توسط انتشارات ققنوس؛

چاپ دوم آفاق فلسفه در سپهر فرهنگ با تجدیدنظر و اضافات آمد

چاپ دوم آفاق فلسفه در سپهر فرهنگ با تجدیدنظر و اضافات آمد

چاپ دوم کتاب آفاق فلسفه در سپهر فرهنگ شامل گفتگو با رضا داوری اردکانی توسط انتشارات ققنوس با تجدیدنظر و مطالب جدید منتشر و ارائه شد.



به گزارش بلک بلاگ به نقل از مهر، کتاب «آفاق فلسفه در سپهر فرهنگ» شامل گفتگوی حامد زارع با رضا داوری اردکانی اخیرا با تجدیدنظر و اضافات توسط انتشارات ققنوس منتشر و به کتابفروشی ها عرضه شده است.
چاپ اول این کتاب فروردین ماه ۹۵ منتشر گردید و یکی از عناوین مجموعه گفتگوهای فلسفی حامد زارع با چهره ها و پیشکسوتان حکمت و معرفت است. از این مجموعه کتاب های «آفاق حکمت در سپهر سنت» (گفتگو با سید حسین نصر) در سال ۹۳، «آفاق فلسفه در سپهر فرهنگ» (گفتگو با رضا داوری اردکانی) در سال ۹۵، «آفاق معرفت در سپهر معنویت» (گفتگو با غلامحسین ابراهیمی دینانی) در سال ۹۶ و «آفاق فکرت در سپهر فطرت» (گفتگو با غلامرضا اعوانی) در سال ۹۸ انتشار یافته اند که اخیرا و طی روزهای گذشته کتاب «آفاق حقیقت در سپهر شریعت» شامل گفتگو با سید مصطفی محقق داماد هم به این مجموعه اضافه گردید.
«آفاق فلسفه در سپهر فرهنگ»، گفتگوهای حامد زارع با رضا داوری اردکانی را از سال ۸۸ تا ۹۴ در بر می گیرد و ۶ فصل دارد که عناوین شان به ترتیب عبارت است از: طرحی از زندگی فکری، اندیشه در ایران، علم در ایران، منورالفکری ایرانی، تفکر فلسفی، حاشیه های زیست فرهنگی. گفتگوهای فصل دوم، سوم، چهارم و پنجم این کتاب، قبل از انتشار در چارچوب این اثر در شماره های مختلف مجله «مهرنامه» انتشار یافته اند. فصل اول کتاب هم علیرغم این که قبل از انتشار کتاب، انتشار یافته بود، ساختار و قالبی جدید به خود گرفت و برای نخستین بار به شکلی که در کتاب آمده، به انتشار رسید.
در فصول این کتاب، موضوع هایی چون هویت اندیشی، انقلاب اسلامی، انقلاب فرهنگی، پست مدرنیسم، روشنفکری دینی، گفتمان فکری شریعتی، مطهری و سید حسین نصر، گفتمان فکری رضا داوری اردکانی، تاریخ تفکر و امکان های آینده ما، فلسفه اسلامی در ایران زمین، سرنوشت فلسفه در مغرب جهان اسلام، مدینه فاضله و نسبت آن با اوتوپی، وجوه سیاسی و پژوهشی روشنفکری دینی و... مورد بررسی قرار گرفته است.
زارع برای چاپ دوم این کتاب، مقدمه ای نوشته و توضیحاتی کوتاهی درباره نظریات داوری اردکانی که هشتادوهفت سالگی را پشت سر می گذارد، عرضه کرده است. او مقدمه چاپ اول را فروردین ۹۴ و مقدمه چاپ دوم را خردادماه سال ۹۷ نوشته است.
چاپ دوم این کتاب با ۳۲۰ صفحه مصور، شمارگان ۵۵۰ نسخه و قیمت ۵۵ هزار تومان انتشار یافته است. چاپ پیشین این کتاب ۲۷۲ صفحه داشت.

1400/02/26
19:24:44
0.0 / 5
886
تگهای خبر: فرهنگی , كتاب
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۱