طرح اكونومیست از بوریس جانسون

بازتاب نخستین مدال طلای المپیك ایران در روزنامه معتبر فرانسه

بازتاب نخستین مدال طلای المپیك ایران در روزنامه معتبر فرانسه

به گزارش بلک بلاگ لو موند ـ یکی از مهم ترین روزنامه های اروپا و معتبرترین روزنامه فرانسه ـ بعد از کسب مدال طلا توسط جواد فروغی، نوشت: ایران صاحب اولین نشان طلای المپیک توکیو شد. نام ایران، در جایگاه دوم طلاداران المپیک رفت. اگر کوتاه مدت هم باشد، در تاریخ ماند.


به گزارش بلک بلاگ به نقل از ایسنا، جواد فروغی شنبه ـ دوم مرداد ماه ـ در فینال تپانچه بادی المپیک توکیو اول شد و اولین مدال المپیک تاریخ تیراندازی ایران را به ارمغان آورد. حالا بازتاب این پیروزی در بعضی رسانه های معتبر جهان مشاهده می شود و این خبر توسط آلبرت کوچویی ـ گوینده باسابقه ـ انتخاب و در رادیو خوانده شد.
کوچویی همینطور به خبری از فایننشال تایمز اشاره کرده که نوشته است: آنچه جهان و بخصوص منطقه خاورمیانه را تهدید می کند، تغییرهای آب و هوایی است. باآنکه با معیارهای قرن در کل، سال ۲۰۲۱ به نسبت سال سردی خواهد بود اما گرم شدن هوا، آثاری ویرانگر خواهد داشت. آنچه دل نگران کننده است، کمبود آب در خاورمیانه است و در آفریقای شمالی هم. البته که در این میان، توفان های ویران ساز در شمال اروپا خواهند بود و هم در چین مرکزی جدا از آن و با آن، گسترش دامنه آتشسوزی ها، در جنگل های شمال آمریکا خواهد بود. این ها، حاصل یک درجه سانتیگراد گرم شدن حرارت سیاره زمین است. عامل مهم در این افزایش حرارت گازهای گل خانه ای است که از روزهای پیش صنعتی شاهد چنین افزایشی نبوده ایم.
طرح اکونومیست از بوریس جانسون
طرحی است در هفته نامه اکونومیست که بوریس جانسون را در چنگ گردبادی که او را حیرت زده کرده، می چرخاند. عنوان نوشته می گوید، بوریس جانسون، دومین سالگرد اقامت در خانه شماره ۱۰ مقر نخست وزیری را ثبت نمود. دوره ای با بحرانی خارق العاده. در دو سالی با توشه ای که برای دو دهه بس است. دوبار طلاق گرفته و برای سومین بار ازدواج کرد و شاهد نوزادی شده است که به نظر ششمین فرزندش می آید. در سیاست، با ویروس کووید ۱۹ و پارلمان آن کشور پنجه انداخته است. بیست و یک تن از محافظه کاران که ضد خروج انگلیس از اتحادیه رای داده اند، بیرون کرده و البته انتخاب باردیگر شگفت انگیزی هم داشته است. باآنکه منتقدان او را دلقکی تمام عیار می خوانند.
طرح اکونومیست


منبع:

1400/05/03
23:03:48
0.0 / 5
904
تگهای خبر: رسانه , روزنامه
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۳