یكپارچه سازی شبكه های اجتماعی و بازاریابی استراتژیك منتشر شد

رسانه ی اجتماعی و مفاهیم توسعه چه اشتراكاتی دارند؟

رسانه ی اجتماعی و مفاهیم توسعه چه اشتراكاتی دارند؟

چاپ نخست کتاب یکپارچه سازی شبکه های اجتماعی و بازاریابی استراتژیک تألیف تعدادی از اساتید دانشکده‌ی کسب و کار نیوکاسل از جانب انتشارات سروش منتشر گردید.


به گزارش بلک بلاگ به نقل از مهر چاپ نخست کتاب «یکپارچه سازی شبکه های اجتماعی و بازاریابی استراتژیک» تألیف تعدادی از اساتید دانشکده‌ی کسب و کار نیوکاسل با ترجمه‌ی مترجمان: رضا محمدکاظمی، فریبا باقری و جعفر عبدالملکی از جانب انتشارات سروش منتشر و روانه بازار نشر شد.
در پیش گفتار کتاب «یکپارچه سازی شبکه های اجتماعی و بازاریابی استراتژیک» آمده است:
بازاریابی رسانه‌ی اجتماعی درواقع، استفاده‌ی تجاری از کانال های رسانه‌ی اجتماعی برای درک مشتریان و درگیر کردن آنها بگونه ای است که سبب موفقیت بازاریابی نهایی و اهداف تجارت می شود. اغلب مشاهده‌ی تناسب این کانال های در حال ظهور و اهداف تجاری کمی دشوار است و کانال های جدید با سرعت بسیار زیادی در حال رشد هستند که تحقیق های کافی درباره‌ی آنها انجام نشده است. ویراستار این کتاب، نیک حاجلی، گامی در راه درست یکپارچه سازی تحقیق های مهم در این عرصه برداشته است.
این کتاب ابتدا با پرداختن به ریشه های بازاریابی رسانه‌ی اجتماعی و تبلیغات کلامی به بحث درباره‌ی اهمیت رسانه‌ی اجتماعی در برندسازی، نقش تولید مشترک در رسانه‌ی اجتماعی و مفاهیم در ارتباط با توسعه محصول جدید و جوامع برخط می پردازد. همچنین، بروزرسانی های مهم در ارتباط با حقوق اموال معنوی و نحوه‌ی تناسب رسانه‌ی اجتماعی با استراتژی کلی را پوشش می دهد. رهبری در شرکت هم باید تغییر کند تا این ابزارها به صورت مؤثر اجرا شود و جنبه‌ی بازاریابی رسانه‌ی اجتماعی هم پوشش داده می شود.
چیزی که خودم دوست دارم این است که این کتاب، ریشه های بازاریابی رسانه‌ی اجتماعی یعنی تحلیل شبکه را نادیده نمی گیرد. قدرت شبکه ها به این مفهوم است که اطلاعات در اینترنت به سرعت درحال گسترش است. اغلب در کوشش برای واکنش نشان دادن به اتفاقات، مبانی اصلی بازاریابی رسانه‌ی اجتماعی را نادیده می گیریم. درک مبانی اصلی می تواند به دستیابی بهتر به اهدافمان کمک نماید.
همچنین، این کتاب دارای مطالعه های موردی ارزشمندی است؛ بخصوص به بانکداری بازاریابی ورزشی و مؤسسات غیرانتفاعی، و هم بازارهای خارج از اقتصادهای غربی هم توجه شده است. به نظر من، این کتاب جامع می تواند مورداستفاده‌ی دانشجویان در کلاس ها، محققان برای سازمان دهی افکار و فعالیتهای تحقیقی آینده، و همینطور مدیران برای درک مفاهیم این کانال بازاریابی، مهم واقع شود. درمجموع، این فصل ها باید به شرکتهای انتفاعی و غیرانتفاعی کمک کنند تا با کانال های بازاریابی رسانه‌ی اجتماعی بتوانند داستان برند و استراتژی بازاریابی محتوای خویش را تولید کنند.
چاپ نخست این کتاب در ۵۴۹ صفحه‌ی وزیری، شمارگان ۵۰۰ نسخه و با قیمت ۱۳۵.۰۰۰ تومان توسط انتشارات سروش در اختیار علاقمندان این حوزه قرار گرفته است.


منبع:

1400/04/06
11:07:36
0.0 / 5
863
تگهای خبر: اساتید , اینترنت , داستان , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۲