گفتگوی صلح آمیز میان دو ساز كوبه ای ایرانی و هندی

گفتگوی صلح آمیز میان دو ساز كوبه ای ایرانی و هندی

به گزارش بلک بلاگ هفتمین قطعه پروژه موسیقایی «همساز» همزمان با روز جهانی موسیقی منتشر گردید که گفتگویی میان دو ساز کوبه ای ایرانی و هندی است.


به گزارش بلک بلاگ به نقل از ایسنا، حمید قنبری ضمن اعلام این خبر اظهار نمود: هفتمین قطعه از پروژه موسیقایی «همساز» با همنوازی سازهای تمبک و طبلا و با هنرمندی درشن جوتسی آنند، نوازنده نام آشنای هندی تنظیم شده است.

وی خاطرنشان کرد: این همنوازی مشترک سال قبل در فستیوال هند و ایران به دعوت یونسکو به اجرا درآمده بود. این فستیوال با عنایت به شیوع کرونا به صورت آنلاین و با شعار سلامت ذهن و بدن در تاریخ ۲۱ ژوئن ۲۰۲۰ برگزار شد و این دفعه همنوازی طبلا و تمبک بعنوان هفتمین قطعه از پروژه «همساز» منتشر می شود.

قنبری در ارتباط با روز جهانی موسیقی اظهار نمود: این روز مصادف با ۳۱ خرداد ماه است و طی آن موسیقیدانان و نوازندگان سراسر دنیا با هدف ترویج صلح و آرامش به اجرای کنسرتهای باکیفیت و در عین حال مجانی برای همه مردم می پردازند.

او به مشابهت معنایی سازهای شرق اشاره نمود و اضافه کرد: ساز طبلا مهم ترین ساز کوبه ای شبه قاره هند شامل دو طبل کوچک و بزرگ با نامهای دایان و بایان است که در هفتمین قطعه «همساز» با مهم ترین ساز کوبه ای ایرانی، تمبک، همراه خواهد شد.

در چارچوب پروژه «همساز»، تابحال قطعاتی با همراهی سازهای تنبک، ناقاره، دف، بندیر، تاکینگ درام، پیپا (ساز باستانی کشور چین)، تمبوریم، پاندیرو و کویی کا (از سازهای کوبه ای برزیلی) و با همراهی پژمان حدادی، وحید اسداللهی، حسین رضایی نیا، پدرام خاورزمینی، ژائو ژوچان و الکساندر جسوس انتشار یافته است.

1400/04/02
19:11:34
0.0 / 5
948
تگهای خبر: كیفیت
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۴