نشده اند. ورامینی هم در بخش سخن سردبیر به غیرعقلانی بودن این نوع از کنترل گری ها پرداخته و اعتقاد دارد این گونه تنظیم گری ها، قدرت اقناع افکارعمومی را در خود ندارد و منجر به مخالف های گسترده خواهد شد.
مطالب بعدی این نشریه زیر عنوان «از برند شخصی بهرام بیضایی تا رسانه ها و بی آبی» قرار دارند که در ابتدای آنها، نیوشا طبیبی در ادامه سلسله یادداشت های خود برای «صفحه زیبایی شناسی غذا» به فرهنگ مهربانی، نودوستی و تواضع ایرانی ها در طول تاریخ پرداخته و اعتقاد دارد آنچه حالا در شبکه های مجازی به شکل انتشار عکس غذاهای عجیب از نوکیسگان شاهد می باشیم، بی اعتنایی به فرهنگ ایران و نادیده گرفتن درد و رنج مردم فقیر است.
حسین گنجی، روزنامه نگار و منتقد هنری هم در سلسله یادداشت های خود درباره برند شخصی به سراغ بهرام بیضایی این شخصیت تکین هنر معاصر ایران رفته است. فاطمه باباخانی هم در یادداشتی با عنوان «انا عطشان» به توجهی مسئولین به اخطارهای خبرنگاران درباره سد گتوند در رسانه ها، پرداخته است. همینطور شاهو صبار، پژوهشگر ارتباطات، در یادداشتی با عنوان «علیه روایت های شخصی» در کوشش برای تبیین است که چطور امکان دارد فردی خودش قابل اعتماد باشد اما سخنش نه.
در بخش ترجمه این شماره هم مطلبی از اکونومیست درباره نتفلیکس و خیز جدیدی که برداشته انتشار یافته است.


منبع:

1400/05/24
14:25:45
0.0 / 5
1045
تگهای خبر: اینترنت , حقوقی , رسانه , روزنامه
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۱