عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی:

عده ای دكترای شارلاتانیزم انتخابات دارند

عده ای دكترای شارلاتانیزم انتخابات دارند

به گزارش بلک بلاگ جمشیدی اظهار داشت: گره های انقلاب به دست متوسط ها گشوده نمی گردد، ما نیاز به ژنرال های فرهنگی داریم. نیاز به امثال شهید آوینی، پرمهارت، خط شکن و صاحب جسارت داریم.



به گزارش بلک بلاگ به نقل از مهر، ویژه برنامه «ما ملت امام حسینیم» با هدف تبیین منظومه فکری مقام معظم رهبری با محوریت همبستگی ملی، مشارکت حداکثری در انتخابات و انتخاب احسن در فرهنگسرای اندیشه اجرا شد.
در این مراسم، مهدی جمشیدی عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و حجت الاسلام فخریان مدیر تبیین منظومه فکری مقام معظم رهبری در کشور سخنرانی کردند. همین طور از خانواده شهید ابراهیم هادی و شهید صدرزاده تقدیر گردید.
در ابتدای این جلسه مهدی جمشیدی صحبت کرد و اظهار داشت: امروز می خواهم در مورد یک بند از فرمایشات اخیر رهبری در دیدار با نمایندگان توضیح مختصری بدهم. این فرمایشات چندین بند اساسی داشت که در یکی از مهم ترین آنها می بینیم که رهبر معظم انقلاب مشارکت حداکثری مردم را به تعدد و تنوع نامزدها گره نزدند. این مساله برخلاف پیش بینی همه مفسرین سیاسی بود. تصور می کردیم که دو موضوع اساسی وجود دارد؛ یکی مشارکت حداکثری و دیگری انتخاب اصلح که هر دو هم باید تامین گردد و اگر تزاحمی بین آنان رخ داد، حق تقدم با مشارکت حداکثری است.
مشارکت حداکثری گره خورده با تعدد نامزدها نیست
وی افزود: رهبری با شکست تمام چرخه های باطلی که بیان می شد اظهار داشتند که چه کسی می گوید مشارکت حداکثری گره خورده با تنوع سلایق سیاسی و حضور آنهاست؟ البته ایشان تاکید نمودند که حضور سلایق سیاسی برای چه کسانی جذاب است؛ برای عامه مردم یا گروه های خاص؟ برای گروه های خاص، مشارکت گره خورده با این است که سلیقه سیاسی شان در انتخابات حضور داشته باشد و اگر این مساله تامین نشود، پای صندوق نمی آیند.
جمشیدی با اشاره به این که تعیین کننده نتیجه انتخابات مردم هستند، اظهار داشت: در باب این مساله می توان به چند نکته اشاره کرد؛ اولا تحلیل گران جریان اصلاحات اینطور جامعه را تقسیم بندی می کنند که جریان اصلاحات حدود ۲۰ درصد بدنه اجتماعی دارد، جریان انقلابی هم ۲۰ درصد بدنه اجتماعی دارد و ۶۰ درصد مردم هم قشر خاکستری اند. غلتیدن این ۶۰ درصد به یکی از دو طرف، تعیین کننده نتیجه انتخابات است. رهبر انقلاب فرمودند که آنچه نتیجه را تعیین می کند این گروه ۶۰ درصدی مردم است نه گروه های خاص ۲۰ درصدی.
مردم به کسی رای می دهند که مرد میدان عمل باشد
وی اشاره کرد: نکته دوم این است که رهبری فرمودند مشارکت حداکثری به این مساله وابسته است که نامزد انتخابات بتواند مردم را قانع نماید. در حقیقت مردم احساس کنند که این فرد مرد میدان عمل است و می تواند تغییر بوجود آورد. این احساس به دو روش در مردم ایجاد می شود؛ اول این که بواسطه عملیات روانی و کارهای غیراخلاقی چنین حسی در مردم ساخته شود. بنده معتقدم که عده ای دکترای شارلاتانیزم انتخاباتی دارند. نامزدهراسی، ارتباط موضوعات بی ربط به یکدیگر و... مصداق هایی از این مساله است. راه دیگر هم وجود دارد و آن هم «نشان دادن » ست. اینکه کسی بیاید و نشان بدهد که فردی متفاوت می باشد و این حس را در مردم بوجود آورد. دقت کنید که وظیفه قوه مجریه، اجرا است و فرد اجرائی باید میدانی باشد. میدان حاج قاسم کجا بود؟ زیر خاکریز و چند کیلومتری داعش بود.
این استاد دانشگاه با اشاره به جریان تحریف اظهار داشت: نکته سوم این است که ما با جریانی به نام جریان تحریف روبه رو هستیم. این جریان این قدر مهمست که رهبری فرمودند اگر کمر تحریف شکسته شود، تحریم هم بلااثر خواهد بود. بصیرت چیست؟ عنصر ذهنی شناختی است که حق و باطل را از یکدیگر تشخیص می دهد. تحریف چیزی است که خائن را قهرمان کرده و قهرمان را خائن می کند. تحلیل سرپاغلط یکی از تعابیر بسیار زیبای رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم است. در انتخابات ۹۲ و ۹۶ فتنه کلامی و تحلیل سرپا غلط به خورد افکار عمومی داده شد. تحریف به مفهوم دروغ است و نباید این جریان را دست کم گرفت. تحریف می تواند در دقیقه ۹۰ قواعد بازی را تغییر دهد.
جمشیدی در بخش پایانی صحبت های خود اظهار داشت: نکته بعدی این است که فقط نباید به فکر این باشیم که نیروی انقلابی و دولت جوان حزب الهی روی کار بیاید، بلکه باید به فکر مشارکت حداکثری هم باشیم. نمی گردد که یک نامزد انقلابی بیاید و مشارکت هم حداکثری باشد؟ دقت داشته باشید که ما حلقه های میانی هستیم؛ یعنی اگر مشارکت حداکثری صورت نگیرد، قسمتی از اشکال به ما برمی گردد. ما که در هشت سال دفاع مقدس و یا مدافع حرم نبودیم. جنگ حالا ما در شهر است. آیا در صحنه هستیم؟ اگر رهبر انقلاب می فرمایند که جوانان آماده شوند، یعنی توانمندی کسب کنند و آدم متوسط نباشیم. گره های انقلاب به دست متوسط ها گشوده نمی گردد، ما نیاز به ژنرال های فرهنگی داریم. نیاز به امثال شهید آوینی، پرمهارت، خط شکن و صاحب جسارت داریم. فعال فرهنگی باید صاحب ولایت باشد و اگر ربوبیت داشته باشد به این مهم دست پیدا می کند.
انتخابات لیله القدر نظام انقلاب اسلامی است
حجت الاسلام فخریان در بخش دیگری از این جلسه اظهار داشت: از امروز تا ۲۸ خردادماه که روز برگزاری انتخابات است اصطلاحا می خواهیم نخوابیم و برای انتخابات که لیله القدر نظام انقلاب اسلامی است قیام نماییم. یکی از اشکالات جامعه ما این است که می گویند منتظر باشید که امام زمان بیاید و همه چیز را درست کنید. منتظر واقعی کسی است که قیام کرده و می دود. کسی که دست روی دست گذاشته و منتظر است اتفاقی رخ بدهد، به پیروزی نمی رسد. باید وارد میدان شویم و آن زمان است که امام مهدی ما را رهبری می کند. انتخابات لیله القدر نظام انقلاب اسلامی است و به نظرم کسی که برای این لیله القدر کار جدی انجام ندهد، در طول عمر خود لیله القدری نخواهد داشت.
وی افزود: از امروز تا ۲۸ خردادماه، قرآن و راهنمای ما وصیت نامه حاج قاسم است. ایشان فرموده است که انقلاب اسلامی حرم است، اگر می خواهید حرم های مطهر ائمه باقی بماند باید جمهوری اسلامی بماند. ماندگاری جمهوری اسلامی به شعار نیست، زمینه ساز ماندگاری، زندان ساواک رفتن، دویدن و کم خوابی است.
فخریان اشاره کرد: بنده از شما درخواست دارم که از امروز پیغمیر کوچه، محله و خانواده تان باشید. آیا می توانید در محله تان انقلابی ایجاد کنید و موج انقلابی جهت شرکت در انتخابات به وجود آورید؟ هر کدام از ما ظرفیت هایی دارد که می تواند یک شهر را تکان دهد. باید موج راه بیندازید تا هر کسی که می گوید در انتخابات شرکت نکنید را با خود ببرد.
مدیر تبیین منظومه فکری مقام معظم رهبری در کشور اظهار داشت: به یاد دارید که چه کسانی در روز تشییع پیکر شهید سلیمانی حاضر شدند؟ همه آمدند. حالا هم همان افراد می توانند بیایند. ما آمده ایم تا همه را پای صندوق های رای بیاوریم. البته منظورمان این نیست که کسی انتخاب گردد که بیاید و اوضاع را از اینکه هست بیشتر برهم بریزد، ما نیازمند مرد تحول هستیم.
کوچه و خانه هر کس باید تبدیل به ستاد انتخاباتی شود
وی با اشاره به یکی از سخنرانی های رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: مقام معظم رهبری فرمودند که هر کسی نفوذ کلام دارد، وارد میدان شود و بقیه را به حضور در پای صندوق های رای دعوت کند. ما در میدان خواهیم بود و با محوریت حاج قاسم سلیمانی می خواهیم به سوالات مردم پاسخ بدهیم. باید کوچه، خانه و ماشین تان ستاد انتخاباتی حاج قاسم شود. همه باید به میدان بیاییم و با تشویق به مشارکت حداکثری مدیری را انتخاب نماییم که اصل بیانیه گام دوم انقلاب باشد. بدین سبب قدم اول کوشش برای حضور حداکثری مردم پای صندوق های رای است و از این منظر هر خانه باید یک ستاد انتخاباتی برای حاج قاسم باشد. البته کار مضاعف به تنهایی کافی نیست. باید کار به همراه ابتکار، خلاقیت و نوآوری باشد.
او با اشاره به این که نباید اجازه دهیم عده ای دوقطبی درست کنند، اظهار داشت: حال چه باید کرد؟ قرآن ما در این راه وصیت نامه حاج قاسم است، پلاکارد ما عکس حاج قاسم است و با این نمادها مردم را به انتخابات دعوت می نماییم. بدون اختلاف و دعوا. نباید اجازه بدهیم که دوقطبی درست کنند و البته از جبهه انقلاب هم توقع داریم که خودشان دوقطبی درست نکنند. عده ای می خواهند بگویند که شورای نگهبان بعضی ها را تایید نکرده وبه همین دلیل مردم نمی آیند و به این شیوه دوقطبی درست کنند. مردم اگر مرد میدان عمل را ببینند حتما رای می دهند. حاج قاسم به ما یاد داد که هر وقت کار سخت شد، سراغ حضرت زهرا برویم؛ حالا هم همین است.
حجت الاسلام فخریان در آخر صحبت های خود در مورد طرح جدیدی که برای مشارکت حداکثری در انتخابات طراحی شده است، اظهار داشت: در این طرح می خواهیم به نیابت از حاج قاسم به ۱۱۰ نفر از دوستان و فامیل خود زنگ بزنیم، احوال پرسی نماییم و بپرسیم که آیا در انتخابات شرکت می کند؟ اگر گفت شرکت نمی نماییم با او صحبت نماییم تا قانع شود که در مشارکت حداکثری شرکت نماید.


منبع:

1400/03/10
23:07:24
0.0 / 5
1188
تگهای خبر: برنامه , رمان , شركت , طراحی
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۱