با ارائه یك گزارش آماری اعلام شد؛

آخرین وضعیت بیمه هنرمندان از زبان مدیر صندوق اعتباری هنر

آخرین وضعیت بیمه هنرمندان از زبان مدیر صندوق اعتباری هنر

بلك بلاگ: در سه ماهه اول سال جاری بیش از هزار و 300 نفر از اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه كشور از طرف صندوق اعتباری هنر به سازمان تامین اجتماعی معرفی گشتند.



به گزارش خبرگزاری به نقل از روابط عمومی صندوق اعتباری هنر، با بیان مدیرعامل صندوق اعتباری هنر در سه ماهه اول سال جاری بیش از هزار و ۳۰۰ نفر از اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه کشور از طرف صندوق اعتباری هنر به سازمان تامین اجتماعی معرفی گشتند.
سید حسین سیدزاده مدیر عامل صندوق اعتباری هنر در این زمینه اظهار داشت: توسعه خدمات بیمه ای یکی از مهم ترین رویکردهای صندوق طی ۴ سال اخیر بوده است. خوشبختانه از سال ۹۶ تابحال بیش از ۲۸ هزار نفر از هنرمندان، نویسندگان و روزنامه نگاران از طرف صندوق به سازمان تامین اجتماعی عرضه شدند که نسبت به سال های قبل از رشد قابل توجهی برخوردار بوده است.
مدیر عامل صندوق اعتباری هنر افزود: با توسعه کمی و کیفی خدمات بیمه تامین اجتماعی طی ۴ سال اخیر بیش از ۶۰ درصد به ظرفیت جمعیت تحت پوشش بیمه نسبت به سال های قبل افزوده شده است و بدهی انباشته صندوق به سازمان تامین اجتماعی بطور کامل تسویه شد.
سیدزاده با یادآوری توافق سازمان تامین اجتماعی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره کرد: اعضای صندوق اعتباری هنر ضمن برخورداری از حمایت های مربوط به بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد، شامل فوت و بازنشستگی، از کمک ویژه وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی معادل ۱۰درصد حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار در هر سال، بابت حق بیمه ماهانه برخوردار می شوند و ۸ درصد توسط فرد پرداخت می شود.
وی با اشاره به پرداخت حق بیمه سه ماهه اول سال ۹۹ اظهار نمود: در شرایط همه گیری ویروس کرونا پرداخت حق بیمه سه ماهه نخست اعضای صندوق اعتباری هنر به عنوان یکی از بسته های حمایتی در نظر گرفته شد و ۳۵ هزار هنرمند از پرداخت حق بیمه و سرانه درمان خود در روزهای کرونا در سه ماهه اول سال معاف شدند.
مدیرعامل صندوق اعتباری هنر در آخر اظهار داشت: در سه ماهه اول سال جاری با وجود بررسی فهرست های پرداختی حق بیمه تامین اجتماعی بیش ازهزار و ۳۰۰ نفر از اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه کشور از طرف صندوق اعتباری هنربه سازمان تامین اجتماعی معرفی گشتند.


منبع:

5.0 از 5
1399/05/09
12:00:52
2104
تگهای خبر: خدمات , رسانه , رمان , روزنامه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۴