یك شاعر خوزستانی:

ادبیات پایداری مناسبتی نیست

ادبیات پایداری مناسبتی نیست

بلك بلاگ: شاعر و منتقد خوزستانی اظهار داشت: هفته دفاع مقدس بهانه خوبی برای لطمه شناسی ادبیات پایداری و مقاومت است اما باید دانست كه این نوع ادبیات، مناسبتی و مقطعی نیست.



مصطفی بوعذار در گفت و گو با خبرنگار مهر، با اعلان اینکه هفته دفاع مقدس بهانه خوبی برای لطمه شناسی ادبیات پایداری و مقاومت است اما ادبیات مناسبتی و مقطعی نیست، اظهار نمود: شاعران متعهدی که از شروع جنگ تابحال آثار شایسته ای سرودند، در مراسم های ادبی هفته دفاع مقدس نیستند و برخی افراد جویای نام بعنوان «پیشکسوت» تقدیر می شوند که جای تأمل دارد.
وی اشتباه مکرر برخی مدیران فرهنگی استان در پشتیبانی از جریان های مسموم ادبی و شناخته شده را آفت ادبیات پایداری و مقاومت می داند و افزود: نگاه اغراق آمیز و بزرگنمایی در موازات سیاه نمایی سبب شده است تا مخاطب گریزی را در این ژانر ادبی داشته باشیم.
دبیر جشنواره ادبی خوز خندان افزود: حجم مطالبات شاعران متعهد از سالیان دور انباشته شده است و از فضای موجود فقط باند مافیای ادبیات خوزستان متشکل از برخی سودجویان و فرصت طلبان سود می برند و شاعران غیر همراه محکوم به حذف و خانه نشینی هستند.
این مدیر فعال فرهنگی اظهار داشت: برخی محافلی که در شهرستان ها به دور از حاشیه های معمول و به کشف و پرورش استعدادهای جوان می پردازند، تأثیر بیشتری از «شوآف های تبلیغاتی» در اهواز دارند.
مدیر انجمن ادبی شاهد اهواز اضافه کرد: ساماندهی انجمن های ادبی استان سال ها بر زمین مانده است و هفته «دفاع مقدس» زمان مناسب برای «نان به هم قرض دادن» نیست و باید حرمت ها را نگه داشت.
وی عنوان کرد: در سیاست گذاری ها باید برنامه ریزی فرهنگی صحیح و با هدف اجرای برنامه های شاخص در هفته دفاع مقدس لحاظ شود.
بوعذار اشاره کرد: افراد سودجو و پیمانکاران ادبی به نام «ادبیات دفاع مقدس» با همراهی برخی مدیران ناکارآمد همچنان جولان می دهند و عزمی برای بهبود این وضعیت تأسف بار نیست.
این داستان نویس در آخر اظهار داشت: حضور فعال نخبگان و لطمه شناسی ادبیات پایداری لازم است و تعدد نهادهای موازی و برگزاری محافل ادبی توسط سازمان ها و ادارات گاهی هیچ تأثیری در رشد و ارتقای ادبیات ندارند و اغلب با هدف تولید آمار و ارقام صورت می گیرد که این امر جنبه های دورهمی دارد.

1399/07/11
21:22:56
5.0 / 5
1762
تگهای خبر: برنامه , جشنواره , داستان , ژانر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۳