توسط انتشارات واژه نگار؛

كتاب روایت زندگی یكی از شهدای مدافع سلامت چاپ شد

كتاب روایت زندگی یكی از شهدای مدافع سلامت چاپ شد

به گزارش بلک بلاگ کتاب طبیب مهر؛ روایت زندگی شهید دکتر حبیب الله پیروی نوشته شیرین نیرومنش توسط انتشارات واژه نگار منتشر و راهی بازار نشر شد.



به گزارش بلک بلاگ به نقل از مهر، کتاب «طبیب مهر؛ روایت زندگی شهید دکتر حبیب الله پیروی» نوشته شیرین نیرومنش اخیرا توسط انتشارات واژه نگار منتشر و راهی بازار نشر شده است.
حبیب الله پیروی رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، فوق تخصص جراحی عروق و عمومی سال قبل در ابتدای ورود بیماری کرونا به ایران، به این ویروس مبتلا و بعد از چند روز دارفانی را وداع گفت. او متولد سال ۱۳۳۶ بود و دوران نوجوانی خویش را بعنوان یکی از شاگردان شهید محمدعلی رجایی در دبیرستان کمال محله نارمک تهران گذراند. او سال ۶۲ مدرک پزشکی عمومی خویش را از دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی دریافت کرد و در سالهای دفاع مقدس، یکی از اعضای ثابت تیم اضطراری بود و در عملیات های مختلف شرکت کرد.
پیروی سال ۶۶ مدرک جراحی عمومی و سال ۶۹ مدرک فوق تخصص خویش را در زمینه جراحی عروق دریافت کرد. او سال ۶۷ به استادیاری و سال ۷۴ به دانشیاری و سال ۷۹ هم به درجه استادی جراحی رسید. او را یکی از میراث داران دکتر ایرج فاضل می دانند. ریاست بیمارستان آموزشی امام حسین (ع)، ریاست دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، بنیان گذاری مرکز تحقیقات نانوتکنولوژی پزشکی و مهندسی بافت، مدیریت گروه جراحی عمومی بیمارستان آموزشی آیت الله طالقانی و مدیریت گروه جراحی دانشکده پزشکی از دیگر موارد کارنامه کاری او هستند. پیروی علاوه بر موارد آموزشی و عرضه مقالات علمی مختلف، سال ۸۴ جایزه بین المللی جراحی عروق را از دانشگاه کمبریج انگلستان دریافت کرد.
کتاب «طبیب مهر» دربرگیرنده خاطرات این شهید سلامت است که توسط شیرین نیرومنش متخصص زنان و زایمان و همسر شهید پیروی گردآوری و تالیف شده است. این کتاب با مقدمه ای از سیدعلی مرعشی فوق تخصص عروق و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و نویسنده اثر همراه شده است.
عناوین خاطرات مندرج در این کتاب به ترتیب عبارت اند از: شگفتن، یار دبستانی، زندگی، تلاقی، بحبوحه انقلاب، یک پیشنهاد، مبارزه، زندگی حرفه ای، بالندگی، سلوک، هم نشین، دوست، یک خویشاوندْ یک همکار، مرکز نانو و دانشکده فناوری نوین، شاگرد به مثابه حبیب، سجایای اخلاقی، استاد به مثابه پدر، متانت، صمیمیت، پدرانه، آفتابی که خیلی زود از ما غروب کرد، روزنه ای به دلتنگی.
در قسمتی از این کتاب می خوانیم:
با افراد در هر شغل و رتبه اجتماعی، چنان صمیمی رفتار می کرد که او شیفته ایشان می شد. سال ۱۳۷۹ در مسافرت کربلا، جوانی داخل هواپیما کنار ایشان نشسته بود. ناهار هواپیما را خورد و سیر نشد. ایشان غذای خودشان را به آن جوان دادند و گفتند اشتها ندارند. همین باب دوستی را باز کرد. در عراق، همراه داشتن مفاتیح ممنوع بود. این جوان مفاتیح ما را گرفت و با لطایفی از مرز رد کرد. برای دوربین ما مشکلی پیش آمد، این جوان دوربین خودش را در اختیار ما قرار داد و انتهای سفر، فیلم آنرا هم تحویل ما داد. مدتی بعد از سفر که برای تحویل تصاویر خودش به دفتر ایشان رفته بود، تازه متوجه شده بود که ایشان رئیس دانشگاه هستند. بسیار تحت تأثیر قرار گرفت و رابطه دوستی تازه آغاز شد.
این کتاب با ۱۰۱ صفحه، شمارگان ۵۰۰ نسخه و قیمت ۷ هزار تومان انتشار یافته است.
مراسم گرامیداشت نخستین سالگرد شهادت شهید پیروی روز گذشته پنجشنبه ۲۱ اسفند سر مزار وی در بهشت زهرا برگزار و توزیع کتاب «طبیب مهر» هم از همان روز شروع شد.

1399/12/22
13:19:41
0.0 / 5
1091
تگهای خبر: آموزشی , تكنولوژی , جایزه , سفر
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۳