توسط نشر پیدایش برای نوجوانان؛

ترجمه سه جلد از مجموعه جنایتی دور از شان یك بانو چاپ شد

ترجمه سه جلد از مجموعه جنایتی دور از شان یك بانو چاپ شد

ترجمه سه جلد از مجموعه کارآگاهی جنایتی دور از شان یک بانو نوشته رابین استیونز توسط نشر پیدایش برای نوجوانان منتشر و راهی بازار نشر شد.



به گزارش بلک بلاگ به نقل از مهر، سه کتاب «جنایت پلکانی»، «آرسنیک برای چای» و «جنایت درجه یک» از مجموعه کارآگاهی نوجوان «جنایتی دور از شان یک بانو» نوشته رابین استیونز بتازگی با ترجمه مشترک سرور کتبی و سوسن عمادی توسط نشر پیدایش منتشر و راهی بازار نشر شده اند.
رابین استیونز نویسنده انگلیسی این مجموعه، متولد ۱۹۸۸ در آمریکاست که به خاطر نوشتن همین مجموعه «جنایتی دور از شان یک بانو» شناخته می شود. وی در نوشتن آثارش از تاثیر ادبیات کلاسیک پلیسی بر قلمش گفته است. انتشار این مجموعه از سال ۲۰۱۴ برای نوجوانان بالای ۱۲ سال آغاز شد.
کتاب «جنایت پلکانی» از این مجموعه، اولین بار با نام اصلی Murder most unladylike در سال ۲۰۱۴ منتشر گردید. داستانش هم درباره وقوع جنایتی هولناک در یک مدرسه دخترانه به نام مدرسه دیپدین است. در شروع و ابتدای راه این مجموعه، دیزی ولز و هیزل ونگ یک سازمان کارآگاهی مخفی در مدرسه دیپدین راه انداخته اند. اما بعد از وقوع قتل هولناک، نمی توانند معمای آنرا حل کنند.
با پیدا شدن جسد دوشیزه بل معلم علوم، دیزی و هیزل، مضطرب می شوند و پنج دقیقه پس از پیداشدن جسد وقتی به محلی که جسد را پیدا کرده اند برمی گردند، آن جا نیست. حالا مساله دو کارآگاه جوان قصه این است که معمای قتل در مدرسه را حل کنند. آنها باید اول ثابت کنند یک قتل رخ داده و بعد، قبل از آن که پلیس وارد ماجرا شود و قاتل هم قتل دیگری مرتکب شود، حقیقت را مشخص کنند.
این کتاب با این جملات شروع می شود: «گزارشی از پرونده قتل دوشیزه بل؛ تحقیق و بازرسی از انجمن کارآگاهی ولز و ونگ؛ نوشتن هیزل ونگ (منشی انجمن کارآگاهی) ۱۳ ساله؛ شروع نگارش: سه شنبه ۳۰ اکتبر ۱۹۳۴»
رمان «جنایت پلکانی» در ۸ بخش اصلی نوشته شده که به ترتیب عبارت اند از: کشف جسد، تحقیقات مان را شروع می نماییم، به نکته های هیجان انگیزی دست پیدا کردیم، سوءظن ها و اظهارنظرها، شب هنگام کارآگاه بازی جسورانه ای به عمل آوردیم، دیزی دلیل و برهان می آورد، توی دردسر افتادیم، انجمن کارآگاهی پرونده را حل می کند.
این کتاب با ۳۰۴ صفحه، شمارگان هزار نسخه و قیمت ۵۷ هزار تومان انتشار یافته است.
کتاب دوم مجموعه پیش رو، «آرسنیک برای چای» است که برای نخستین بار سال ۲۰۱۵ چاپ شد. در این کتاب، دیزی ولز و هیزل ونگ برای گذراندن تعطیلات در خانه دیزی در منطقه فالینگفورد هستند. مادر دیزی برای تولد او یک مهمانی چای برگزار می نماید، و تمام دوستان و اعضای خانواده را دعوت می کند، از عمه ساسکیای عجیب گرفته تا دایی فلیکس. اما به زودی معلوم می شود که این مهمانی اصلا به خاطر دیزی نیست و دیزی هم از این مساله ناراحت می شود.
در ادامه داستان، یکی از میهمانان به شکل مرموز و خطرناکی بیمار می شود. دو کارآگاه داستان هم به این نتیجه می رسند که فالینگفورد، خطرناک شده است. چون یک مجرم، آزادانه و با فراغ بال در آن می گردد. بین میهمانان مهمانی چای هم، مظنون اصلی ماجرا یکی از آشناها و نزدیکان دیزی است. حالا دخترها باید باردیگر کارآگاهی خودرا بروز بدهند و حقیقت را مشخص کنند.
این رمان هم با این جملات شروع می شود: «گزارشی از پرونده قتل آقای کرتیس؛ تحقیق و بازرسی از انجمن کارآگاهی ولز و ونگ؛ نوشته هیزل ونگ (منشی و نایب رییس انجمن کارآگاهی) ۱۳ ساله؛ شروع نگارش: شنبه ۱۳ آپریل ۱۹۳۵»
ورود آقای کرتیس، یک تحقیق و یک چای تولد، واقعا عجب آرسنیکی!، اوضاع بد و بدتر می شود، اما چه کس دیگری باقی می ماند و انجمن کارآگاهی قضیه را حل می کند، عناوین ۶ بخش اصلی رمان «آرسنیک برای چای» هستند.
این کتاب هم با ۳۰۴ صفحه، شمارگان هزار نسخه و قیمت ۵۷ هزار تومان انتشار یافته است.
«جنایت درجه یک» هم برای نخستین بار سال ۲۰۱۵ چاپ شد و در آن، دیزی و هیزل برای رفتن به تعطیلات سوار قطار معروف سریع السیر شرق شده اند؛ همانطور که روزی هرکول پوآروی افسانه ای این کار را کرده بود.
در این داستان، از وقتی که دیزی و هیزل پای خودرا به قطار می گذارند و واردش می شوند، احساس می کنند همه افراد واگن شان، چیزی را از آنها مخفی می کنند. بعد هم صدای یک جیغ بلند از بین کوپه ها بلند می شود و جسد یک خانم که پول زیادی به او ارث رسیده، پیدا می شود. حالا دو کارآگاه نوجوان این قصه باید قاتلی را که ناپدید شده و خودش را مخفی کرده، پیدا کنند.
نکته مهمی که این قصه دارد این است که در کوپه قفل هنگام وقوع قتل قفل بوده و در ضمن، دیزی و هیزل باید برای حل معما، با چند کارآگاه دیگر که مشغول پیگیری پرونده هستند، رقابت کنند.
کتاب «جنایت درجه یک» با این جملات شروع می شود: «گزارشی از پرونده قتل در یک قطار بزرگ تحقیق و بازرسی از انجمن کارآگاهی ولز و ونگ؛ نوشته هیزل ونگ (نایب رئیس و منشی انجمن کارآگاهی) ۱۳ ساله، شروع نگارش: شنبه ۷ جولای ۱۹۳۵»
همه به مقصد قتل سوار شوید!، جاسوس چاقو و جیغ، در راه خود متوقف شدیم، انجمن کارآگاهی کلک هایی را امتحان می کند، در راه درست، و انجمن کارآگاهی پرونده را به نتیجه می رساند عناوین ۶ بخش این کتاب هستند.
در قسمتی از رمان «جنایت درجه یک» می خوانیم:
نفس کنتس بند آمد. ایستاد و با تمام وزنش به عصا تکیه داد. فریاد زد: «چطور جرات می کنید؟ مگه نمی دونید من کی هستم؟ وای، اگه توی روسیه بودیم باید می دادم شلاق تون بزنن!»
جاسلین با عذرخواهی اظهار داشت: «ما در حال بررسی یک قتل هستیم، بانوی من! اگه یادتون باشه ازتون خواسته بودم درها رو قفل نکنید _ به این علت بود.»
مادام ملیندا اظهار داشت: «این...» چنان نفسی بیرون داد که انگار می خواست اتاق را لبریز از خشم کند. «این تجاوز به حریم خصوصیه. واقعا مسخره ست.»
آقای دانت خشم آلود به او نگاه کرد و داد زد: «داری اهتمام می کنی در تحقیقات قتل همسرم مداخله کنی؟» پیشبند لکه دار ناهارش را توی دستش گلوله کرد؛ طوری که انگار می خواست مادام ملیندا را هم به همان شکل، له کند.
آقای استرنج مثل گچ سفید شده بود و کنتس می لرزید، اما هیچ کدام از آنها به اندازه ایل میستریوسو نترسیده بود. او کاملا می لرزید _ و وقتی برگشتم سمتِ در فهمیدم چه چیزی او را آن قدر به هم ریخته است. دکتر ساندویچ آمده بود و توی دست هایش همان جعبه جادویی بود که من، بامداد پیدایش کرده بودم.
فریاد زد: «آها! پیدا شد_ یه سرنخ!»
این کتاب با ۲۸۷ صفحه، شمارگان هزار نسخه و قیمت ۵۵ هزار تومان انتشار یافته است.

1400/01/01
13:06:23
0.0 / 5
1199
تگهای خبر: داستان , رمان , سرور , كتاب
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۴