رایزنی فرهنگی ایران خبر داد؛

یك كتابفروشی جدید و خاص در پاریس

یك كتابفروشی جدید و خاص در پاریس

بلک بلاگ: یک کتابفروشی در پاریس صرفا جهت عرضه کتابهایی با حروف و کاراکتر درشت، راه اندازی شد.



به گزارش بلک بلاگ به نقل از مهر، اخیرا یک کتابفروشی در پاریس صرفا جهت عرضه کتابهایی با حروف و کاراکتر درشت افتتاح شده است. کتاب چاپی با حروف درشت هنوز در میان عموم مردم به خوبی شناخته شده نیست، اما عمدتاً مورد توجه افراد کم بینا است. با عنایت به افزایش تقاضا برای این نوع کتاب، دو انتشارات فرانسوی در این حوزه آغاز به همکاری کرده و یک کتابفروشی اختصاصی در پاریس را که فقط به این گونه آثار اختصاص دارد، افتتاح کرده اند. در این کتابفروشی جدید، جایی برای «کتاب های جیبی» وجود ندارد و صرفا پاسخگوی نیاز افراد خاص است.
اگنس بینزتوک، کتابفروش و ناشر در این خصوص چنین اظهار داشت: افرادی هستند که عاشق خواندن هستند ولی از لذت خواندن محروم بوده یا فکر می کنند که از لذت خواندن محروم هستند و از وجود چاره جدید بی خبر هستند. این کتاب ها فرمت کتاب های معمولی را ندارند، در آنها از کاغذهایی استفاده شده که شفاف و سفید نیستند، چون که سفیدی کاغذ چشم خوانندگان این کتابها را اذیت می کند. همینطور از حروف و کاراکترهای هوشمندی استفاده شده که تیره هستند. صفحات به نحوی طراحی شده که خیلی پررنگ نباشد چون که نوشته پررنگ هم سبب اذیت شدن چشم این افراد می شود، همینطور رعایت فاصله بین سطور هم از اهمیت فوق العاده ای برخوردار می باشد.
وی اضافه کرد: این کتاب ها به تعداد محدود چاپ می شوند، چونکه همه ناشران آماده انتشار نسخه «با کاراکتر و فونت درشت» نیستند البته هزینه چاپ این کتاب های خاص بیشتر از یک نسخه معمولی است. البته این مورد می تواند خیلی از افراد را تحت تاثیر قرار دهد، به خصوص برای توانبخشی به افرادی که مشکل بینایی دارند.
متیو روندو بعنوان یک ویراستار در مورد این کتاب فروشی اظهار داشت: افرادی که سکته مغزی کرده اند، این نوع کتاب ها را برای آموزش مجدد خود با سهولت بیشتری استفاده می نمایند. بنابراین است که این کتابفروشی تاسیس شده است. پیشنهاد می شود افراد مختلف بیایند، متن کتاب ها را ببینند و متوجه شوند که آیا می توانند فلان حرف یا کلمه را بخوانند یا خیر؟
برخی از کتاب های موجود در این کتابفروشی، دارای نوعی قلم هوشمند به نام لوسیول هم هستند که برای کمک به افراد دارای مشکل بینایی طراحی شده است.
این خبر را رایزنی فرهنگی ایران در پاریس ارسال کرده است.


منبع:

1399/12/05
18:59:25
0.0 / 5
1105
تگهای خبر: طراحی , فرهنگی , كتاب , هزینه
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۲