توسط انتشارات دلیل ما

گزارش لحظه به لحظه از شهادت امیرالمومنین در ششمین پله نشر ایستاد

گزارش لحظه به لحظه از شهادت امیرالمومنین در ششمین پله نشر ایستاد

ششمین چاپ کتاب گزارش لحظه به لحظه از شهادت امیرالمومنین (ع) نوشته محمدرضا انصاری توسط انتشارات دلیل ما منتشر گردید.



به گزارش بلک بلاگ به نقل از مهر، انتشارات دلیل ما ششمین چاپ کتاب «گزارش لحظه به لحظه از شهادت امیرالمومنین (ع)» نوشته محمدرضا انصاری را با شمارگان هزار نسخه، ۱۰۴ صفحه و بهای ۱۱، ۵۰۰ تومان منتشر نمود. این کتاب چهاردهمین مجلد از دوره کتاب های «گزارش لحظه به لحظه از…» است که به وقایع صدر اسلام می پردازد.
چاپ پیشین (پنجم) این کتاب سال ۱۳۹۳ با شمارگان سه هزار نسخه و بهای چهار هزار تومان انتشار یافته بود. همینطور چاپ نخست این کتاب هم سال ۱۳۸۸ با شمارگان پنج هزار نسخه و بهای ۱، ۲۵۰ تومان در دسترس مخاطبان قرار گرفت.
«گزارش لحظه به لحظه از شهادت امیرالمومنین (ع)» توصیف چگونگی به شهادت رسیدن امیرالمومنین امام علی (ع) از زبان تاریخ و روایات است. در این نوشتار نخست روایاتی در مورد پیشگویی ضربت خوردن حضرت علی (ع) و شهادت آن امام از زبان پیامبر اسلام (ص) و خود ایشان، نقل شده و در ادامه کینه‏ورزی عبدالرحمن بن ملجم مرادی با امیرالمؤمنین و در نهایت تصمیم جدی وی برای به قتل رساندن آن امام مورد تجزیه و تحلیل تاریخ قرار گرفته است.
نگارنده تمامی اقدامات و ماجراهای در ارتباط با ابن ملجم را که منتهی به شهادت حضرت امیرالمومنین (ع) شده، بازگو می کند. ماجرای ضربت خوردن حضرت امیر (ع) و افتادن ایشان در بستر شهادت و وصایای آن امام به فرزندانش و در نهایت شهادت ایشان (ع) از دیگر مباحث مطرح شده در این کتاب است.
به طور کل کتاب ۹ بخش به ترتیب با این عناوین دارد: «پیشگویی از شهادت امیرالمومنین (ع)»، «پیمان نامه قتل امیرالمومنین (ع)»، «مراحل نقشه قتل امیرالمومنین (ع)»، «آخرین روزهای امیرالمومنین (ع)»، «اجرای نقشه قتل امیرالمومنین (ع)»، «از ضربت تا شهادت امیرالمومنین (ع)»، «وصیت های امیرالمومنین (ع)»، «بستر شهادت امیرالمومنین (ع)» و «خاکسپاری امیرالمومنین (ع)». دقت در ذکر تمام وقایع، توجه به منابع و مدارک مستند تاریخی و روایی، مسیر داستانی کتاب از آغاز تا انجام، و همینطور استفاده از جملات شیوا و روان، از خصوصیت های کتاب است.

1400/02/04
20:45:14
0.0 / 5
919
تگهای خبر: داستان , كتاب
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۴