با اشاره به ترور دكتر فخری زاده

آیت الله رشاد: خواست اصلی جامعه امروز انتقام سخت و سریع است

آیت الله رشاد: خواست اصلی جامعه امروز انتقام سخت و سریع است

بلك بلاگ: آیت الله علی اكبر رشاد در آغاز درس خارج امروز صبح، ترور دانشمند هسته ای كشورمان، دكتر محسن فخری زاده را محكوم نمود.


به گزارش بلک بلاگ به نقل از ایسنا، آیت الله علی اکبر رشاد ضمن محکوم کردن ترور دکتر فخری زاده اظهار داشت: خبر هولناک و تاسف برانگیز ترور ناجوانمردانه دانشمند برجسته فیزیک هسته ای کشور، سردار پر افتخار، دکتر محسن فخری زاده، آن هم در محدوده پایتخت کشور، بسیار بسیار نگران کننده است؛ این فاجعه را به ساحت نورانی حضرت حجت(عج) که یکی از سربازان خویش را از دست داده و هم به محضر مبارک نایب بر حق آن حضرت، رهبر فرهمند، فرزانه و شجاع انقلاب و زعیم امت و عموم جامعه علمی و نخبگانی کشور و به همه مدافعان حریم حریت و استقلال و اقتدار میهن اسلامی و شاگردان، دوستان و دوستداران آن شهید بزرگوار خاصه خانواده معزز و معظم ایشان، عمیقاً تسلیت عرض می کنم.
رئیس شورای حوزهّای علمیه استان تهران اضافه کرد: این حادثه ی تلخ، اخطار بزرگی است؛ اخطار انتقال میدان نبرد و میدان کارزار به داخل مرزهای جمهوری اسلامی است. این واقعه نشان داده است که دشمن در حال تغییر سیاست خویش و یا اعمال آن سیاستی که سال ها به دنبال محقق ساختن آن بود، هست؛ ما وقتی در کنار مرز ها و در بیخ گوش دشمن می جنگیدیم و خروش سلاح های مرگبار نیروهای مربوط و در رابطه با نظام ما گوش دشمن را کر و لرزه بر اندام آنها می افکند، او هیچگاه جرات نمی کرد که فعالانه به ما تعرض کند، اما وقتی از جبهه ها فاصله می گیریم، وقتی به جای نبرد عادلانه، عاقلانه، قهرمانانه و مقتدرانه با دشمن، به برخورد ضعیف و از موضع ضعف، ذلیلانه و ملتمسانه روی می آوریم، نباید انتظار نتیجه ای جز این را داشته باشیم؛ برخورد ذلیلانه و دیپلماسی التماسی ثمره و نتیجه قهری، طبیعی و حتمی جز اینکه دشمن قدم ها و فرسخ ها پیش بیاید و در عمق کشور ما ضد ما عملیات کند نخواهد داشت.
پیوند زدن امور خطیر کشور به تحولات آمریکا اشتباه نابخشودنی است
مؤسس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی ضمن اشاره به ترور شهید سلیمانی تصریح داشت: وقتی بلافاصله پس از شهادت سردار دلها، و سید الشهدای مقاومت، مقام عالی دیپلماسی کشور با ذلت التماس مذاکره می کند و پیام مذاکره به ترامپ می دهد و دشمن هم آنچنان وقیحانه و از موضع قدرت و از موضع بالا پاسخ می دهد که ما احتیاج به مذاکره نداریم، وقتی همه امور خطیر کشور به تحولات خارجی پیوند می خورد، وقتی یک انتخابات در کشور دیگری در آن سوی کره زمین رخ می دهد و یک مهره با مهره دیگر جابجا می شود بی آنکه ماهیت قضیه تغییر کند در حالیکه ما از این سو پیام مذاکره، بلکه التماس مذاکره به دشمن منتقل می نماییم، آیا انتظار داریم نتیجه ای جز این فجایع داشته باشد؟
آیت الله رشاد همینطور اظهار داشت: وقتی ساده لوحانه تصور می نماییم که در نظام غدار و جبار آمریکا این مهره با مهره دیگر تفاوت می کند و می گوییم این بهتر از آن است و می گوییم با او ده ها سال است که دوستیم و رابطه داشتیم، وقتی دشمن با کمال وقاحت و طلبکارانه و با بی اعتنایی با ما برخورد می کند و ما در مذاکرات غیر علنی و در تماس ها نرمش، ضعف و سازش و ذلت نشان می دهیم، طبعاً نتیجه ای جز این نمی تواند داشته باشد. زمانی که سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به شهادت رسید عرض کردم، بعد از شهادت سردار دل ها و لااقل تا وقتی که انتقام نهایی را از خصم غدار نگرفته ایم اصولاً پیام مذاکره به معنای پذیرش شکست و اظهار ذلت و ابراز ترس است؛ دقیقاً به معنای تسلیم در قبال دشمن است. تاسف بار که امروز در حوزه پایتخت، شاهد قدرتنمایی ولو ناجوانمردانه و دزدانه دشمن بشویم.
استاد خارج حوزه های علمیه ضمن اشاره به کلام امیر مومنان در دعوت به جهاد و قتال با کافران اظهار داشت: در این کلام امیرالمومنین علی ضد السلام در خطبه 27 نهج البلاغه که در اواخر عمر شریف خویش پس از وقوع سه جنگ و سستی نیروها بیان داشته که فرمودند: « أَمَّا بَعْدُ فَإِنَّ الْجِهَادَ بَابٌ مِنْ أَبْوَابِ الْجَنَّةِ فَتَحَهُ اللَّهُ لِخَاصَّةِ أَوْلِیَائِهِ وَ هُوَ لِبَاسُ التَّقْوَی وَ دِرْعُ اللَّهِ الْحَصِینَةُ وَ جُنَّتُهُ الْوَثِیقَةُ فَمَنْ تَرَکَهُ رَغْبَةً عَنْهُ أَلْبَسَهُ اللَّهُ ثَوْبَ الذُّلِّ وَ شَمِلَةُ الْبَلَاءُ وَ دُیِّثَ بِالصَّغَارِ وَ الْقَمَاءِ وَ ضُرِبَ عَلَی قَلْبِهِ بِالْإِسْهَابِ وَ أُدِیلَ الْحَقُّ مِنْهُ بِتَضْیِیعِ الْجِهَادِ وَ سِیمَ الْخَسْفَ وَ مُنِعَ النَّصْفَ أَلَا وَ إِنِّی قَدْ دَعَوْتُکُمْ إِلَی قِتَالِ هَؤُلَاءِ الْقَوْمِ لَیْلًا وَ نَهَاراً وَ سِرّاً وَ إِعْلَاناً وَ قُلْتُ لَکُمُ اغْزُوهُمْ قَبْلَ أَنْ یَغْزُوکُمْ فَوَاللَّهِ مَا غُزِیَ قَوْمٌ قَطُّ فِی عُقْرِ دَارِهِمْ إِلَّا ذَلُّوا فَتَوَاکَلْتُمْ وَ تَخَاذَلْتُمْ حَتَّی شُنَّتْ عَلَیْکُمُ الْغَارَاتُ وَ مُلِکَتْ عَلَیْکُمُ الْأَوْطَانُ....» (نهج البلاغة: خ ۲۷)
بی‏ تردید جهاد دری است از درهای بهشت که خداوند به روی ویژگان از دوستانش برگشوده است. آری، جهاد لباس برازنده پاکدامنی و پرهیزکاری، و زره امان بخش الهی، و سپر محکم اوست. آن کس که از جهاد بگریزد خداوند تن‏پوش ذلّت بر او پوشانَد، و در طوفان فتنه و بلا سقوط کند، و در زیر چکمه فلاکت خرد و زبون شود، و عقل خویش را از دست دهد، و به کیفر فرار از جبهه، حق از او روی گردانَد، و سختی و مشقّت بر او فرود آید، و عدالت از او روی بر تابد. آگاه باشید که من شب و روز، و آشکار و نهان شمایان را به نبرد با اینان فراخواندم و گفتم قبل از آنکه به جنگتان آیند به جنگشان روید.
... به خدا سوگند، مردمی که در خانه‏هاشان نشینند تا دشمن به سراغشان آید، اساسا ذلیل و خوار شوند. شما آن قدر امروز و فردا کردید و به این و آن پاس دادید تا سیل غارتگران، شما را درنوردید و شهرتان سقوط کرد. اینک لشکر معاویه به سرکردگی مرد «غامدی» به «شهر انبار» درآمده و «حسّان بن حسّان» فرماندار مرا کشته و سپاهیان شما را از مرزها گریزانده است. به من خبر رسیده که برخی از لشکریان دشمن بر زنان مسلمان و دیگر خانمهایی که در پناه دولت اسلامند، هجوم برده و خلخال و دستبند و گردن بند و گوشواره آنان را به یغما برده‏اند، و هیچ مردی یاور و مدافع آنها نبوده جز ناله و التماس آنان به دشمن. آنگاه غارتگران باد به غبغب افکنده و بی‏آنکه کشته و مجروحی بر جای گذارند، باز گشته‏اند. فریاد از این سستی براستی مردن به از این ماندن. ای شگفتا و شگفتا به خدا سوگند، همدستی و همداستانی لشکر معاویه بر باطلشان، و جدایی و ناهماهنگی شمایان از حقّتان، دل را می‏میرانَد و لشکر اندوه را بر آدمی چیره می‏سازد...
در این حوادث هم نیروها به فرمان آن بزرگوار وقعی ننهادند که فرمود باید دفاع نماییم باید هجوم نماییم، بهترین دفاع تهاجم است و اگر تهاجم نکنیم به ما تهاجم خواهد شد و تا زمانی که در موضع ضعف هستیم در موضع دفاع هستیم از حمله دشمن در امان نخواهیم بود می فرمایند که من شب و روز و پنهان و آشکارا شما را به قتال با معاویه و حکام شام دعوت کردم و به شما گفتم که باید با اینها بجنگیم؛ کسی اگر دشمن را به درون مرزها راه داد و خواست درون مرزها امنیت ایجاد نماید و با آنها روبرو شود ذلیل خواهد شد؛
کلام معروف حضرت امیر(ع) در اینجاست که می فرمایند: اگر مرد مسلمان غیرتمندی از شنیدن خبر تعدی به زن مسلمان، و تعدی به زن کافر در پناه اسلام بمیرد نباید او را سرزنش کرد و چه بسا باید به او آفرین گفت. علی(ع) می فرمایند به غیرت من برخورد و هرکه غیرت دارد باید به غیرت او بر بخورد.
رد پای تفاهم رژیم صهیونیستی و رژیم یهودی صفت سعودی برای خلق این فاجعه
آیت الله رشاد با مطالبه از دستگاههای اطلاعاتی برای پیگیری این این فاجعه اظهار داشت: نتانیاهو نخست وزیر رژیم جعلی، غاصب و سفاک و کودک کش اسرائیل با ولیعهد مزدور یهودی صفت، بلکه یهودی نسبت سعودی ملاقات و تفاهم می کنند و به این سرعت تفاهم خویش را عملیاتی می کنند. این عملیات نشان از هم نوع ترورهای صهیونیستی دارد هم نوع ترور های سعودی و تکفیری؛ گونه عملیات حکایت از این دارد که سعودی ها و صهیونیست ها با هم تفاهم و تعامل کرده و این فاجعه بزرگ را آفریدند. نوع عملیات دو وجهی است، هم بگونه ای است که صهیونیست ها شیوه دارند و هم به گونه تکفیری ها و سعودی ها. صهیونیست ها آنچنان عملیات می کنند که بتوانند فرار کنند و طراحی عملیات شان به نحوی است که بتوانند از صحنه بگریزند. شیوه تکفیری ها و سعودی ها انتحاری است و در این عملیات هر دو شیوه به کار گرفته شده و معلوم می شود که نیروهای وابسته به رژیم صهیونیستی و هم نیروهای وابسته به رژیم سعودی و وهابی و تکفیری حاکم بر سرزمین حجاز مستقیماً در این عملیات شرکت داشتند و اسف بار است که دستگاههای اطلاعاتی ما نتوانستند این قضیه را کنترل کنند و تاسف بارتر آن خواهد بود که پس از این واقعه و فاجعه نیروهای ما نتوانند این عناصر را دستگیر کنند و نیروهای ما انتقام سخت نگیرند و با دشمن مقابله به مثل نکنند.
دادن پیام مذاکره مجدد به دشمن نتیجه ای جز ذلت نخواهد داشت
آیت الله رشاد ضمن اشاره به تعبیر امیرالمومنین که از همان دریچه ای که گزیده می شوید باردیگر گزیده نشوید اظهار داشت: مذاکره جواب نداده و نمی دهد، این همه خسارت به کشور وارد شد چرا پس از یک انتخابات پیام ملتمسانه مذاکره می دهیم تا دشمن اینچنین وقیحانه پیشروی کند و علیرغم اقتدار موشکی، با فقدان اقتدار دیپلماتیک، دشمن چنین جرئتی می کند حال اگر شما بر سر اقتدار مبحث موشکلی مذاکره و خلع سلاح بشویم آن موقع می بینید که چه بلایی بر سر مردم و کشور خواهد آمد از خدا بترسید. در مقابل تاریخ و پیش روی خدا باید پاسخگو باشید چرا ضعف نشان می دهید. تنها چاره غلبه بر دشمن اقتدار است: اقتدار علمی، اقتدار نظامی، اقتدار اقتصادی و اقتدار فرهنگی، و بدون اقتدار جبهه را باخته ایم؛ امروزه با وجود اقتدار موشکی دشمن اینطور جرات می کند که در مرکز کشور ما عملیات کند شما اگر چنین اقتدار تهدیدکننده ای نداشته باشید چه اتفاقی می افتد وقتی شما قدرت دارید و می توانید امروز حتی پایتخت دشمن را با خاک یکسان کنید این گونه با وقاحت عمل می کنند اگر این امکان را از دست بدهید چه بلایی سر ما خواهد آمد؟ و بدون مواجهه بر مبنای قاعده فقهی «مقابل به مثل» ما باید منتظر تکرار این فاجعه ها باشیم: « فَمَنِ اعْتَدَی عَلَیْکُمْ فَاعْتَدُوا عَلَیْهِ بِمِثْلِ مَا اعْتَدَی عَلَیْکُمْ وَاتَّقُوا اللَّهَ وَاعْلَمُوا أَنَّ اللَّهَ مَعَ الْمُتَّقِینَ: هر که به ستم بر شما تعدی و دست درازی کند به او به قدر ستمی که به شما رسانده است تعرض کنید، و از خدا پروا کنید و بدانید که خدا با پرهیزکاران است. (بقره/ 194) این آیه و قاعده فقهی اصطیادشده از آن، مقابله بمثل، شامل هم کمیت و حدود تعدی و مقابله بمثل با آن می شود و هم کیفیت و چگونگی مقابله بمثل، نوع سلاح، میران عمق مقابله بمثل، روش اجرای مقابله بمثل، مشمول قاعده است.
انتقام سخت خواسته امروز همه ملت ایران است/ لزوم اقتدار نظامی برای دفاع
امروز خواسته اساسی ملت انتقام سخت و مقابله به مثل است. ما که دسترسی های فراوانی داریم ما که بیخ گوش دشمن حضور داریم ما که در نقاط حساس و خطیر رژیم صهیونیستی و رژیم سعودی و یهودی صفت، حضور داریم؛ ما که می توانیم مستقیماً به آنها ضربه بزنیم چرا انتقام نگیریم؟ این یک خواسته ملی و تقاضای عمومی است که باید انتقام سخت گرفته بشود؛ برای ایجاد امنیت باید امنیت دشمن به خطر بیفتد دشمن اگر از ناحیه ما احساس امنیت کند امنیت ما را به مخاطره می اندازد. هم از نظر نوع و شیوه تعدی هم از حیث حد تعدی و نوع سلاحی که به کار می رود و به کار برده می شود باید مقابله کرد: « وَ أَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّةٍ وَ مِنْ رِباطِ الْخَیْلِ، تُرْهِبُونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ وَ عَدُوَّکُمْ، وَ آخَرینَ مِنْ دُونِهِمْ لاتَعْلَمُونَهُمُ، اللَّهُ یَعْلَمُهُمْ؛ وَ ما تُنْفِقُوا مِنْ شَیْ‏ءٍ فی‏ سَبیلِ اللَّهِ یُوَفَّ إِلَیْکُمْ وَ أَنْتُمْ لا تُظْلَمُونَ » (الأنفال: ۶۰): در مقام مبارزه با آن کافران خویش را مهیا کنید و تا آن حد که بتوانید از آذوقه و تسلیحات و آلات جنگی و اسبان سواری زین کرده برای تهدید و تخویف دشمنان خدا و دشمنان خودتان فراهم سازید.
باید تا می توانید در نهایت استطاعت و توان باید قوه و نیرو فراهم کنید هر گونه سلاحی که لازم است برای هدف دفاع برای ایجاد امنیت و برای ترهیب و ترساندن دشمن برای به عقب راندن دشمن و برای بازداشتن او نیاز باشد باید فراهم کنید این دستور صریح خداوند است. به حکم این آیه جمهوری اسلامی باید قوی ترین قدرت نظامی جهان بشود و از انواع سلاح ها و امکان ها و استعدادهای نظامی برخوردار بشود در نهایت توان و استطاعت باید به لحاظ نظامی قرار بگیرد تا اینکه دشمن خداوند و مردم از جمهوری اسلامی بترسد و البته این به این معنا نیست که لزوماً با اعمال و کاربرد هرگونه سلاحی که تولید بشود موافقیم، بلکه منظور این است که بسا به صرف اینکه ما بتوانیم سلاح های پیچیده و پیشرفته و حتی سلاح های غیر متعارف را به چنگ بیاوریم و آنها را در اختیار داشته باشیم دشمن دیگر جرات تعدی و تجاوز نخواهدداشت، و ما به هدفمان که ایجاد امنیت و بازدارندگی است رسیده ایم و مشکل حل شده است ما هیچگاه در صدد ایجاد جنگ نیستیم و هیچگاه از جنگ استقبال نمی نماییم هیچگاه نباید کشور را به سمت جنگ افروزی پیش برد!
داشتن توان نظامی به منزله جنگ افروزی و جنگ طلبی نیست
جمهوری اسلامی هیچگاه آغاز کننده جنگ نیست و ما هیچگاه در صدد برافروختن آتش جنگ در منطقه نیستیم چنان که عمل ما نشان داده است. عمل ما آن بوده تا اینجا که هرگاه دشمن آتش جنگ افروخت ما با اقتدار آنرا خاموش کردیم این سیاست ماست و از این سیاست نباید دست بکشیم اما لازمه اعمال این سیاست و تحقق این سیاست این است که ما مقتدر باشیم سلاح های پیچیده و پیشرفته را هر چه که می خواهد باشد در اختیار داشته باشیم و بتوانیم اعمال این سیاست را بکنیم تا بتوانیم آتش جنگ را در منطقه خاموش نماییم و الا بدون اقتدار جمهوری اسلامی در منطقه شعله های جنگ شعله ور خواهد شد و منطقه را فرا خواهد گرفت و تا اینجا اگر امنیت نسبی وجود دارد و اگر بارها و بارها دشمن در جنگ افروزی ضد امت اسلامی در منطقه ناکام مانده این ناشی از اقتدار جمهوری اسلامی و نیروهای ما بوده و ما هیچگاه جنگ طلب نیستیم. تولید سلاح و داشت سلاح و ایجاد اقتدار نظامی اقتدار دفاعی هیچگاه به معنای جنگ طلبی و جنگ افروزی نیست و بلکه به این معناست که با حضور مقتدرانه جلوی جنگ ها و جنگ افروزی ها را بگیریم.
اینکه آنها دانشمندان هسته ای ما را مورد حمله قرار می دهند و درصدد نیستند که دیپلمات های ما را مورد هجوم قرار دهند این نشان داده است که نقطه ضعف دشمن در این نقطه است و نقطه قوت ما از اینجا فراهم می شود. به هر حال باید تاسف خورد که چنین فجایعی را شاهد می باشیم و در عین اقتدار و در اوج اقتدار چنین مظلوم هستیم؛ امیدواریم که از این حوادث مسئولینی که مشی آنها مماشات است و شیوه آنها دادن پیام ضعف به دشمن و رویه آنها التماس مذاکره است متنبه شوند و بیشتر از این به کشور لطمه نزند. بایدن و ترامپ از یک قماش هستند، استراتژی آنها یکی است تاکتیک آنها متفاوت می باشد نگویین این دو با هم متفاوت اند ذاتاً یکی هستند هیچ تفاوتی با هم نمی کنند امید به آنها نبندید دل به بیرون نبندید دل در گرو دشمن نداشته باشید دشمن دشمن است بلکه می خواهد باشد، به درون برگردیم به توانایی ها و ظرفیت های داخلی اعتماد نماییم اقتدار اقتصادی، اقتدار نظامی، اقتدار علمی و اقتدار فرهنگی را در کشور دامن بزنیم و توسعه بدهیم و عمق ببخشیم.




منبع:

1399/09/08
21:49:48
5.0 / 5
1101
تگهای خبر: داستان , رمان , شركت , طراحی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۳