سردار ظفری مطرح كرد

اجازه ندهیم آرمان های دفاع مقدس محدود به احزاب و بازیچه آنها شود

اجازه ندهیم آرمان های دفاع مقدس محدود به احزاب و بازیچه آنها شود

به گزارش بلک بلاگ همدان مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان همدان اظهار داشت: دفاع مقدس ما انسان ساز است و همگی موظف هستیم به خوبی دفاع مقدس را برای نسل جوان تبیین نماییم و بسترسازی را به نحواحسن انجام داده و اجازه ندهیم ارزش ها و آرمان های دفاع مقدس محدود به احزاب و بازیچه آنها شود.


سردار مهدی ظفری شنبه یکم خردادماه در جمع خبرنگاران به مناسبت گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر و عملیات بیت المقدس، بیان کرد: عملیات هایی در طول دفاع مقدس شکل گرفته اما می توان گفت اوج نتیجه گیری این سلسله عملیات ها، عملیات بیت المقدس است. این عملیات شروع یک تغییر استراتژی بین نظام جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی با دنیا بود و به صورتی موجب تحمیل تغییر استراتژی دشمن از تهاجم به دفاع شد و دشمن تا آخر این استراتژی را حفظ کرد و این از خاصیت عملیات فتح خرمشهر یا همان بیت المقدس است.
ظفری با اشاره به اصل مقاومت در جنگ و اهمیت این اصل در شروع و اختتام جنگ مطرح کرد: جنگ سطوحی شامل راهبردی، استراتژی و عملیاتی و تاکتیکی دارد که در سطح راهبردی معمولاً کسی جنگ را لمس نمی کند بلکه چیزی که حس می شود صحنه تاکتیک است و اصل مقاومت در سطح راهبردی است که عامی تر بگویم اگر در سطح راهبردی با بهره گیری از اصل مقاومت اگر حداقل یکی از کشورها و قدرت های بزرگ در آن زمان، مخالفت می کردند، جنگ شروع نمی شد و یا هشت سال به طول نمی انجامید. سازمان ملل هم زمانی که ما تغییر استراتژی داشتیم و از دفاع به تهاجم رسیدیم، به مسئله ورود پیدا کرد.
وی مقصود حضرت امام(ره) از بیان جملات «خرمشهر را خدا آزاد کرد» و «فتح خرمشهر فتح خاک نیست، فتح ارزش هاست» این دانست که ما باید هم نگرش جمهوری اسلامی و هم حکومت اسلامی داشته باشیم و اضافه کرد: قسمت عمده جامعه بر این باور است که جمهوری اسلامی همان حکومت اسلامی است، امام راحل نیز اهتمام بر متوجه کردن مردم و فرماندهان رزم که چارچوب تفکرشان محدود به جغرافیای انسانی و سیاسی کشور بود، نسبت به حرکت عظیم و مقدس حکومت اسلامی را داشت.
ظفری در ادامه بیان کرد: امروزه یکی از اشکالات اساسی ما این است که همه در قالب جمهوری اسلامی ایران فکر می نماییم در صورتیکه ما هدفی والاتر از جمهوری اسلامی، یعنی حکومت اسلامی داریم که در اصل جمهوری اسلامی جزئی از حکومت اسلامی است که مقرر است توسعه پیدا کند.
وی با اشاره به این که تفکر شهید سلیمانی تفکر انقلاب اسلامی است وجمهوری اسلامی برگرفته از اهداف و ارزش های حکومت اسلامی است، اشاره کرد: امام راحل جمله ای دارند که اگر مسئولان در نظام جمهوری اسلامی به دنبال ایجاد حکومت اسلامی نباشند خائن هستند حتی اگر به مردم خدمت کنند.
ظفری با اعلان اینکه ارتباط با آمریکا را بر طبق مصلحت و حکمت پذیرفته ایم و ما با دشمنان به لحاظ مصلحت و حکمت کنار آمده ایم و اختتام هر قطعه از تاریخ تخاصم دشمن شروع دستاوردها و برخوردهای بعدی است، اظهار داشت: هیچگاه تقابل اعتقادی ما اختتام نمی باید چونکه ما بر خلاف آمریکا به دنبال ایجاد حکومت و تمدن اسلامی هستیم و نوع حاکمیت و ایجاد تمدن ما در تضاد است.
وی با تاکید بر این که اصحاب رسانه باید وظیفه خودرا در به تفکر واداشتن مسئولان نسبت به حکومت اسلامی جدی بگیرند، اظهار نمود: خستگی جامعه و گاهی فعالیت احزاب در مقابل هم نشان از این دارد که ما در تبیین حکومت اسلامی آنطور که باید عمل نکرده ایم، در حوزه جمهوری اسلامی مجموعه تشکیلات فرهنگی شاید به اندازه ده ها سال فعالیت نموده ایم اما در معرفی دفاع مقدس با نگرش حکومت اسلامی در گام های نخست هستیم.
ظفری با اشاره به آثار و زندگینامه به جا مانده از ۵۰۵ شهید که در باغ موزه دفاع مقدس همدان نگهداری می شود، مطرح کرد: از برنامه های اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، تبدیل کردن باغ موزه دفاع مقدس همدان به کانون مرکزی برگزاری یادواره شهدای مدافع حرم کشور است و هر یک از استانها می توانند هر ساله یادواره شهدای مدافع حرم خودرا در همدان برگزار کنند.
وی درباره توسعه فاز ۵ و ۶ باغ موزه دفاع مقدس و منافات آن با شرایط موجود در جامعه بیان کرد: باید با مردم حرکت نماییم، تکمیل این دو فاز هزینه بر است و چون باغ موزه متعلق به مردم است و مردم مشکل معیشتی دارند، صحیح نیست در این شرایط کار فرهنگی صورت بگیرد.
ظفری اضافه کرد: در سالروز آزادسازی خرمشهر از ۱۰۰ کتاب که متعلق به سال ۹۹ و در حوزه دفاع مقدس است، رونمایی می شود و باتوجه به نقش همدان در عملیات دفاع مقدس، سوم خرداد امسال همایش مردمی برای بزرگداشت این روز ساعت ۶ عصر در میدان امام خمینی(ره) برگزار می گردد.




منبع:

1400/03/01
22:14:35
0.0 / 5
886
تگهای خبر: برنامه , رسانه , رمان , فرهنگی
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۳