دبیر كارگروه ساماندهی مد و لباس كشور مطرح كرد

تشكیل انجمن طراحان لباس كودك ونوجوان

تشكیل انجمن طراحان لباس كودك ونوجوان

به گزارش بلک بلاگ دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور اعلام نمود: بنا به درخواست فعالان عرصه مد و لباس انجمن طراحان لباس کودک و نوجوان تشکیل می شود.



به گزارش بلک بلاگ به نقل از مهر، نشست نهایی شورای هماهنگی و سیاستگذاری «سومین جشنواره ملی لباس کودک و نوجوان»، اجرا شد.
در این جلسه، سیده مرضیه شفاپور دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور از دریافت ۷۲۰ اثر با وجود شرایط خاص کرونائی امسال آگاهی داد و اظهار داشت: دریافت این تعداد آثار بهادار نشان دهنده این است که تا این مرحله جشنواره به خوبی کار خودرا انجام داده و اطلاع رسانی و تعامل خوبی با گروه های مختلف این حوزه برقرار شده است.
شفاپور ضمن ابراز خرسندی از حضور طراحان، تولید کنندگان و دانشگاهیان در کنار هم در این جشنواره، اظهار داشت: سه بخش مهمی که می تواند در حوزه لباس کودک و نوجوان تحول بوجود آورد امسال در جشنواره لباس کودک گرد هم آمده اند.
دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس با اشاره به برگزاری ورک شاپ های آموزشی موفق در این جشنواره، اظهار داشت: در حال حرکت به سمتی هستیم که نوجوانان ایران با افتخار لباس برند ایرانی را بپوشند و سلامت لباس ها اولویت طراحان و تولیدکنندگان باشد.
وی از همکاری دو دانشگاه موفق در حوزه مد و لباس با جشنواره، همکاری مؤسسات طراحی، همکاری اتحادیه تولید کنندگان و صادر کنندگان پوشاک و دبیری موفق غزال بهمنی قدردانی کرد و اظهار داشت: ورودی ۷۲۰ اثر نشان دهنده این است که تا حالا اقدامات خوب صورت گرفته است.
شفاپور افزود: امسال با همکاری اتحادیه تولید کنندگان و صادرکنندگان پوشاک چند برند برتر حوزه پوشاک کودکان و نوجوانان همکاری تنگاتنگی با جشنواره داشتند و شورای عالی برندها نیز بعنوان دومین بازوی کارگروه سبب قدرتمندتر شدن آن شد.
وی به مسئله عدم حضور برندهای خارجی طی یک سال اخیر در کشور نیز اشاره و اشاره کرد: این مسئله فرصتی خوبی برای طراحان و تولیدکنندگان به وجود آورده است که با در کنار هم قرار گرفتن، محصولی را به مردم عرضه کنند که هم مورد نیاز جامعه باشد و هم با افتخار اقشار مختلف جامعه از آن استفاده کنند.
دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس اعلام نمود: در تمام رویدادها و جشنواره ها هدفمان این است که از توان و ظرفیت تمام مؤسسات و بخش هایی که در حوزه مد و لباس فعالند استفاده نمائیم و هر کسی این همت را در خود می بیند که می تواند با ما همکاری کند و قسمتی از کارها را برعهده بگیرد دستش را به گرمی می فشاریم.
شفاپور همین طور اعلام نمود: توجه به مسئله لباس کودک و نوجوانان سبب شد تماسهای زیادی با من گرفته شود و خیلی از فعالان عرصه مد و لباس خواهان تشکیل انجمن طراحان لباس کودک و نوجوان شدند که من نیز استقبال کردم. این انجمن به زودی با محوریت کارگروه تشکیل خواهد شد و از تمام افرادی که مشتاق عضویت در این انجمن و ارائه پیشنهاد درباب آن هستند، دعوت می کنم به کارگروه بیایند.
وی از رسانه ها نیز بابت حمایت هایشان از جشنواره های جوان مد و لباس تشکر و ابراز امیدواری کرد در کنار هم ایران اسلامی را به جایگاه شایسته ای که باید در حوزه مد و لباس در جهان داشته باشد، برسانیم.
غزال بهمنی، دبیر سومین جشنواره لباس کودک و نوجوان نیز از استقبال کمی و کیفی طراحان از این جشنواره گفت و عنوان کرد: کیفیت آثار بسیار بالاست و ارائه آثار مفهومی اتفاقی است که کمتر در دوره های قبل شاهد آن بودیم خصوصاً در حوزه لباس کودک اما در این جشنواره با کیفیت بسیار بالا محقق شده است.
وی از کمک و همراهی اساتید با دانشجویان و طراحان مشتاق شرکت در جشنواره سخن گفت و اضافه کرد: کمک اساتید به طراحان و دانشجویان تأثیر بسیاری در ارتقای سطح کارها و تولید کالکشن های (مجموعه هایی) منسجم در این عرصه داشت و این برای نخستین بار است که شاهد ارائه کالکشن با کیفیت بالا در حوزه لباس کودک در کشور هستیم.
بهمنی اعلام نمود: از روز دوشنبه داوری آثار شروع می شود و طراحان، برندها و تولید کنندگان عضو گروه داوری هستند. پس از ایام فاطمیه نیز مراسم اختتامیه و اعلام برندگان را در هشت بخش رقابتی خواهیم داشت. البته بخش رقابتی طراحی لباس برای کودکان معلول و ناتوان جسمی نیز به این بخش ها اضافه شده که مورد توجه طراحان قرار گرفته است.
در ادامه این جلسه، سعید جلالی قدیری، دبیر اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران و شورای عالی برندهای پوشاک ایران نیز طی سخنانی به مقابله با قاچاق پوشاک خارجی اشاره نمود و اظهار داشت: مسائل مربوط به ارز و واردات کالاهای خارجی فضا را برای تولیدکنندگان کشور باز کرده است. البته این مسئله به مفهوم برطرف شدن کامل معضل قاچاق پوشاک نیست.
وی از عمل گرایی دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس در فعالیت هایشان تشکر کرد و اظهار داشت: سلیقه مردم در حال بازگشت به سمت کالای ایرانی است و این مسئله می طلبد که در تمام حوزه های طراحی، کیفیت کالاها، برندسازی و … تغییرات محوری ایجاد نماییم که این قدم ها در بخش اول زنجیره به خوبی در حال برداشته شدن است و ما هم در بخش تولید و صادرات تمام قد از اقدامات حمایت می نماییم تا از ظرفیت به وجود آمده استفاده گردد.
سیدسعید میرمحمد صادق پژوهشگر تاریخ و دبیر اولین جشنواره مد و رسانه که با جشنواره لباس کودک نیز همکاری دارد، با تاکید بر لزوم هویت سازی جشنواره ها به کمک لوگو، خواهان طراحی لوگوی ویژه جشنواره لباس کودک و نوجوان شد.
ابوالفضل مظفری نیز از بازخورد بسیار زیاد جشنواره های لباس در بین کسبه و تولید کنندگان خصوصاً فعالان عرصه نساجی گفت و پیشنهاد کرد تعداد جشنواره ها را افزایش دهیم تا زمینه برقراری رابطه بیشتر بین طراحان و تولید کنندگان برقرار شود.
خانم بخشی مدیرگروه واحد ۲۵ نیز از دریافت ۱۲۱ اثر در بخش دانشگاه سومین جشنواره لباس کودک و نوجوان آگاهی داد و زهره محمدی فر، رئیس مرکز آموزش عالی علمی کاربردی جهاد دانشگاهی اعلام نمود: ۱۲۰ اثر در حوزه طراحی لباس کودک و نوجوان به دست ما رسیده که باتوجه به تمدید مهلت دریافت آثار همچنان این تعداد درحال افزایش است.
شاه میری، دبیر اولین کنفرانس کیف و کفش و صنایع وابسته سخنران بعدی بود که از همکاری نزدیک این بخش صنعتی با واحد ۲۵ بعنوان یک نهاد دانشگاهی سخن گفت و اعلام نمود: تاکید ما بر این بود که در حوزه کیف و کفش کودک طراحان بر نمادهای بومی و ملی توجه داشته باشند. الگوهای گذشته را باید به روز و الگوهای بین المللی را ایرانیزه کنم و بحث سلامت و طبی بودن کفش کودک و نوجوان و تفاوت های گروه های سنی و جنسی را در طراحی و تولید مورد توجه قرار دهیم.
پس از اعلام نظر و برنامه های سایر حاضران از بخش های مختلف هنر و صنعت مد و لباس، دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس اعلام نمود: جشنواره در گنبد مینای پارک گفت و گو که محل بازی و حضور کودکان نیز هست برپا می شود اما به سبب کرونا یک یا دو روز برای بازدید عموم با رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی باز خواهد بود.


منبع:

1399/10/21
14:10:00
0.0 / 5
1024
تگهای خبر: آموزشی , اساتید , برنامه , جشنواره
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۱