امیدواری برای روشن نگه داشتن، چراغ سینما

امیدواری برای روشن نگه داشتن، چراغ سینما

به گزارش بلک بلاگ کارگردان فیلم «اینجا هم باران می بارد» با انتقاد از نحوه پخش تیزرهای تلویزیونی اظهار داشت: انتظار برگشت سرمایه را در اکران نداریم اما به روشن نگه داشتن چراغ سینما امیدواریم.


نادر طریقت که سال ۹۷ فیلم «اینجا هم باران می بارد» را ساخته و از چند روز قبل آنرا روانه اکران عمومی کرده است، در گفت وگویی با ایسنا درباره تصمیم به اکران در مقطع فعلی بیان کرد: درست است که شرایط برای اکران فیلم ها در سینما خوب نیست ولی با این وجود ما نمی توانستیم اجازه دهیم سالن های سینما همچنان خاموش بمانند. ما بطور قطع از اکران در این زمان ضرر می نماییم و کاملاً آگاه هستم که سرمایه خرج شده هم برنمی گردد، اما احساس کردم در این شرایط باید پیش قراول باشیم، حرکت رو به جلو داشته باشیم و تا جایی که می توانیم کمک نماییم چون شاید رفتن به سینما و باز بودن سینماها تفریحی برای مردم بوجود آورد.
او اضافه کرد: در وضعیت فعلی مردم علی رغم مشکلات زیاد لذت و تفریحی در زندگی ندارند و بااینکه فیلم من هم شاد نیست اما شاید همین اکران ها کمک نماید که چراغ سینما روشن باشد.
وی افزود: علاوه بر تمام این ها از جانب دیگر این مسئله هم وجود داشت که بیشتر از یک سال و نیم است فیلم من تولید شده و اگر بخواهد باز هم در نوبت اکران قرار بگیرد، مشخص نیست چه زمانی فرصت فراهم گردد چون با این وضع بعید است تا یکی دو سال دیگر کرونا تمام شود بدین سبب به این نتیجه رسیدم که بهتر است فیلم را الان اکران نماییم و امیدواریم و منتظر که ببینم چه می شود.
طریقت اضافه کرد: پس از جشنواره امیدواری هایی برای رونق سینماها به وجود آمد و ما هم به همین دلیل از هفته پیش اکران را شروع کردیم البته بعضی سینماها آماده نبودند و کم کم تعداد سالن های ما رو به افزایش است.
این کارگردان با اشاره به تبلیغات تلویزیونی و شهری که می تواند مردم را به باز بودن سینماها و معرفی فیلم ها آگاه کند، اظهار داشت: برای پخش تیزر فیلم در تلویزیون گفتند یک کردیت ۵ میلیاردی به ما می دهند که نمی دانم یعنی چه، چون تیزر ما را در دو روز پشت هم پخش کردند که خود من بعنوان کارگردان ندیدم و اصلا نمی دانم در چه ساعت هایی بود اما از آنجائیکه گویا کسی هم ندیده به نظر نمی آید تر ساعات پرمخاطب بوده باشد.
وی اظهار داشت: نکته جالب تر اینجاست که متوجه شدم کل زمان پخش تیزر ۳۰ ثانیه ای ما همان دو روز بوده و دیگر تمام شده، این در حالیست که ما در این شرایط پولی برای پخش تیزر تلویزیونی نداریم. از طرف دیگر شهرداری هم حمایتی نکرده و حتی یک پوستر از این فیلم در خیابان نصب نیست، بنا بر این امید ما فقط به همان دنیای مجازی است که خیلی ها هم از آن بد می گویند و فعلاً همین فضا در کنار مطبوعات به ما کمک می نماید چون تبلیغی برای فیلم نداریم.
طریقت درباره داستان فیلم و حضور جمشید مشایخی هم اظهار داشت: این فیلم درباره یک خانواده چهار نفره با مسائل مختلف است که تقریباً بخش زیادی از جامعه ما هم با همین شرایط روبرو هستند. فیلم نگاهی ضد جنگ دارد و بجز این ها به صورتی ادای احترام و توجه من هم به معرفت هنرمندان پیشکسوت بوده که نماینده آنها در فیلم من آقای جمشید مشایخی بودند.
وی تصریح کرد که اینجا هم باران می بارد آخرین فیلم سینمایی جمشید مشایخی بود و حدود ۲۵ روز پس از بازی در این فیلم درگذشت.




منبع:

1399/12/02
09:32:56
0.0 / 5
1014
تگهای خبر: جشنواره , داستان , سینما , فیلم
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۳