موافقت با واكسیناسیون همسران شهدا و همسران جانبازان بالای 50 درصد

موافقت با واكسیناسیون همسران شهدا و همسران جانبازان بالای 50 درصد

به گزارش بلک بلاگ معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار داشت: تأمین واکسن کرونا در کل کشور درحال پیگیری است و واکسینه کردن جانبازان بالای ۲۵ درصد در کل کشور در حال انجام می باشد.



به گزارش بلک بلاگ به نقل از ایسنا، عبدالرضا عباسپور در جریان سفر دو روزه به استان خراسان رضوی در جلسه شورای اداری بنیاد شهید و امور ایثارگران این استان حضور یافت و هدف سفرهای استانی را ارتباط با مسؤلان، حضور میدانی، بررسی، شناسایی و مرتفع ساختن مشکلات درمانی ایثارگران عنوان نمود.


معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اینکه باید یک بیمارستان با بالاترین سطح خدمات، شناسایی و به ایثارگران معرفی شود، توضیح داد: بنیاد هر استان باید یک بیمارستان که خدمات به صورت سرپایی، پاراکلینیک، آزمایشگاه، بستری، داروخانه و پزشکان مجرب، متخصص و فوق تخصص دارد را شناسایی و جهت عقد قرارداد به بیمه دی معرفی نماید تا عرضه خدمات به صورت متمرکز به جامعه ایثارگری صورت گیرد و نماینده بیمه دی و ایثارگران در آن بیمارستان مستقر باشند که این مورد در رفع مشکلات درمانی ایثارگران اهمیت بسزایی دارد.

وی اظهار داشت: در سطح شهر و استان بیمه دی امکان دارد با چند مرکز درمانی، داروخانه و آزمایشگاه و... قرارداد داشته باشد، اما نیاز است به صورت متمرکز یک بیمارستان معرفی و پرداخت اعتبارات این مرکز به صورت ماهانه صورت گیرد. اکثریت جامعه پزشکی کشور در مقابل ویروس کرونا واکسینه شده اند. در تمامی استان ها پایش سلامت باید به صورت جدی تر صورت گیرد و تا سقف ۳۰ درصد افزایش خدمات داشته باشند و ارتباط با پزشکان مجرب توسعه یابد. در صورت احتیاج به متخصص و کلینیک فوق تخصصی، قرارداد و هماهنگی لازم در کمترین زمان صورت گیرد.

عباسپور درباره واکسیناسیون جامعه ایثارگری اضافه کرد: تأمین واکسن کرونا در کل کشور درحال پیگیری است، که واکسینه کردن جانبازان بالای ۲۵ درصد در کل کشور در حال انجام می باشد، از سویی موافقت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور را برای واکسیناسیون همسران شهدا و همسران جانبازان ۵۰ درصد و بالاتر هم دریافت و مراحل اداری آن درحال سپری شدن است.

وی با اشاره به اینکه بنیاد در برگزاری کمیسیون پزشکی هیچ محدودیتی ندارد، تصریح کرد: در کمیسیون های پزشکی اگر افراد، مشمول قانون خاصی می شوند کمیسیون حتما اعلام می کند و این مورد ارتباطی به اعتبارات ندارد. تأمین اعتبارات درمانی ایثارگران در سطح کشور به صورت مطلوب در حال انجام می باشد و در چند روز آینده دیون درمانی ایثارگران خراسان رضوی پرداخت می شود. در جلسه با مسؤلان علوم پزشکی کشور مقرر شده است داروهای خاص به صورت ویژه در داروخانه های منتخب افزایش پیدا کند تا ایثارگران دغدغه تأمین دارو را نداشته باشند.


معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران تاکید کرد: بنیادها در استان ها بر این مورد به صورت جدی نظارت و بازرسی داشته باشند تا داروخانه ها اولویت را به ایثارگران بدهند تا خدای نکرده حق ایثارگران ضایع نشود. بعضی از مجروحیت های ایثارگران بسیار خاص است، که درمان این عزیزان باید سریع و بدون نوبت صورت گیرد.

عباسپور در جریان سفر به استان خراسان رضوی به مرکز سالمندان ایثار رفت و از نزدیک با یکایک والدین شهدا دیدار نمود و اظهار داشت: با عنایت به این که والدین معظم شهدا در آستانه کهن سالی هستند، نیازمند مراقبت بیشتری از این عزیزان است. والدین شهدای وابسته به تخت و یا با بیماری خاص، باید هر چه سریعتر در مقابل بیماری کرونا واکسینه شوند و این افراد نباید منتظر سهمیه باشند.

وی تاکید کرد: متأسفانه ما هر ساله تعداد خیلی از والدین شهدا را از دست می دهیم، که درحال تلاشیم خدمات درمانی برای این عزیزان باکیفیت بالاتری صورت گیرد.

معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران در بخش دیگر سفر خود همینطور با «کبری نیکدل» مادر شهیدان «علی اصغر و احمد علی رضایی» و همسر جانباز ۴۰ درصد متوفی «حسین رضایی» و جانبازان سرافراز «علی رضا سبحانی»، «سید هاشم درچئی» و «حبیب الله سوخته سرایی» دیدار و ضمن بررسی وضعیت جسمی این عزیزان، از این اسوه های صبر و مقاومت تجلیل نمود.

عباسپور اظهار داشت: خدمات درمانی برای والدین شهدای وابسته به تخت و جانبازان با بیماری های خاص باید در کمترین زمان ممکن و به صورت مطلوب صورت گیرد. بنیاد باید نظارت کاملی بر وضعیت درمانی ایثارگران وابسته به تخت داشته باشد و پایش سلامت به صورت مستمر برای این عزیزان صورت گیرد.

عباسپور همینطور در بازدید از درمانگاه شاهد و بیمارستان فوق تخصصی رضوی مشهد ضمن بازدید از نحوه خدمات رسانی به ایثارگران اظهار داشت: جلسات گوناگونی با بیمه دی برگزار و مقرر شده است، هزینه های درمانی ایثارگران در کمترین زمان تسویه شوند.

وی در بازدید از بیمارستان فوق تخصصی رضوی مشهد هم تصریح کرد: دایره خدمات به خانواده های شهدا، جانبازان و آزادگان در قرارداد بیمه دی با بیمارستان رضوی افزایش می یابد.

عباسپور سپس در جلسه با مدیر عامل بیمه دی بر ضرورت حفظ کرامت خانواده های شهدا و ایثارگران در عرضه خدمات درمانی به آنان تاکید کرد.

معاون بهداشت و درمان بنیاد در انتها سفر دو روزه خود به مشهد همینطور با ایثارگران بستری در بیمارستان قائم و جانبازان قطع نخاع در مرکز توانبخشی امام خمینی (ره) مشهد دیدار و در نشست تخصصی با جانبازان این مرکز مسائل و مشکلات این اسوه های صبر و مقاومت را بررسی و دستورات لازم را صادر کرد.




منبع:

1400/03/28
13:42:34
0.0 / 5
904
تگهای خبر: خدمات , رمان , سفر , كیفیت
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۴