هنرمندان تئاتر، تحت تأثیر كرونا ایده بدهند

هنرمندان تئاتر، تحت تأثیر كرونا ایده بدهند

به گزارش بلك بلاگ بخش دیگرگونه های اجرایی سی ونهمین جشنواره تئاتر فجر اعلام نمود كه ˮتحت شرایط ناشی از شیوع كرونا و در جهت بهره مندی از ظرفیت های فضای مجازی، از ایده های نوین استقبال می كند.ˮ


به گزارش بلک بلاگ به نقل از روابط عمومی سی ونهمین جشنواره تئاتر فجر، با عنایت به شرایط به وجود آمده ناشی از شیوع ویروس کرونا و اختلال در روند تولید و اجرای آثار نمایشی، سی ونهمین جشنواره تئاتر فجر در بخش دیگرگونه های اجرایی محدودیتی برای پذیرش تقاضا از جانب صاحبان آثار اجراشده از آغاز سال ۹۸ تا ۲۵ آبان ۱۳۹۹ ندارد.
از این رو فراخوان بخش دیگرگونه های اجرایی با پذیرش آثار در دو بخش «آثار اجراشده» و «آثار تازه» انتشار یافته است.
همچنین ستاد برگزاری جشنواره تئاتر فجر در جهت بهره مندی از ظرفیت های فضای مجازی ایده های اجرایی در سرفصل های زیر را پیشنهاد می دهد، ضمن اینکه در فراخوان اشاره شده است از ایده های پیشنهادی دیگر هم استقبال می شود:
- ایده های مبتنی بر تغییر کاربری مکان های متعارف یا استفاده از مکان های نامتعارف

- ایده های فاقد مکان ثابت اجرا یا گردشی

ایده های مبتنی بر بدن و حرکت

- ایده های مبتنی بر استفاده از فناوری های نوین

- ایده های چندرسانه ای

- ایده های در رابطه با عرضه آثار از راه ظرفیت های فضای مجازی

- ایده های حوزه ی تئاتر کاربردی به مفهوم گسترده کلمه

با در نظر گرفتن شرایط شیوع ویروس کرونا و مشکلات ناشی از آن گاه شمار این رویداد هم گرفتار تغییراتی شده است. همچون این که ۳۰ آبان ۱۳۹۹ آخرین فرصت دریافت ایده ها و ارسال ویدئوهای ۵ دقیقه ای تشریح ایده ها است و ۲ آذرماه نتایج اولیه طرح و ایده های اجرایی اعلام می شود.
آثار متقاضی اجراشده در بازه زمانی ابتدای سال ۹۸ تا ۲۵ آبان ۹۹ هم می بایست تا پنجم آذرماه اعلام حضور کنند. در ادامه از ۳ تا ۶ آذر ۹۹ جلساتی حضوری یا آنلاین با صاحبان آثار منتخب جهت تشریح چگونگی اجرا انجام خواهد شد. اعلام نتایج مرحله دوم در تاریخ ۷ آذر صورت می گیرد و متقاضیان می بایست از ۷ تا ۱۲ دیماه اثر کامل خویش را به هیئت انتخاب ارائه نمایند. اسامی آثار راه یافته به جشنواره هم ۱۵ دیماه اعلام می شود.
سقف پذیرش در این بخش حداکثر ۲۰ اثر است که ۱۵ اثر از میان متقاضیان انتخاب خواهد شد و ۵ اثر به انتخاب یا تایید نهایی دبیر خارج از بازه گاه شمار به جشنواره راه خواهد یافت.
سی ونهمین جشنواره تئاتر فجر به دبیری حسین مسافرآستانه برگزار می گردد.



1399/08/26
15:44:15
5.0 / 5
1372
تگهای خبر: تئاتر , جشنواره , رسانه , فراخوان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۱