با انتشار نامه ای سرگشاده صورت گرفت؛

درخواست فعالان فرهنگی از ماكرون: فرهنگ را از قرنطینه خارج كنید

درخواست فعالان فرهنگی از ماكرون: فرهنگ را از قرنطینه خارج كنید

به گزارش بلک بلاگ تعدادی از دست اندرکاران و فعالان حوزه فرهنگی با انتشار نامه ای سرگشاده خطاب به امانوئل ماکرون،  رئیس جمهور فرانسه، خواهان بازگشایی مراکز هنری و فرهنگی در این کشور شدند.



به گزارش بلک بلاگ به نقل از مهر، به نقل از رایزنی فرهنگی ایران در فرانسه، تعدادی از دست اندرکاران و فعالان حوزه فرهنگی با انتشار نامه ای سرگشاده خطاب به امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه، خواهان بازگشایی مراکز هنری و فرهنگی در فرانسه شدند. این اقدام فعالان فرهنگی فرانسه بعد از تظاهرات ۱۵ دسامبر ۲۰۲۰، دومین گام اعتراضی جدی فعالان این بخش تلقی می شود.
تعطیلی مراکز فرهنگی، هنری، موزه ها و… همینطور ممنوعیت اجتماعات که از فوریه سال میلادی گذشته در فرانسه اعمال شده، فشار اقتصادی سنگینی بر فعالان این بخش وارد کرده و از همین رو آنها در این نامه سرگشاده خواهان از سرگیری فعالیت ها و بازگشایی مراکز هنری و فرهنگی در عین رعایت شیوه نامه های بهداشتی از ماه مارس شده اند. آنها در نامه خود آورده اند که بازگشایی این مراکز باید «هم اکنون» و نه در یک یا دو ماه دیگر صورت گیرد چونکه فشار اقتصادی بر این بخش طاقت فرساست، آن هم در شرایطی که مراکز تجاری و خیلی از مغازه ها به فعالیت مشغول هستند.
در بین امضا کنندگان برخی مسؤلان بخش های مختلف حوزه فرهنگی و سندیکاها دیده می شود. امضا کنندگان این نامه سرگشاده خطاب به ماکرون تصریح کرده اند که در خیلی از کشورهای دیگر اروپایی فعالیتهای فرهنگی از سر گرفته شده است. به صورت مثال در اسپانیا سالن های نمایش و سینماها بازگشایی شده اند یا در ایتالیا موزه ها در بسیاری مناطق فعالیت خویش را از سر گرفته اند. حتی در انگلیس که بیشترین شمار قربانیان در میان کشورهای اروپایی را داشته است جدول زمانی برای از سرگیری فعالیتهای این بخش عرضه شده است.
روزنامه لوپاریزین هم در همین ارتباط با استناد به نتایج یک بررسی صورت گرفته، نوشته است: بخش صنایع فرهنگی در این زمان ۵/۲۸ میلیارد یورو خسارت متحمل شده و درآمد این بخش در سال میلادی گذشته نسبت به سال ۲۰۱۹ با ۳۲ درصد کاهش روبه رو بوده و الان بیشتر از یک میلیون شغل در این بخش با تهدید روبه رو هستند.
بر اساس نتایج یک بررسی جداگانه تأثیرات این بحران در بخش های فرهنگی در سطح اروپایی هم شدید بوده است به صورتی که درآمد بخش موسیقی ۷۶ درصد، بخش نمایش های زنده ۹۰ درصد، بخش هنرهای بصری ۵۰ درصد و سالن های سینما ۷۰ درصد درآمد معمول خویش را از دست داده اند.

0.0 از 5
1400/01/08
11:52:41
1054
تگهای خبر: روزنامه , سینما , فرهنگی
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳