در دیدار معاون میراث فرهنگی و سفیر سوئیس مطرح شد؛

گسترش همكاریهای ایران و سوئیس در برگزاری نمایشگاه های موزه ای

گسترش همكاریهای ایران و سوئیس در برگزاری نمایشگاه های موزه ای

به گزارش بلك بلاگ محمدحسن طالبیان با ماركوس لایتنر سفیر سوئیس و توماس ویدمر دبیر اول و رایزن فرهنگی سوئیس در تهران دیدار و بر گسترش همكاریهای مشترك در برگزاری نمایشگاه ها تاكید نمودند.


به گزارش بلک بلاگ به نقل از مهر، در نشست همکاریهای مشترک ایران و سوئیس بر برگزاری نمایشگاه های موزه ای، تورهای گردشگری بین دو کشور و پشتیبانی از مالکیت فکری هنرهای سنتی ایران تاکید شد.
محمدحسن طالبیان معاون میراث فرهنگی وزارت میراث فرهنگی در نشست با سفیر سوئیس با بیان این که پرونده راه آهن سراسری ایران با گستره ای از خلیج فارس تا دریای خزر به کمیته میراث جهانی ارسال شده است، اظهار داشت: در ساخت راه آهن سراسری ایران مهندس هایی از کشور سوئیس و دیگر کشورها نقش چشم گیری داشته اند.
معاون میراث فرهنگی همینطور با بیان ثبت ۱۴ اثر ناملموس کشورمان در لیست میراث ناملموس جهانی، ۷۱۱ موزه موجود کشور، ۴ هزار مجموعه دار خصوصی و طیف متنوع آثار تاریخی فرهنگی موجود، به فعالیتهای نمایشگاهی بین المللی ایران با کشورهای فرانسه، اسپانیا، آلمان، ایتالیا، ارمنستان و… قبل از کرونا و راه اندازی نمایشگاه ها و بازدیدهای مجازی بعد از پاندمی کرونا اشاره نمود و اضافه کرد: ایران می تواند در زمینهٔ برگزاری نمایشگاه های موزه ای و ایجاد موزه با کشور سوئیس همکاریهای مشترک داشته باشد.
مارکوس لایتنر سفیر کشور سوئیس هم در این جلسه با تاکید بر غنای تاریخی فرهنگی و تنوع جاذبه های گردشگری با اشاره به سفر خود به برخی استان های کشور و بازدید از آثار تاریخی فرهنگی قبل از پاندمی کرونا از آمادگی کشورش برای همکاریهای مشترک نمایشگاهی اطلاع داد.
او در این جلسه با تحسین میراث فرهنگی ایران، تعداد بالای موزه و موزه داران خصوصی و با تاکید بر پشتیبانی از مالکیت فکری هنرهای سنتی ایران و تمایل وزیر امور خارجه سوئیس برای برگزاری تورهای مختلف گردشگری بین دو کشور از برگزاری نمایشگاه های موزه ای بین دو کشور و همکاریهای بیشتر در زمینه های هنرهای سنتی و صنایع دستی استقبال کرد.


منبع:

1399/06/26
14:31:24
5.0 / 5
1770
تگهای خبر: رمان , سفر , فرهنگی , نمایشگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۳