برگزاری یك جشنواره با 17 هزار مخاطب در دوران كرونا

برگزاری یك جشنواره با 17 هزار مخاطب در دوران كرونا

بلک بلاگ: جشنواره فیلم ˮکارتاژˮ تونس اعلام نمود که امسال هفده هزار نفر مخاطب از نزدیک 120 فیلم داخلی و خارجی را در این رویداد سینمایی تماشا کردند.


به گزارش بلک بلاگ به نقل از عرب ویکلی، سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم کارتاژ در کشور هند با رعایت سختگیرانه پروتکل های بهداشتی و با حضور گسترده مخاطبان سینمایی با موفقیت اجرا شد.
سینمادوستان درحالی حضور شایان توجهی در سالن های سینمایی برای تماشای فیلم های جشنواره داشتند که حتی حداکثر ظرفیت 30 درصدی اعلام شده از طرف مقامات بهداشتی در بیشتر موارد رعایت نشد و بنابر آمار اعلام شده از طرف جشنواره در مجموع 17 هزار مخاطب در طول شش روز برگزاری این رویداد سینمایی به صورت حضوری به تماشای فیلم نشستند.
«رضا باهی» مدیر جشنواره بین المللی فیلم کارتاژ کشور تونس در مراسم اختتامیه این رویداد سینمایی اظهار داشت: «بسیار سعی کردیم تا دوره ای سزاوار جشنواره فیلم کارتاژ برگزار نماییم، چونکه به اکسیژن سینما نیاز داشتیم. از تماشاگران به جهت حضور بدون ترس در جشنواره و در عین حال رعایت پروتکل های بهداشتی تشکر می نماییم.
با توجه به این که بخش بزرگی از جشنواره ها سینمایی امسال تحت تاثیر همه گیری ویروس کرونا به صورت آنلاین و یا ترکیبی برگزار شدند، جشنواره فیلم کارتاژ تونس بعد از جشنواره معتبر فیلم قاهره در مصر توانست به صورت حضوری و با حضور مخاطبان دوره موفقی را در سال 2020 پشت سر بگذارد.
با این وجود برگزاری جشنواره های سینمایی در اروپا همچنان یک چالش جدی است و جشنواره فیلم برلین بتازگی به صورت رسمی از تعویق این رویداد سینمایی و برگزاری آن در دو مرحله مجازی و حضوری در سال آینده میلادی آگاهی داده و هفتاد و یکمین جشنواره فیلم برلین که قرار بود از تاریخ ۱۱ تا ۲۱ فوریه (۲۳ بهمن تا ۳ اسفند) اجرا شود به سبب تداوم بحران شیوع ویروس کرونا از اول تا پنجم مارس (۱۱ تا ۱۵ اسفند) و به صورت مجازی میزبان نمایش فیلم های بخش رقابتی خواهد بود که با اعطای مجازی خرس طلای برلین به بهترین فیلم نیز همراه خواهد بود و همین طور مقرر است در صورت فراهم بودن شرایط بهداشتی، مرحله دوم جشنواره برلین در ماه ژوئن و با نمایش عمومی و حضوری آثار سینمایی اجرا شود.




منبع:

1399/10/07
12:44:31
0.0 / 5
995
تگهای خبر: جشنواره , سینما , فیلم , مراسم
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۳