توسط نشر بان

چهارمین چاپ وجدان زنو منتشر گردید

چهارمین چاپ وجدان زنو منتشر گردید

نشر بان چهارمین چاپ خود از رمان وجدان زنو اثر ایتالو اسوِوو و ترجمه زنده یاد مرتضی كلانتریان را منتشر نمود. نویسنده این كتاب مدتی شاگرد جویس بود.



به گزارش بلک بلاگ به نقل از مهر، نشر بان چهارم چاپ خود از رمان «وجدان زنو» اثر ایتالو اسوِوو و ترجمه زنده یاد مرتضی کلانتریان را با شمارگان هزار و ۱۰۰ نسخه، ۵۳۶ صفحه و بهای ۸۵ هزار تومان منتشر نمود. چاپ سوم این کتاب تابستان سال ۹۸ با شمارگان هزار و ۱۰۰ نسخه و بهای ۷۰ هزار تومان انتشار یافته بود.
چاپ نخست و دوم این ناشر از «وجدان زنو» سال ۹۷ در هر نوبت با شمارگان هزار و ۱۰۰ نسخه و بهای ۶۵ هزار تومان در دسترس مخاطبان قرار گرفته بود. ترجمه کلانتریان از این رمان برای اولین بار سال ۱۳۶۳ توسط نشر آگاه روانه بازار نشر شد.
ایتالو اسوِوو (Italo Svevo) نام مستعار اتوره اشمیتز است. وی در سال ۱۸۶۱ در تریست ایتالیا متولد می شود و در سپتامبر ۱۹۲۸ در تصادف اتومبیل از دنیا می رود. اسوِوو سهامدار یکی از بزرگترین شرکت های صنعتی ایتالیا و تاجر ثروتمندی بود. فراغت از کار تجاری گهگاهی به او امکان می دهد که به نویسندگی بپردازد.
اسوِوو در ظرف سی سال کار نویسندگی، سه رمان منتشر می کند: یک زندگی (Una Vita، 1892)، سالخوردگی (Senilità، 1898) و پس از یک سکوت ۲۵ ساله که بی گمان ناشی از عدم موفقیت این دو رمان بود، وجدان زنو (La cosienza di Zeno، 1923). این دفعه اقبال رو می آورد و کتاب شهرت جهانی پیدا می کند و نویسندگانی چون جیمز جویس، والری لاربو، بنژامین کرمیو و دیگران به تفصیل از آن تجلیل می کنند. جویس که مدتی معلم زبان انگلیسی اسوِوو بود، بعد از مطالعه این رمان آنرا شاهکار خواند.
اسووو این کتاب را تحت تاثیر اندیشه های شوپنهاور نوشته است که معتقد می باشد اگر به کل هستی بشری بنگریم جز تراژدی چیزی در آن نخواهیم یافت، در صورتیکه اگر به جزئیات آن دقت کنیم طنز و کمدی را جلوه گر می یابیم. در این کتاب نیز همین دو جنبه زندگی انسان به نحو استادانه ای ترسیم شده است.
«زنو» نیز مانندِ شوپنهاور معتقد می باشد درد و رنج بخش اساسی زندگی بشری است و راه یافتن به خوشبختی محال است. شوپنهاور باور دارد که زندگی بین درد و ملال در نوسان است و زنو نیز همین مورد را تجربه می کند. اندیشه مرگ دست از گریبان زنو برنمی دارد و او بر این عقیده است که زندگی مبارزه بیهوده ای است که در آن سرانجام برد با مرگ خواهد بود.

1399/05/03
15:42:59
5.0 / 5
2501
تگهای خبر: رمان , شركت , طنز , كتاب
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۴