فردا در خانه شعر و ادبیات؛

كتاب جدید بهبودی با نام از رضا نام تا رضا خان رونمایی می شود

كتاب جدید بهبودی با نام از رضا نام تا رضا خان رونمایی می شود

کتاب جدید هدایت الله بهبودی با عنوان از رضا نام تا رضا خان فردا دوشنبه ۲۰ بهمن در خانه شعر و ادبیات رونمایی می شود.



به گزارش بلک بلاگ به نقل از اداره ارتباطات و امور بین الملل منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد، تازه ترین اثر هدایت الله بهبودی با نام «از رضا نام تا رضا خان» به مناسبت صدمین سالگرد کودتای رضاخان فردا دوشنبه ۲۰ بهمن توسط خانه شعر و ادبیات و با مشارکت موسسه مطالعات و پژوهش های سیاسی، رونمایی می شود.
مراسم رونمایی از این کتاب، که تازه ترین اثر بهبودی به حساب می آید، در چهل و دومین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی همراه آیین سپاس از این نویسنده با حضور شخصیت های سیاسی، فرهنگی و نویسندگان برگزار می گردد. «از رضا نام تا رضا خان» به زاویه کمتر شناخته شده پهلوی اول یعنی سالهای قبل از قدرت او پرداخته و بعد از بررسی چگونگی آن، با وقوع کودتای سوم اسفند ۱۲۹۹ آخر می یابد.
آثار انقلاب اکتبر روسیه بر ایران، آخر جنگ جهانی اول، قرارداد ۱۹۱۹، ارتقای بریگاد قزاق به دیویزیون، سرازیری مستشاران نظامی و مالی بریتانیا به ایران، استحاله قزاقخانه روسی به انگلیسی و سیاست انگلستان در ایران بین دو جنگ جهانی از موضوعات اشاره شده در این کتاب هستند. همچنین، علاوه بر زندگی رضانام، رضاخان بعدی تا حدی زمانه او هم مورد بحث و نظر قرار می گیرد.
مراسم رونمایی از این کتاب فردا دوشنبه ۲۰ بهمن از ساعت ۱۵ در خانه شعر و ادبیات واقع در میدان ونک، بزرگراه حقانی، خروجی کتابخانه ملی برگزار می گردد.


منبع:

1399/11/19
20:35:25
0.0 / 5
932
تگهای خبر: فرهنگی , كتاب , مراسم , نویسنده
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۱