دكه نشریات؛

شماره جدید شیرازه كتاب با عنوان انقلاب در ویترین روی پیشخوان آمد

شماره جدید شیرازه كتاب با عنوان انقلاب در ویترین روی پیشخوان آمد

به گزارش بلک بلاگ شماره بهاری مجله شیرازه کتاب با عنوان اصلی انقلاب در ویترین منتشر گردید و روی پیشخوان مطبوعات آمد.



به گزارش بلک بلاگ به نقل از روابط عمومی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، شماره جدید مجله شیرازه کتاب ویژه فروردین و اردیبهشت ۱۴۰۰ اخیرا با عنوان اصلی «انقلاب در ویترین» انتشار یافته و روی پیشخوان مطبوعات آمده است. در این شماره سعی شده برپایه عنوان اصلی، عملکرد و دستاوردهای کتابفروشان جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی مورد بررسی قرار بگیرد.
سردبیر مجله «شیرازه کتاب» در سرمقاله این شماره با عنوان «فرهنگ را تعطیل نکنید!»، یادآور شده علیرغم همه ظرفیت هایی که در بخش کتاب و فرهنگ وجود دارد تا در دوره انتشار کرونا روحیه ملی را ترمیم کند، عملکرد مسؤلان ما را به جایی رسانده که این روزها باید تعطیل نکردن فرهنگ را از دولت مطالبه نماییم.
در بخش بعدی که «خانواده نشر» نام دارد، بعد از انتشار نامه هیئت مدیره مجمع ناشران انقلاب اسلامی خطاب به رئیس جمهور درباره مسئله کاغذ، نامه انجمن کتاب فروشان جبهه فرهنگی انقلاب (خوشه) به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره تعطیلی کتاب فروشی ها انتشار یافته است. در ادامه هم، گزارشی از سومین دوره پویش کتاب قهرمان و گزارشی از اولین دوره جایزه کتاب تاریخ انقلاب اسلامی به چاپ رسیده است.
گفت وگو با محمد شیخلر عضو مؤسسه ایمان جهادی و انتشارات صهبا درباره مراحل شکل گیری این مؤسسه؛ و همینطور گفتگو با عباس جهانگیری درباره انتشارات بین المللی حافظ از دیگر مطالب این شماره شیرازه کتاب هستند.
پرونده ویژه این شماره از مجله «شیرازه کتاب»، بررسی عملکرد و دستاوردهای کتاب فروشان جبهه فرهنگی انقلاب و اقدامات آنها در دهه ۹۰ است. در این بخش، با محمد راهی مدیر عامل انجمن کتابفروشان جبهه فرهنگی انقلاب(خوشه)، حسین سعیدی مدیرعامل انتشارات به نشر، مهدی محمدی مدیر فروشگاه به نشر در شهر مشهد، علی اسماعیلی مدیرعامل کتابشهر ایران، مهدی شکوهی مدیر کتابشهر مشهد، محمد حیدری مدیر کتابشهر بوشهر و حامد سلیمانی مدیر انتشارات کتاب پارک، گفتگو شده است. علاوه بر این، مجموعه گزارش هایی هم از کتاب فروشی های مناطق کم برخوردار، ظهور نسل جدید کتاب فروشان و ظهور کتاب فروشی های مجازی، و راهکارهایی جهت راه اندازی یک کتاب فروشی کوچک محلی در این پرونده انتشار یافته اند.
در بخش «طعم کتاب» از این مجله، علاوه بر سری نهم «نکته هایی برای نوشتن» که فاطمه سلیمانی ازندریانی آنرا نوشته، نگاهی هم به کتاب های «عصرهای کریسکان»، «سلول های بهاری»، «از چیزی نمی ترسیدم» و «اسطوره های عشق» شده است. در انتها این بخش هم بسته پیشنهادی کتاب برای فروردین و اردیبهشت ۱۴۰۰ به مخاطبان عرضه شده است.
«کافه شیرازه» این شماره از مجله شیرازه کتاب هم دربرگیرنده مطالبی از سیده نرگس نظام الدین، عاطفه جعفری، علیرضا محبی، میثم رشیدی مهرآبادی و سجاد شیرافکن است.

1400/03/02
12:49:15
0.0 / 5
1020
تگهای خبر: جایزه , رمان , فرهنگ و ارشاد اسلامی , فرهنگی
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۱