رونمایی از مجموعه تهران از منظر هنرمندان

رونمایی از مجموعه تهران از منظر هنرمندان

به مناسبت هفته كتاب و كتابخوانی از شش كتاب درباره سرمایه های نمادین تهران با عنوان «تهران از منظر هنرمندان» رونمایی می شود.


به گزارش بلک بلاگ به نقل از ایسنا بر مبنای خبر رسیده، انتشارات علمی و فرهنگی با همکاری مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران از شش عنوان کتاب از مجموعه کتاب های سده رونمایی می نماید و به بهانه آن، به تهران از منظر هنرمندان می پردازد.
مجموعه کتاب های سده به تقویت هویت تهران و کسانی که در شکل گیری این هویت نقش برجسته ای داشته اند، در بازه زمانی یکصدساله پرداخته و شامل «صد سال نقاشی در تهران»، «صد سال عکاسی مناظر شهری»، «صد سال گرافیک در تهران»، «صد سال کاریکاتور در تهران»، «صد سال شعر در تهران» و «صد سال نویسندگی در تهران» است. این مجموعه به دنبال معرفی افرادی است که در شکل گیری تصویر و برند امروز تهران نقش داشته اند.
شهردار تهران در مقدمه این مجموعه نوشته است: «این مجموعه گامی است که شاید نقطه شروع آنرا بتوان ثبت و معرفی این سرمایه های نمادین و تأثیرگذار برشمرد. شخصیت ها و آثاری که بر بستر شهر یا متأثر از این شهر به وجود آمده و بالیده اند و امروز میراث و سرمایه ای هستند که برای فرزندان ماست و بخش مهمی از هویت و تاریخ شهر و کشور ما را نمایندگی می کنند.»

سلسله نشست های تهران از منظر هنرمندان به این شش کتاب محدود نخواهد بود و در ادامه با عنوان های دیگر و منظرهای دیگر هم ادامه خواهد داشت.
این نشست ها به صورت مجازی و بدون حضور حاضران در استودیو انتشارات علمی فرهنگی برگزار و از راه شبکه شهر و آپارات و دیگر پلت فرم های مجازی پخش می شود.






منبع:

5.0 از 5
1399/08/22
13:59:23
981
تگهای خبر: فرهنگی , كتاب
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۱